{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Fremmed hund, i et fremmed land {{forumTopicSubject}}

Vi skal snart ned og besøge et vennepar der er flyttet sydpå til Portugal. Det er ved at være et års tid siden de flyttede derned.

Vi har vores primære kontakt med dem via FB og følger naturligvis med i deres opdateringer derinde. I det meget tidlige forår, fortalte han så at de havde fundet en "strejfende" hanhund, der holdt til i området af den lille by's cafeer. Den levede at de ting, som folk smed til den.

Vores venner har så i løbet af foråret adopteret hunden, som er en pænt stor moppedreng. Kender ikke racen.

Min kone blev for mange år siden bidt af en stor hund og det sidder stadig meget dybt i hende. Hun er meget nervøs for store hunde, hun ikke kender. Og hun kender selvsagt ikke vores venners hund og er begyndt at blive lidt ængstelig.

Det er planen at vi skal bo hos vores venner den uge vi er dernede.

Jeg har flere gange læst, hvordan han beretter om hundens meget aggressive adfærd mod andre hunde og katte. Han har afvist alle tanker om at hunden skal kastreres.

Jeg er begyndt at overveje et hotel istedet for, men vil heller ikke skyde gråspurve med kanoner på basis af unødig bekymring.

Ifølge vores venner, er hunden godheden selv.... bare ikke mod andre hunde.

Er jeg unødigt bekymret? Jeg tænker på at hunden kan fornemme min kones nervøsitet og reagere på det?

Jeres input vil blive modtaget med tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmed hund, i et fremmed land
  • #3   15. sep 2013 <i>Jeg vil bare sige god tur!</i>

    Tak Varkhond smiley

    Det er ikke en specielt stor by de bor i, men jeg tror det ender op i, at vi undersøger hvad der er af hoteller i området og laver en liste med telefonnumre. Vi har bil til rådighed hele ugen. Så hvis det ikke virker med den hund, så satser vi på at et af hotellerne har et ledigt værelse.


Kommentér på:
Fremmed hund, i et fremmed land

Annonce