{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Halthed {{forumTopicSubject}}

Her til morgen opdagede jeg at min hund desværre halter. Vi har lige været ude for at tisse, og han virker egentlig glad nok, og fjoller rundt. Men han støtter meget meget lidt på benet. Selv når han står, har han ikke vægten på det ben.
Det er som om benet falder sammen under ham, når han står på det, når han skal tisse.

Det ser meget underligt ud, når han sådan hopper rundt på tre ben, og det er som om hele kroppen svinger.
Han reagerer ikke når man trykker ham ved trædepuderne, og vi har mærket og strækket hele benet igennem, og han reagerer ikke.

Vi var ved dyrlægen igår, hvor han blev vaccineret, og hun tjekkede ham for smerter i ryggen og benene. Ved ikke helt om der kan være en sammenhæng imellem det.

Vi gir det lige et par timer mere, og er der ingen forbedring, så bliver dyrlægen kontaktet.
Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller har nogen anelse om, hvad der mon er galt?

Han havde for et års tid siden problemer med ryggen, men røntgen viste at der ikke var noget galt med ryggen eller hofterne (på det tidspunkt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halthed
  • #1   7. sep 2013 Vil du ha den gode eller den grimme historie?

    Den gode, jeg har jo Jacks og især min Giz kører i et lidt højere gear end resten af verdenen smiley For 3 uger siden var vi ude og løbe og pludselig løb Giz kun på 3 ben smiley det ene bagben var totalt slattent og jeg slog nærmest en flikflak af skræk og bar kræet hele vejen hjem- hvilket Giz var MEGET utilfreds med, for han kunne da SAGTENS løbe videre på 3 ben smiley

    2 timer senere var han fit for fight igen..

    Den grimme:
    En 1½ års sund og rask schæfer ( tjekket i røntgen 3 uger før) halt på et bagben= overrevet ledbånd og på trods af op og ihærdig indsats gennem 6 mrd, endte det med en aflivning smiley


  • #2   7. sep 2013 Turbo- Jeg skal høre det hele smiley
    Flipper allerede pænt meget ud :S
    På morgenturen kunne Diesel sagtens have gået videre, men valgte at det vigtigste vist lige var at han fik tisset af.


  • #3   7. sep 2013 Hvis du allerede er i "panik-mode", så ring til dr dyr, med det samme...

    Uanset at det er lørdags-takst, så er det altså en lille pris at betale for at ha ro i sjælen smiley

    Bekymringer over ens dyr, er bare TOPMÅLET af nederen smiley


  • #4   7. sep 2013 Se det an, og ring til dyrlægen.

    Det er svært at vurdere når man ik ser hunden, men måske du kan se det an til mandag (i samråd m dylle self?)


  • #5   7. sep 2013 Tingene kører rundt i hovedet på mig. Er super bange for, at det er noget rigtig slemt.
    Er der nogen der ved om vagtdyrlægen overhovedet gør noget i weekenden, andet end at give smertestillende? Vil gerne vide hvad jeg kan forvente.
    Jeg tænker bare, at halter en hund, så må det da betyde, at den har ondt.


  • #6   7. sep 2013
    Ring og få en sludder med Dylle.. Hvis du "kun" får smertestillende, så er det jo stadigvæk fedt for Bettefisen.. Så er det bare det der med at holde i ro smiley

    Jeg har det bedst hvis mine dyr, som minimum er smertedækket- hvis det er en halthed der strækker sig over mere end 2 timer, men det er jo bare mig smiley

    Mit motto er : " Hvis jeg er i tvivl, så hellere ringe en gang for meget, end en for lidt"

    Min dyrlæge har fået fine tilskud til ferier, på den konto smiley


  • #7   7. sep 2013 Han har lige været oppe og gå lidt rundt, og det lader til at han støtter lidt mere på benet nu. Men det er måske bare et tilfælde.
    Jeg har smertestillende til at ligge, men synes ik jeg vil give dem uden at snakke med dyrlægen først.
    Kræet ligger nu og fjoller ude i haven hehe


  • #8   7. sep 2013 Han støtter på benet nu når han går, og det ville han slet ikke før.

  • #9   7. sep 2013 Jeg tror jeg ville forsøge at holde ham lidt i ro også selvom det bare var en forvridning...

    Men det er jo nok også fordi jeg har hunde, der ikke fatter at de skal passe lidt på sig selv, når de kun har 3 brugbare ben smiley


  • #10   7. sep 2013 På morgenturen var han mere end frisk på, at vi skulle gå længere. Men det tør jeg simpelthen ikke. Jeg giver det en time eller to mere og så ringer jeg til dyrlægen.

    Jeg glemte at skrive før, at benet ryster når vi rører ved det (ik hver gang). Ved ikke om det kan være tegn på smerter.


  • #12   7. sep 2013 Det skulle dyrlægen da gerne have opdaget igår så, da hun tjekkede ham igennem for smerter?

    Nu læser jeg lidt gamle tråde herinde, og kan se at mange ikke skynder sig til dyrlægen ved symptomer som dem min hund har. Kunne godt bruge lidt råd omkring, om i mener jeg skal kontakte dem? Kommer i tvivl eftersom jeg kan se, at det er blevet bedre nu


  • #14   7. sep 2013 jeg havde en yorkie med løse knæbånd, så hun var ferm til at kompensere indtil det hoppede på plads nogen meter længere henne. Hun blev så opereret for det.

  • #15   7. sep 2013 Har lige været ude på en lille tur. Han støtter mere med benet, men når han gør så hopper han nærmest på begge bagben.

  • #18   7. sep 2013 Tror simpelthen ikke på, at dyrlægen vil overse en løs knæskal, da han blev undersøgt igår.

    Ulla- Så du mener godt jeg kan lade ham gå rundt, uden at han får smertestillende?


  • #19   7. sep 2013 Har lige snakket med dyrlægen. Hun mente ikke, at han skal gå med det helt indtil mandag. Og at han ikke reagerer, når vi trykker betyder ikke, at han ikke har smerter. For det har han, når han halter.
    Så vi skal derud her om en lille halv time.


  • #22   7. sep 2013 Der var ingenting med hans hofter og korsbåndet er det heller ikke. Til gengæld jamrede han sig meget da hun trykkede på hans tå. Hun mente dog ikke, at den er brækket.
    Hans muskler i det modsatte ben var også ømme. Det forstår jeg ikke helt, da han først begyndt at halte idag.
    Han er nu på smertestillende i en uge. Hvis det ikke er blevet bedre, så skal vi selvfølgelig kontakte egen dyrlæge.
    Men jeg er så lettet over, at det ikke var noget slemt smiley


  • #23   7. sep 2013 Godt du tog afsted smiley

    Det gav også lidt ro i sjælen ikke smiley


  • #24   7. sep 2013 Turbo- Jo det gjorde det nemlig smiley
    Og vuffen er fri for, at gå og have ondt i fusserne resten af weekenden smiley


Kommentér på:
Halthed

Annonce