{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

hævelse og slikker {{forumTopicSubject}}

Hej...
Jeg vil høre om nogen har nogen bud på hvad min skønne yorkshire terrier fejler...
Jeg var til sundhedstjek for lidt over en uge siden, hvor jeg fik alt tjekket ved hende og hun fejlede intet.
I går var jeg var hundefrisør med hende og efter hun er kommet hjem, begyndte hun at sætte sig, køre måsen hen ad vejen, gemmer numsen og er begyndt at slikke sig meget og hendes kønsdele er hævet.. Den er klart rød, irriteret og er 3 gange så stor som normalt. Er virkelig bekymret og stopper hende, når hun vil slikke, men er jo svært at forhindre det helt.
Jeg har klart planer om at tage til dyrlægen i morgen og få det tjekket.
Hun er nærmest blevet klippet HELT i bund med maskine på hele kroppen, så mit bud er at de har brugt en maskine omkring kønsdelene, som ikke har været ren og så er der opstået infektion!!! Hvad kan jeres bud være?? Virker det ikke logisk?! og i så fald, kan jeg så ikke tillade mig og ringe til hundesalonen i morgen og fortælle dem hvad der er sket efter hun har været derude og kræve at de betaler for dyrlægeregningen...? Jeg synes det er SÅ synd for hende og samme tid sur over at det har kunnet ske... Der var INTET før jeg tog derud og fik hende klippet....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hævelse og slikker
  • #1   25. sep 2013 Kan det være løbetid?

  • #2   25. sep 2013 Øhhhhhh en tæve som er hævet bag i og slikker sig meget.................
    Har du nogensinde hørt om løbetid ????

    smiley


  • #3   25. sep 2013 Om du får dem til at betale for dyrlægen tror jeg men prøv , ja det tyder alt på at den stakkels hund er blevet klippet alt for kort og huden er irriteret , men for alt i verden kom til dyrlægen i morgen tidligt , find en anden frisør næste gang den skal trimmes/klippes.

  • #4   25. sep 2013 tro mig, kan godt kende forskel på løbetid og andet.... Hun er IKKE i løbetid... Plus det er kommet fra den ene dag til den anden, efter hun er blevet klippet...
    spørgsmålet er dog om det kan være en rift som så generer hende så meget at hun bliver hævet af al den slikken eller om det er infektion... Hun er helt kulleret smiley


  • #5   25. sep 2013 Har lige puttet helt spotlys på og hun er IKKE kun hævet... der er også lidt forvokset noget ved siden af og skedeindgangen er så stor at den hælder til den ene side, når hun ligger.... Jeg kunne gi mig til at hyle!!!

  • #6   25. sep 2013 Hvis du mener det er alvorligt, så ring til dyrlægen, nu..

  • #7   25. sep 2013 Få hende tjekket min gamle tæve fik også noget nede i skridtet vi tog til dyrlæge og det var vist godt vi kom. Hun skulle smøres med noget creme vi havde fået af dyrlægen. Hun var meget rød og kunne ikke gå 3 skridt uden at hun skulle ned og slikke sig. Og det kom er hun var til hundefrisør.
    Så mit råd få hende tjekket


  • #8   25. sep 2013 tusinde tak for jeres svar! Jeg har lige snakket med en dyrlæge og han sagde at jeg godt kunne vente med at tage derud til i morgen formiddag og det enten var pga analkirtlerne, men kunne bestemt også være fordi hun er blevet klippet og har hudinfektion, som skal behandles med antibiotika eller salve. Han rådede til at lægge lidt koldt på for at tage hævelsen.
    Så nu har jeg lagt lidt koldt på for at tage hævelsen lidt og det så ud som om at det var dejligt for hende! Nu pakket hende ind i dyne, fordi hun rystede sådan og ligger nu og putter helt roligt...
    Jeg har bestemt også en teori om at det er derfra. Det er præcis det samme hun gør. Sætter sig ned efter så få skridt og stopper op og kigger helt sølle smiley
    Tager til lægen med hende lige så snart vi vågner og hvis de mener det er derfra, så er det fint med et skriftligt bevis... God ide!
    I er søde! Tak for jeres hurtige svar! smiley


  • #9   26. sep 2013 For mange år siden oplevede jeg det samme med en hunhund.
    Hun var også maskinklippet, og så tæt at der nærmest var en hudafskrabning under hendes halerod.


  • #10   26. sep 2013 Åhh hvor synd smiley selvom det er et fint sted hun blir klippet, så er denne oplevelse bare med til at jeg nu ik vil ha hende klippet mere... så må jeg lære det selv! har ikke lyst til at betale i dyre domme for en klipning og så hun bliver syg! skal til min egen dyrlæge med hende nu her kl 12.30, så hun kan blive tilset... De mente bestemt at det enten var pga klipningen eller sæberester... Og i så fald, så kan jeg vel godt tillade mig at være en kælling og bede dem om at betale for dyrlægeregningen...ik?

  • #11   26. sep 2013 Jeg klipper selv og bruger kun saks. Det gør jeg fordi jeg har hørt mange skræmmehistorier og professionelle hundefrisører. Den værste var en hund, som endte med at miste øjet fordi en frisør havde kommet til at ramme den i øjet med saksen.
    Der findes helt sikkert også frisører som kan deres kram, men jeg tager ikke den risiko. God bedring med din hundepige


  • #12   26. sep 2013 noget nyt ??

  • #13   27. sep 2013 Hvad sagde dyrlægen?

Kommentér på:
hævelse og slikker

Annonce