{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstationering af hund
  • #1   8. aug 2007 ja da hehe
    Det er jo ikke race eller kønsbestemt

• #2   8. aug 2007 Hvad vil det sige at udstationere en hund? (er bare nysgerrig smiley )

• #3   8. aug 2007 Ikke at jeg ved det, men kunne ikke forstille mig hvorfor det ikke kunne lade sig gøre hvis hunden ellers er ok og kommer et godt sted hen

• #4   8. aug 2007 Jooo hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre..........det gør man da ved begge køn ;o)

• #5   8. aug 2007 at få den passet et andet sted i længere tid, ved rejse, sygdom og lign. Ret mig hvis det er helt galt

• #6   8. aug 2007 Selvfølgelig kan det lade sig gøre:-) Det er bare op til opdrætter og udstationerings partneren at blive enige om en aftale.

• #7   8. aug 2007 så vidt jeg har forstået ved min veninde har hun "købt" en hvalp ved en kennel dog har hun ikke givet de 10000 - 15000 kr hunden kostede hun har lavet en kontrakt hvori hun lover at kennelen skal have 2 hvalpe (mener jeg) når hun får den parret og de skal også vælge hannen til kuldet.
    Det er hendes hund altså alle udgifter osv. men der er ikke den store udbetailing på hunden.

• #8   8. aug 2007 Det er en god aftale. Mange gange aftaler man, at opdrætter får lov til at trække 1 kuld på tæven, før hunden bliver endeligt deres(dem hunden er udstationeret ved). Så 2 hvalpe er en god aftale.

• #9   8. aug 2007 Vores opdrætter har en han på "pension" i øjeblikket, og det går udemærket. han er ganske vist lidt oppe og tottes med deres egen hand en gang imellem , men da opdrætteren har ved hvad hun har med at gøre bliver det aldrig til de helt store slåskampe.

• #10   8. aug 2007 hvs der er nogen der kender en med en lille og jeg mener rigtig lille hunde race der gør dette må i meget gerne give besked eller hvis i ved hvor jeg kan finde ud af hvilke opdrættere der gør dette ...

• #11   8. aug 2007 Er det ikke mest beregnet på opdrættere , der eks. låner en han fra udlandet , og udstiller den i Danmark , og så får de til gændgæld paringer , har ikke hørt om chihuahua opdrættere , i DKK der udstasionere hunde ud til private ..

• #12   8. aug 2007 Du kontakter specialklubben for racen og finder opdrættere på deres hjemmeside.

• #13   8. aug 2007 Det er mest fra en opdrætter til en anden man udstationere. Men det behøver absolut ikke at være med parringer for øje. Vores opdrætter har hunden i udstationering da der er to andre opdrættere der ikke kan blive enige om ejerskabet af hunden.

• #14   9. aug 2007 Det er næsten nemmere med en han end med en tæve - for man slipper for det med at tæven skal ud af vante omgivelser og hjem til opdrætter, når den skal have hvalpe........

Jeg overvejer selv at udstationere en han fra mit kommende kuld - hvis der er en, som lever op til mine forventninger.

MEN - der er omend endnu større krav til familien til den hund, end til øvrige hvalpekøbere, for der er virkelig tale om et samarbejde.

Så hvis det er mennesker, som bare synes det er fedt, de får liv at betale halv pris for en hund - så bliver det ikke dem. Lur mig, om ikke andre opdrættere har det ligeså....

Så en eller anden der "vil have en eller anden mellemstor race" kommer ikke i betragtning.

De skal have erfaring med hunde, Kemien skal være der - og de skal have kendskab - og stor lyst - til racen. Brænde for den.......Helst skal det være mennesker jeg har kendt gennem et stk. tid - og ved jeg kan samarbejde med.

Jeg skal kunne stole på de holder dens pels, den skal mentalt beskæftiges - og jeg ser helst den kommer til træning også.

Kommentér på:
udstationering af hund

Annonce