484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Flåtmiddel vs hvidløg Flåtmiddel vs hvidløg

Ja, hvad bruger i?

Mange mener jo hvidløg er giftigt, men hvad mener i om det?
Overvejer nemlig at begynde at give hunden hvidløg i stedet for, for at spare lidt penge da flåtmiddel jo desværre ikke ligefrem er billigt.

En anden ting:
Giver i hele året rundt? Hvad enten det er flåtmiddel eller hvidløg.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåtmiddel vs hvidløg
  • #1   9. sep 2013 Hvidløg ER giftigt i forkerte mængder. Jeg bruger selv hvidløg og synes det virker godt. Jeg giver det ikke om vinteren.

• #2   9. sep 2013 Vi bor i flåt-eldorado, og denne sæson har jeg både afprøvet Frontline og Bayvantic, men synes ikke, at nogen af mærkerne har virket optimalt. Jeg har ikke lyst til selv at eksperimentere med hvidløg, min svigermoster fik en meget syg hund ud af det. Må prøve andre midler næste år.

Jeg giver kun i flåtsæsonen.

• #3   9. sep 2013 Hvor meget giver du så til din? Og hvad vejer den? Hvor tit giver du?

• #4   9. sep 2013 Mine får hvidløg i tørret form,hele året. De har aldrig lopper, de 2 små har aldrig flåter, min collie får en engang imellem. Jeg har brugt hvidløg i mine hundes mad siden 1991 og der er ingen der er døde af det. Til gengæld har jeg aldrig lopper i huset smiley

• #5   9. sep 2013 Betina:

Du kunne overveje Scalibor halsbånd?

• #6   9. sep 2013 At hvidløg er giftigt er ikke noget man 'mener'. Det er slet og ret et faktum, så lad være med at give det råt og hold igen med mængderne.
    Hvidløg er jo iflg mange nærmest et mirakelmiddel, meeeeen effekterne er altså noget tvivlsomme og hvis det virkelig havde været så godt så var der blevet brugt af medicinalindustrien. Jeg har selv lavet et forsøg med ormemidler hos heste for nogle år siden og her oplevede jeg at der var et par stutterier, der sagde ja, tak til at medvirke men som samtidig sagde at 'hos os finder i ikke nogen orm for vi bruger hvidløg'. Det viste sig at de to steder var dem, hvor der var allerhøjest parasitbelastning. Faktisk var den alarmerende høj hos deres føl og plage; de fik jo ikke nogen form for effektiv behandling af orm og ingen folde i danmark er så store at dyrene ikke kommer til at græsse tæt på deres gødning på et eller andet tidspunkt. Det var lidt et wake-up call for ejerne.

• #7   9. sep 2013 Jeg behandler udelukkende ved konstateret angreb.

Det sker heldigvis ret sjældent. I år har den ene hund fået behandling fordi han i en periode blev ædt op af flåter. Den gjorde den anden ikke, så hun fik ikke behandling.

Lopper har vi ikke problemer med.

Hvidløg giver jeg ikke, ganske enkelt fordi det ikke har en dokumenteret effekt overfor angreb.
    Det har en såkaldt mildt repepellerende virkning, men eftersom jeg kun behandler og ikke forebygger, så er det ikke aktuelt.

Hvis jeg skal vælge mellem to midler, der indeholder ting, der er kan belaste hundens krop, så vælger jeg den med den bedste dokumentation for virkning og den, hvor dosis er velbeskrevet så det er let at følge.

Dermed aldrig hvidløg.

• #8   9. sep 2013 Mette - Tak, det vil jeg undersøge smiley

• #9   9. sep 2013 CH - Det synes jeg faktisk lyder ret fornuftigt, det med kun at behandle ved konstateret angreb. Jeg giver nemlig min hele året rundt og det løber altså op, så derfor har jeg overvejet om jeg skulle skifte over til at give hvidløg - men måske jeg som dig, skulle "nøjes" med at behandle ved angreb, så bliver det da ikke SÅ dyrt.
    Tak for jeres svar smiley

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #10   9. sep 2013 Grunden til att hvidløg giver ev effekt er dens høje indhold av B vitamin så det findes mange andre muligheder med B vitamin end hvidløg..

Scalibor hade jag ikke rørt med ildtang!

• #11   9. sep 2013 jeg tør ikke tage chancen. Min hund for mange flåter, og derfor bruge jeg bayvantic i flåt sæson og advantage i vinter perioden.
    Jeg har selv haft borelia, og skal ikke have en hund der bliver syg af det.

• #12   9. sep 2013 Jeg har afprøvet hvidløg på mine bjæffer...Og konstateret at ved angreb, altså hvis flåterne allerede sidder der har det overhovedet ingen effekt. Men ved daglig dosis mener jeg det har en effekt... Det er jo ikke spor videnskabeligt med bare mine 4 hunde.

• #13   9. sep 2013 begge vores får hvidløg, og har altid gjort det. De har aldrig lopper og det er sjældent at vi finder flåter som har bidt sig fast, vi finder dem jævnligt kravlende rundt i pelsen, men det er som om at de ikke rigtigt vil sætte sig fast smiley

Kommentér på:
Flåtmiddel vs hvidløg

Annonce