{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skrift af gulvvarme system og termostater 11.000 kr.
  • Skift af afløbsrør under vask 1.000 kr.
  • “Hænge en lampe op”, “ Montere en knagerække på væggen i gangen” 810 kr.
  • Dybdegående hovedrengøring badeværelse og køkken oven 1.875 kr.
  • Rengøring af Badeværelse 850 kr.
  • Reperation af Sage espressomaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstationering hund
  • #1   11. sep 2013 Udstationering er noget man som opdrætter bruger, fordi man gerne vil have mere avlsmateriale, men ikke kan have alle hundene boende hjemme.

• #2   11. sep 2013 Man udstationerer en hund for at kunne bruge den i avl, men ikke selv har plads eller mulighed for at have den boende hjemme. Det vil sige at opdrætter må lave et vist antal kuld (som opdrætteren bestemmer) på hunden. Og når den er færdig i avlen, overdrages ejerskabet til "værten".
    Værten betaler som oftest alt i dagligdagen og opdrætter betaler udgifter til udstillinger og sundhedstests.

• #3   11. sep 2013 men skal man være opdrætter ?

• #4   11. sep 2013 Charlotte: Ellers tror jeg ikke rigtigt de fleste har en mening med at udstationere en hund? Hvad er din grund da?

• #5   11. sep 2013 så og skal væk her fra hvor jeg bor, og har fundet et hus med maks xx antal husdyr. - og aner ik rigtigt hvad vi skal gøre.

• #6   11. sep 2013 Der er jo ikke nogen faste regler om hvem, der kan udstationere en hund. Det er bare normalt opdrættere, der har behov for det.

Hvem som helst kan vel udstationere deres hunde, hvis de kan finde et udstationeringshjem, hvilket vel ikke altid er så let. Men hvad skulle formålet være, hvis det ikke er i forb. med avl ?

• #7   11. sep 2013 Du behøver ikke være opdrætter for at udstationere din hund. Du skal kunne stole på den person du udstationerer den til ang. at holde jeres aftale om dette. Derfor skriver man generelt en kontrakt på hvad begge forventer af den udstationering.

• #8   11. sep 2013 Lene N: vil ikke miste hende, ved at sælge hende, men vi er lige nu hvor vi er nødtil at lette anker og flytte men ik så nemt med 4 hunde..

• #9   11. sep 2013 Jeg kan se, du fik svaret på spørgsmålet om hvorfor. Men hvem skulle dog være interesseret i en formentlig voksen hund, der aldrig blev deres?

• #10   11. sep 2013 har en god veninde, som jeg har luftet tanken for,

• #11   11. sep 2013 Jeg tror det er svært at udstationere på det grundlag. Men selvfølgelig kan man prøve. Jeg tror bare ikke at du finder nogle der vil være med. Så skal du jo tænkte på, at de ikke får en hund selv, men stadig skal sørge for at fodre på én, og hvad nu hvis du vil have hunden igen?

• #12   11. sep 2013 Hvis du kan finde én der vil, så synes jeg da det er en fin idé smiley Tror bare det bliver svært medmindre det ja, er en du kender godt (veninde som du selv skriver)..

• #13   11. sep 2013 Men er det ikke bare en midlertidig hundepasser du mangler i stedet?
    Udstationering er i forbindelse med avl. Læs på DKK-dk - der er en udstationeringsaftale man bruger.

• #15   11. sep 2013 Men skal hun så have den boende på ubestemt tid og har du planer om at skal have den hjem igen?
    Uanset hvad du gør, kan du jo sagtens få den i pleje et andet sted, men husk endelig at lave en kontrakt med alt hvad der kan være vigtigt, f.eks. sådan noget som hvis plejefamilien flytter, hvad skal der så ske og så videre.

• #16   11. sep 2013 Jeg vil spørge akkurat som Malene om det ikke bare er en alm. hundepasser i en tid du har brug for.
    Så ville jeg da hellere lave en aftale med en om at de får hunden ud en tid og du betaler dem et beløb for mad og husly.

I skal så være klart enige om du skal have hunden tilbage. Passeren kommer jo til at knytte sig meget til hunden måske.

Jeg har haft mange hunde udstationeret og eftersom jeg vidste det fra start, så sørgede jeg for ikke at involvere mig for meget i dem. Jeg var super glad for dem alle, men var klar over de skulle videre en dag.

• #17   11. sep 2013 For mig lyder det også mere som midlertidig pasning.

Selv om det er en veninde, så husk at få skrevet alt ned. Der er meget, der kan gå galt, og det kan let koste et venskab. Og under alle omstændigheder skal veninden virkelig være opmærksom på, at hun jo vil blive glad for hunden, og det måske ikke er så let at skulle aflevere den igen til dig, når dine forhold er til at få hunden igen.

• #18   11. sep 2013 jo. kan også være det er bedre at få hende "passet" i en kortere eller længere periode, men hun er virkelig knyttet til os.

• #19   11. sep 2013 Charlotte
    Hvad mener du der er forskel på at få hunden passet i en længere periode og så at få den udstationeret?

• #21   11. sep 2013 En udstationering er ikke kun hvor hunden bliver hos familien NEJ!

Jeg har haft et utal af hunde udstationeret fra en opdrætter og altid vidst de skulle retur når de engang skulle parres. Jeg har udstillet dem og elsket dem højt, MEN har vidst de skulle retur.
    Jeg har altid kunnet aftale med opdrætteren hvis jeg har villet have dem tilbage, men har vidst jeg havde dem på lånt tid.

Ja der er forskel på om man har den udstationeret og ved om der står i kontrakten man skal beholde den efter opdrætter/ejer er færdig med den, eller om man ved at hunden skal retur og man IKKE får den tilbage.
    Det har noget med at knytte sig til den.

Kommentér på:
udstationering hund

Annonce