{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.790 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvalp der ikke vil plejes {{forumTopicSubject}}

Hej Hunde-ejere

Jeg har brug for nogle gode råd.
For 14 dage siden flyttede Agger, en 10 uger gammel hvalp ind ved mig. Han er en kærlig hund og er blevet bedre til at holde sig ren og være alene hjemme. Så alt går godt, bortset fra én ting. Man må ikke få lov at børste ham, klippe hår, rense hans øjne, osv. Han er en Bolonka Zwetna (russisk bomuldshund), så han kræver en del pelspleje.

Han kan slet ikke lide at man piller ved ham generelt. Han vil gerne nusses og ligge ved en, men så snart man roder ved øjnene eller rede hans pels, så hyler han og vrider sig rundt.

Jeg har prøvet at komme godbider på kammen, lade ham stå selv, rose ham, give ham god bidder, lave beroligende lyde, fastholde ham og sige "nej", når han vil væk.

Umiddelbart er det hele uden succes.

Nogen der har erfaringer med, hvordan man får ham til at stå stille og acceptere det?

MvH Rasmus og Agger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp der ikke vil plejes
  • #1   26. sep 2013 Det tager tid at lære at blive soigneret. 14 dage er ikke lang tid til at lære noget så grundlæggende naturstridigt.
    Lad være med at fastholde ham, så du gør det til en endnu dårlige situation for ham. Masser af ros og godbidder, og så en lille smule af gangen men over flere gange

• #2   26. sep 2013 Som Julie også skriver, så tager det længere tid end 14 dage... Og i og med du allerede har prøvet så mange metoder, tænker jeg at du ikke har givet hver metode ret lang tid.
    Det kan tage op til flere måneder før man kan se om en metode virker...

Så vælg 1 metode, og afprøv den i min. en måned, før du går videre til den næste, hvis den ikke virker... Og det med at holde ham fast, virker ikke - Tværtimod går du højst sandsynligt et par "trin" tilbage i stedet for.

Giv det tid - Det skal nok komme smiley

• #3   26. sep 2013 Jeg havde sally på bord fra dag 1 og lagde en håndfuld kogt kylling foran hende, som hun kunne spise mens jeg berørte hende med og uden kam. Når hun var færdig var det slut og jeg roste hende og satte hende ned. Det gjorde jeg flere gange dagligt. Efterhånden ( efter 14 dage, 3 uger) fik hun godbidderne af mig efter et minut og godbid , et minut og godbid osv.
    Det betyder at jeg idag har en hund jeg kan gøre ALT ved og hun bliver aldrig aldrig snydt for sin belønning bagefter. Hun er 5 år nu.
    Regn med at det vil tage 3 - 6 måneder afhængig af hunden at slappe fuldstændig af undr soigneringen. Tiden er godt givet ud med tanke på de kan blive ret gamle smiley

• #4   26. sep 2013 Godbider godbider og endnu flere godbider smiley

Gør det til en hverdags ting smiley og prop fodre den med lækre godbider imens du børster osv.

Godbider kan være: pølser, bacon, pålæg osv. smiley

• #5   26. sep 2013 Han skulle jo gerne allerede være vandt til det fra opdrætter!

Det lyder det ikke til han er?

Udnyt hvis han er træt! Vær aktiv og når i så kommer hjem, så ind og op på bordet og frem med børsten. Gør det hyggeligt, nus og kæl og børst så lidt, nus og kæl og klip en klo, nus og kæl og pluk to hår i øret, giv en godbid osv.

Korte sektioner, men flere gange dagligt!!! Her dag!

Han skal lærer det, så det må have første priotet.

• #6   26. sep 2013 hvad børster bruger du? niver de eller kilder?

• #7   26. sep 2013 En kong fyldt med dåsemad af en god kvalitet, den tager tid at tømme og du kan så børste imedens

• #8   26. sep 2013 Trælst at opdrætteren ikke har lært hvalpen at blive soigneret! Det er ulig meget nemmere, hvis den er blevet vænnet til at blive 'pillet' ved med børster, klotagn osv fra den var helt lille.
    Vil også sige at du skal have oceaner af tålmodighed og så gøre det at blive soigneret til en hyggestund i har sammen. Gør det når han er træt og brug ultralækre gufer.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   26. sep 2013 Hej Folkens.

Det kan godt være det er mig som er utålmodig, kan jeg fornemme. Jeg plejer at give ham skindfri pølser - Det er han ret glad for.
    Håber det hjælper, for hans "berøringsangst" har også gjort, at han bestemt ikke har lyst til at have halsbånd, sele og/eller snor på. Der bliver han super ked af det, ved at hyle og gemme sig i hjørnerne.
    Han er ret så stædig.

Jeg har haft hund hele mit liv, både terrier, labrador og bomuldshunde, men har aldrig haft en hund som ikke vil børstes eller gå tur.

Men mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Hvalp der ikke vil plejes

Annonce