3.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

essential food essential food

Nu har jeg hørt så meget godt om dette foder og selv overvejet det som voksenfoder. Så igen har jeg også hørt at hunde ikke må få for meget protein og at et max af protein på 25-26 % er passende til en voksen hund. Men har været inde og kigge på de forskellige fodervarrianter og de alle ligger på et proteinindhold på 30-34 % ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  essential food
  • #1   11. sep 2013 Så længe proteinindholdet stammer fra kød, så er det ok - og det er jo netop den høje kødandel, der kendetegner Essential og andre gode fodertyper.

Prøv at kigge på andre fodertyper med samme eller højere høje kødandel som E., de er kendetegnet ved at indholde meget protein, kød er her proteinkilden.

Hunde har til gengæld svært ved at omsætte de vegetabilske proteinkilde, det er dem man skal undgå.

Vi bruger henholdsvis Essential Nautical og Contour til vores og har gjort det en del tid efterhånden, og aldrig har de set bedre ud i pels og kondition.

• #2   11. sep 2013 Vi bruger Estate Living og det er det foder min Border Collie har haft mindst afføring på, så vi er glade for det. Der er 30 % protein i. Jeg ville ikke gå over de 30%.

• #3   11. sep 2013 Det godt nok svært det foderræs der. Jeg fodre med wolfsblut poppy nu med 30 % og det har jeg ladet mig fortælle er for højt at nogle og tilpas af andre. Min dyrlæge bla. mener jeg skal begynde at bruge foder der er mindre protein i. Wolfsblut er proteinkilden også kød derfor jeg bruger det?!

• #4   11. sep 2013 Fustrerende smiley

• #7   12. sep 2013 Har også prøvet det og er slet ikke tilfreds med det jeg synes pillen er tør og lugter ikke af noget min hund har det på samme måde han gidet det ikke har testet det med noget af det andet foder vi har og der vælger han E. fra. Ud over det laver han 2-3 gange om dagen og det er noget større end nomalt. Jeg har svært ved at holde han vægt og han har fået mere gule tænder. Så her hjemme vil jeg sige det ikke lige var et hit

• #8   12. sep 2013 Min hund og andre jeg kender, har svært ved at at bruge det alene, det er simpelthen for "kompakt" min havde altid blød mave , en anden jeg kender havde heller ikke god mave og pelsen lugtede. Men bruger det sammen med et andet foder og der trives han

• #9   12. sep 2013 Jeg har også prøvet det 1/2 år nu. Og er blevet slemt skuffet. Syntes som en af de andre skriver at det der kom ud igen var alt for voldsomt. Man skulle tro det var elefanter jeg havde gående. Også gik det helt galt da den ene hund gik i fæld den mistede alt pels selv på skuldre og er helt ruhåret. Det skal en labrador ikke være.
    Er skiftet til Kingdmoor.

• #11   12. sep 2013 Jeg har brugt essential i omkring et halvt år nu. Min tæve fik det også da hun var drægtig, ligesom hvalpene også har fået det . Jeg er utroligt glad for foderet. Min tæve holdte sig i forrygende form og lignede sig selv stort set fuldstændig allerede 2 uger efter de 7 af 8 hvalpe var rejst hjemmefra (se evt. mit profilbillede). Hun plejer ikke at gide foder, men med det her (især nautical living) storsavler hun! Jeg bruger det også til træning til både min tæve og den hvalp, vi har beholdt. Afføringen er fuldstændig som den plejer og det er som regel en gang om dagen.

• #12   12. sep 2013 Herhjemme gik det heller ikk med Essential. Alt for meget afføring og så var det ret blødt. Han var ellers helt vild med det men er gået tilbage til Taste Of the Wild som han fungere meget bedre på.

• #15   15. sep 2013 jeg bruger Wolfsblut.... men ville begynde på E Stamina som guffer, fordi det er et kvalitets produkt i mine øjne. Det indeholder naturlige råvare og masser af kød og min hunde er totalt fjollet med det.....

Til tråden vil jeg gerne tilføje at selv det bedte foder, vil på nogle hunde være mindre optimalt. nogle hunde fungere godt på et foder og andre dårligt. som fornuftig ejer undersøger/læser man om et givent produkt, men når alt kommer til alt, så skal man se på sin hund. fungere den godt på produktet eller gør den ikke.

Som andre siger, Ja det er en jungel, men vælg ud fra din termik et godt foder og prøv det. for kun du og din hund kan finde ud af om det er et godt mærke for jer.

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #16   16. sep 2013 Jeg har fodret med deres Stamina variant i ca 5 mdr nu + jeg har givet lakseolien derfra i ca 3 mdr. Min hund (labrador/Kleiner münsterländer) var lidt for tynd da jeg startede - men har nu taget ca 1,8 kg på og er iflg. dyrlægen rigtig fin på det foder. Før fodrede jeg med Wolfsblut - og jeg vil sige at afføringen er nogenlunde samme som før - både mængde og konsistens smiley
    Så ja - jeg er begejstret for Essential

/Mette

Kommentér på:
essential food

Annonce