3.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Advarsel. Der er løse vildsvin i skoven Advarsel. Der er løse vildsvin i skoven

Idag da min mor og jeg gik tur med Zantos og hendes hunde i skoven omkring 8766 Nørre Snede ( Midtjylland) så vi et vildsvin stå midt på skovstien.
og JA... Vi er helt sikre.
Der er et stykke indhedgnet skov, hvor der er sat vildsvin ud, men der er åbenbart mindst en der har fundet vej ud af indhegningen.

Personligt har jeg ikke særlig meget lyst til at komme tæt på sådan en fætter... Og da disse bliver fodret er de ikke så sky som vilde vildsvin.

Dette blot til advarsel, hvis der er andre, der går i den del af skoven.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel. Der er løse vildsvin i skoven
  • #1   11. sep 2013 Autchhh.... Jeg var godt nok spænet , hvis jeg mødte sån' en....

profilbillede
  • #2   11. sep 2013 Vi skulle heller ikke overveje det ret længe før vi besluttede at vende om og gå den anden vej

• #3   11. sep 2013 Åh den ser da ellers helt sød ud smiley

• #4   11. sep 2013 du var da ellers tæt på.

• #5   11. sep 2013 Grise er farlige..
    Vi kommer med rovdyr.... Og ved ikke om denne har smågrise.

Vi skulle ikke nyde noget

• #6   11. sep 2013 Hov forresten.
    Billedet er tyvstjålet fra nettet.. blot for at illustrere dyret

• #8   11. sep 2013 De er så smukke! Men jeg havde nok også kendt skyndt mig væk :b

• #9   11. sep 2013 ja det smager godt.. det er vi helt enige i.

Vi har kontaktet skovløberen, eller hvad sådan en nu hedder, og der er rekvireret en skytte til at skyde dem, der er på den forkerte side af hegnet

• #10   11. sep 2013 Aj da... det er da ikke en måde at løse problemet på...
    De skal da lukkes ind igen og så skal det hul i hegnet findes - og så er den vel ikke længere??

• #11   11. sep 2013 Linda... Og hvordan havde du tænkt dig man skulle gøre det ?
    Ja hullet skal findes og laves, men et vildsvin er altså ikke et dyr man lægger en snor om halsen på og trækker tilbage til folden

• #12   11. sep 2013 Vi har haft vildsvin, de er ikke mere farlige end andre svin.

De er farlige hvis deres smågrise er lige i nærheden og de føler at man vil ta' dem..
    Men generelt går orner eller søer aldrig til angreb, jeg vil hellere møde et vildsvin end en so.

Hvis man møder et vildsvin skal man bare gå væk eller videre, og så vil jeg nærmest garantere at der ikke sker noget.

Et vildsvin der er vant til at blive fodret kan fanges i en fælde uden de store problemer det har vi brugt hvis vi skulle have en der var sluppet ud.. smiley

• #13   11. sep 2013 En af pædagogerne i min søns børnehave bor ude i skoven, lige i nærheden af de vildsvin, jeg prøver lige at spørge hende hvem der er ansvarlige for dem.

• #14   11. sep 2013 Tja... Jeg har altså ikke meget lyst til at møde dem må jeg nok indrømme.
    Vi kontaktede ejeren, som ringede efter en skytte..

Og den løsning passer mig ganske fint

• #15   11. sep 2013 Kan man ikke bare bedøve den.... og få den ind i indhegningen igen ?

• #18   11. sep 2013 Ja det var os du så.
    Jeg ved ikke om de er skudt endnu

• #19   11. sep 2013 Ved i hvilken art/race af vildsvin der er sat ud?
    For nogle arter/racer kan blive ganske store og dermed udgøre en potentiel fare. Har set et program på discovery med vildsvienjagt, og redneck-jægerne er ret så bange for dyrene - trods de har våben.. Jeg tror ikke et stort og galt vildsvin er sjovt at møde en mørk aften smiley

• #20   11. sep 2013 Jeg aner ikke hvilken race det er.
    Jeg tror ikke det er de der monster svin man ser i usa

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #21   11. sep 2013 et halv-vildt vildsvin i en fælde? Ja held og lykke da. Det er muligt den kommer derind, men den kommer skam også ud igen, når DEN vil. Og det vil de som regel.

Der er stor forskel på vildsvin man har opdrættet, (dem kan man sagtens få håndtamme og trænet hjemkald mv. på) og så vildsvin der går forholdsvist naturligt, også selvom dette er bag et hegn af én hvis størrelse.

Et vildt vildsvin er i reglen ikke farlig. Har flere gange kravlet igennem krat og gloet direkte ind i en "stikkontakt" og tænkt: "shit!! hvad nu!??) for at se svinet stikke af i en helvedes fart. Også søer med smågrise og keilere.
    Men fodrer man dem, så de bliver lidt halv-tamme, så har man et helt reelt problem. Spørg blot syd for grænsen hvordan det gik dengang byfolkene i og omkring Berlin mente de der sorte og stribede flæskestykker egentlig var utrolig nuttede og at det da ihvertfald ikke kunne gøre skade at fodre lidt på dem.

Det er et problem de stadig slåsser med dernede, kan jeg afsløre smiley

• #22   11. sep 2013 man kan jo bare dart den med bedøvelse. typisk indstilling i vores naturfjendtlige Danmark, skyd dyret. Ligesom med de der ulve, der måske ikke findes, de skal også bare dø..

• #23   11. sep 2013 Jeg kan ikke se at der kan være sådan et ramaskrig over at skyde og spise et vildsvin, som formentlig er opdrættet til det selv samme.

• #24   11. sep 2013 Jeg håber da at ejeren finder ud af at gøre noget ved svinet og får ordnet hegnet. Men det er vel op til ham/hende, om grisebassen er slagtefærdig, et avlsdyr eller andet, og derfor også ejers afgørelse, om den skal fanges, f.eks. med bedøvelse eller bare skydes så den dør. Jeg kunne da ellers godt smovse sådan en steg smiley

• #25   12. sep 2013 der kunne måske også være nogle regler, der dikterer hvordan man skal forholde sig..
    Jeg tænker i forhold til sundheden i danske svinebesætninger.

Ved tamsvin på friland er der krav om et inderhegn og et yderhegn, så hvis de går igennem det første hegn, så er der en sikkerhed i det næste hegn.

Og så er sådan nogle svin ret intiligente... har de først fundet ud af hvordan man kommer ud, så er der nok en risiko for at den samme vil gøre det igen.
    Det kunne være et argument for at skyde dyret.

Og ja... de er sat ud i skoven for naturpleje.
    Man har en ide om at skoven vil blive mere varrieret med forskellig vegetation, når der går et passende antal vildsvin og roder i jorden.
    Og så naturligvis til at slagte / skyde...

Tror der er omkring en 100 stykker, og de har det jo med at blive til flere, så der skal naturligvis reguleres

• #26   12. sep 2013 I skovene omkring vores sommerhus i Skåne er der vildsvin. Normalt er de sky og man ser dem stort set aldrig (man ser kun sporene efter dem når de har rodet i jorden). MEN der er altså en i området der er kommet pænt meget tilskade efter at have fået overrasket en so med grise på sin løbetur. ....
    Kender også en der påkørte et vildsvin på den tyske autobahn. Han husker at grisen pludselig stod der og det næste han husker er at vågne op hospitalet. Bilen var totalskadet og totalt krøllet sammen.
    Ikke et dyr der er til at spøge med. Vil da også tro at den bedste løsning må være at skyde det undslupne kræ.

• #27   12. sep 2013 Åh, hvorfor har jeg dog ikke fået taget det riffeltegn?? Vildsvin skulle smage rigtig godt..

• #28   12. sep 2013 Kan ikke se problemet.

Ib har gjort rette folk opmærksom på dyr på den forkerte side af hegnet, der bliver bestilt en skytte og gjort noget ved tingene.

Thats it.

• #29   12. sep 2013 Og så kan jeg forøvrig sagtens se ramaskrigene for mig hvis Ib skrev at der IKKE blev gjort noget ved det.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #30   12. sep 2013 gæt hvad jeg skal have at spise i aften Batdog smiley

• #31   12. sep 2013 ummmm... stribede vildsvineflæsk stykker.... *savle*

Her stod den på millionbøf og kartoffelmos

Kommentér på:
Advarsel. Der er løse vildsvin i skoven

Annonce