nægter at gå i regnvejr nægter at gå i regnvejr
Jeg har min bette hund på 5 kg en DSG blanding.
Hun afskyr regn, og jeg er sikker på at hun er overbevist om at det er syre der rammer hende...
Jeg bruger endda regndækken til hende for at hjælpe på det, men ik rigtig nogen effekt, andet end hun er ok tør efter turen..
Det er sådan at jeg nærmest skal slæbe hende afsted på turen
Det er ikke særlig fedt at gå med en hund der ligner den får tæsk og blir trukket afsted i snor... for ud SKAL hun jo, ellers gør hun det indenfor har jeg erfaret...
Jeg roser aaaaalt hvad jeg kan på turen og når hun gør det hun skal, men det er det samme hver gang.
Sisdte dag prøvede hun nærmest at grave sig ned i jorden hvor der var en tør plet mens hun pev helt vildt
HJÆLP!
Hvad skal jeg dog gøre for at min hund gider gå tur i regnvejr???
Det kan tage en krig at finde et sted at sætte sig og gøre det hun skal, for hun VIL finde et tørt sted før hun gør det...til sidst må hun jo give sig og gøre det hvor det jo er vådt....
samme problem havde jeg sidste vinter...
Gode råd modtages med kyshånd
Fair nok hun ik gider gå langt, men hvor ville jeg gerne at hun går normalt i snoren i regnvejret, gør det hun skal og jo hurtigere kan vi jo så komme hjem...For på vej hjem går hun jo super fint og trasker afsted...men ud skal hun slæbes hele vejen til hun gør det hun skal nærmest
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 22
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.764
Støvregn er OK, men regner det bare lidt mere, så får jeg ikke mine med ud og gå.
Så må jeg pænt vente til det holder op.
Som regel står havedøren åben, så de selv kan gå ud, når det passer dem.
Men specielt Freja har vandskræk.
Hun har præsteret at holde sig til kl. 16.00 efter at have været ude kl. 22.00 aftenen forinden.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Ellers nægtede han altså..
Og jeg har lige stået og råbt forgæves efter hvalpen i haven, hun elsker det åbenbart..
Og som hun da lige fræsende ind i min seng med mudder poter i det jeg skrev.. Skøre kræ..
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
Luna plejede at stritte imod hele den første del af turen når det var storm, men løb i fuld fart hele den anden halvdel (forstil dig at hive hunden afsted til pludseligt at blive hevet afsted af hunden). Først troede vi det var fordi hun havde givet op, men vores teori er nu at hun ved at vi er på vej hjem efter vi har krydset halvvejsmærket.
Så nu bære vi hende den første del så løber hun selv ind, men får skam tisset og alt på vejen ind.
Fredsfyldt>> min Olivia er dødsensangst for paraplyer... de er sgu også uforudsigelige...
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
Hun er fuldstændig kold overfor godbidder og legetøj i regnvejr..som sagt hun var også sådan sidste år, hvor jeg har prøvet ting af og intet virker..
Men det lyder så næsten som om det er noget jeg skal vænne mig til og så pakke mig godt ind...idag har jeg så været gennemblødt 3 gange, eftersom mit regntøj pludselig er vandret et andet sted hen ?!
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
sep 2009
Jeg er sikker på jeg har lagt det et sted, hvor jeg har ment at det er et godt sted...dumt for hver gang jeg gør det, så kan jeg ikke finde tingene igen...så det må være lidt for gode steder
sep 2009
Jeg fortsætter bare med det så, og håber hu. En dag fatter at jo hurtigere hun gør det hun skal, jo hurtigere kan vi komme hjem..
sep 2009
Jeg kan kun de grundlæggende, men der er en tråd om det..prøv søg på smileys? Ved ik om det så kommer frem.. Bruger mest kun glad og sur smiley og blinke
nægter at gå i regnvejr