1.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

nægter at gå i regnvejr nægter at gå i regnvejr

Jeg har min bette hund på 5 kg en DSG blanding.

Hun afskyr regn, og jeg er sikker på at hun er overbevist om at det er syre der rammer hende...
Jeg bruger endda regndækken til hende for at hjælpe på det, men ik rigtig nogen effekt, andet end hun er ok tør efter turen..

Det er sådan at jeg nærmest skal slæbe hende afsted på turen smiley

Det er ikke særlig fedt at gå med en hund der ligner den får tæsk og blir trukket afsted i snor... for ud SKAL hun jo, ellers gør hun det indenfor har jeg erfaret...
Jeg roser aaaaalt hvad jeg kan på turen og når hun gør det hun skal, men det er det samme hver gang.
Sisdte dag prøvede hun nærmest at grave sig ned i jorden hvor der var en tør plet mens hun pev helt vildt smiley

HJÆLP!
Hvad skal jeg dog gøre for at min hund gider gå tur i regnvejr???

Det kan tage en krig at finde et sted at sætte sig og gøre det hun skal, for hun VIL finde et tørt sted før hun gør det...til sidst må hun jo give sig og gøre det hvor det jo er vådt....

samme problem havde jeg sidste vinter...

Gode råd modtages med kyshånd

Fair nok hun ik gider gå langt, men hvor ville jeg gerne at hun går normalt i snoren i regnvejret, gør det hun skal og jo hurtigere kan vi jo så komme hjem...For på vej hjem går hun jo super fint og trasker afsted...men ud skal hun slæbes hele vejen til hun gør det hun skal nærmest smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nægter at gå i regnvejr
  • #1   2. sep 2013 Jeg tænker om du skal tage hende med ud i regnen og lege med noget af yndlings legetøjet? Få hende til at tænke på noget andet i regnen?

• #2   2. sep 2013 Jeg har en pekingeser, som har det helt lige sådan. Han går så langt bagud i snoren, som han kan, og sådan har han haft det altid, og nu er han snart 4½ år, så jeg hår opgivet ændre ham, så vi tager bare lidt kortere ture, når det regner. Jeg er overbevist om, at han tror det er min skyld det regner, for han er pekingeser-sur lang tid bagefter:)

• #4   2. sep 2013 Åhh det gør jeg også ofte - det ser så voldeligt ud smiley og det er ikke kun i regnvejr ' det er de første 10-15 min hvor han bare står og piver og ser ynkelig ud

• #5   2. sep 2013 Brug uimodståelige godbidder og vær ikke nærig med dem! Sådan lærte jeg Sally at forbinde regn med noget positivt. Der vil gå noget tid inden hunden får det ind på rygraden. Jeg brugte kogt kylling og stegrester....

• #6   2. sep 2013 GG.. min gamle cairn på 12 har altid HADET regnvejr.. han går dog med, men meeeget demonstrativt langsomt ud og vildt hurtigt hjemad, han ligner en der bliver sparket, hvis han bliver smidt ud om morgenen for at morgentisse og det regner.. Havde det stået til ham, skulle han slet ikke ud..

• #7   2. sep 2013 Her er problemet ikke Victor, men katten. Hun miaver temmelig højt imens hun ser surt på os. Hver gang døren åbnes, og det regner, så brokkes der igen og hun går fornærmet væk. Det er også for galt at vi som gode dyre ejere ikke har mere styr på vejret

• #8   2. sep 2013 Mine hader også regnvejr.
    Støvregn er OK, men regner det bare lidt mere, så får jeg ikke mine med ud og gå.
    Så må jeg pænt vente til det holder op.
    Som regel står havedøren åben, så de selv kan gå ud, når det passer dem.
    Men specielt Freja har vandskræk.
    Hun har præsteret at holde sig til kl. 16.00 efter at have været ude kl. 22.00 aftenen forinden.

• #9   2. sep 2013 Kommer i tanke om at jeg skulle stå med en paraply over min gamle hund når han skulle ud og tisse i regnen smiley
    Ellers nægtede han altså..

Og jeg har lige stået og råbt forgæves efter hvalpen i haven, hun elsker det åbenbart..

Og som hun da lige fræsende ind i min seng med mudder poter i det jeg skrev.. Skøre kræ..

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #10   2. sep 2013 Luna hader også regn... og sne.. og blæst.. og sol... Når vi går tur er det nærmest i sådan en cirkel, om en mark, og de gange vi kaster boldt er det ca på halvvrjen. Det vil sige at halvdelen af turen er "på vej ud i verden" og den anden halvdel er "på vej hjem".
    Luna plejede at stritte imod hele den første del af turen når det var storm, men løb i fuld fart hele den anden halvdel (forstil dig at hive hunden afsted til pludseligt at blive hevet afsted af hunden). Først troede vi det var fordi hun havde givet op, men vores teori er nu at hun ved at vi er på vej hjem efter vi har krydset halvvejsmærket.
    Så nu bære vi hende den første del så løber hun selv ind, men får skam tisset og alt på vejen ind.

Fredsfyldt>> min Olivia er dødsensangst for paraplyer... de er sgu også uforudsigelige...

• #11   2. sep 2013 haha okay, så er jeg da vist ikke alene med det problem, kan jeg høre smiley

Hun er fuldstændig kold overfor godbidder og legetøj i regnvejr..som sagt hun var også sådan sidste år, hvor jeg har prøvet ting af og intet virker..
    Men det lyder så næsten som om det er noget jeg skal vænne mig til og så pakke mig godt ind...idag har jeg så været gennemblødt 3 gange, eftersom mit regntøj pludselig er vandret et andet sted hen ?! smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #12   2. sep 2013 Mit bud er at Hunden har spist det, for at du sku vide hvordan hun har det i regnvejr...

• #13   2. sep 2013 Det er vigtigt godbidderne er meget gode og noget hun normalt ikke får. Fx oksesteg skåret i små hapsere.....

• #14   2. sep 2013 hun har selv regndækken på, da hun fryser meget let, og våd og kold er ikke en god kombi smiley
    Jeg er sikker på jeg har lagt det et sted, hvor jeg har ment at det er et godt sted...dumt for hver gang jeg gør det, så kan jeg ikke finde tingene igen...så det må være lidt for gode steder smiley

• #16   3. sep 2013 Æv havde håbet nogle kunne tricks som jeg ikke havde prøvet... Det ser så grusomt ud at man kommer med sin hund på slæb smiley
    Jeg fortsætter bare med det så, og håber hu. En dag fatter at jo hurtigere hun gør det hun skal, jo hurtigere kan vi komme hjem..

• #17   3. sep 2013 Glad smiley = : ) bare uden mellem rum

Jeg kan kun de grundlæggende, men der er en tråd om det..prøv søg på smileys? Ved ik om det så kommer frem.. Bruger mest kun glad og sur smiley og blinke

Kommentér på:
nægter at gå i regnvejr

Annonce