{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Erfaring med brækket bagben {{forumTopicSubject}}

Min lille nye hvalp brækkede sit venstre bagben for 18 dage siden.
Hun var så heldig at spolebenet ikke var brækket.
Hun fik glasfiber på, som hun får skiftet hver uge, samt at jeg tager hende til kiropraktor to gange om ugen for at hun ikke skal blive alt for "skæv" og få alt for ondt i sine knogler og led.

Hun var til røntgen i fredags og brudet er helet fint, så regner med at hun får glasfiberen af først i næste uge.

Hun har ikke været særlig besværet af benet og det har været hårdt arbejde at holde hende i ro.

Nu er det sådan med brækkede ben på hvalpe, at vækstpladerne kan gå i stå.
Hunden har to vækstplader, en i den tykke knogle og en i spolebenet, den tynde knogle.

Om vækstladen er gået i stå kan man først se når hunden er voksen og hvis det er, så får hunden problemer, smerter og skal have kortet spolebenet op.

Nu er det så, at jeg gerne vil høre de erfaringer i har med jeres hunde som har haft brækkede ben.

Har jeres hunde haft men af det bagefter ? Er de kommet sig helt og er de smertefrie ?
Hvor lang tid tog det efter at fiberen/gipsen kom af til at hunden var helt på toppen igen ?

Glemte lige, at hun var 16 uger da benet brækkede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med brækket bagben
  • #1   28. sep 2013 Cody brækkede også sit ben dengang han var 16 uger gammel.

    Det var brækket tre steder, mener dog det kun var den tykke knogle der var brækket, og alle tre brud var (overraskende nok) helt rene, så han fik skinne og det hele på som der skulle skiftes hver uge.

    Han er i dag blevet to år gammel, og virker ikke mærket af det. Han har haft kiropraktor en gang, og der var da nogle ting der skulle rettes, men han havde ikke før det vist nogle tegn på ubehag.

    Han kan nogle gange godt lige trække på benet 1-2 gange hvis han lige har fået vendt lidt hurtigt rundt, men generelt er der ingenting i vejen smiley


  • #2   28. sep 2013 Tak for svar. Dejligt at det er gået så godt med din Cody smiley
    Jeg er lidt nervøs for at hun måske skal gå og have ondt resten af sit liv. smiley


  • #3   28. sep 2013 Aaaah, man kan sagtens se vækstpladerne på røntgen, bed hospitalet tage kontrol røntgen hvis du vil vide om vækstpladen er åben eller lukket. Hvis den lukker så kan man være heldig at pladen i den anden ende af knoglen kompenserer.

    Min brækkede skinnebenet lige på vækstpladen nærmest, hendes plade blev mindre men hun har en lige knogle i dag for det så jeg selv på røntgen i mandags smiley

    Fornuftigt at I går til kiropraktor smiley god bedring!


  • #4   28. sep 2013 Tak for svar
    Ifølge to forskellige dyrehospitaler kan man ikke på røntgen se om vækstpladerne er gået i stå, man kan først se det når hunden er vokset til., da hunden jo ikke vokser så meget i de uger hvor benet er fikseret.
    (To dyrehospitaler fordi det selvfølgelig skete om natten hvor min dyrlæge ikke havde vagt) smiley
    Hun er blevet røntgenfotograferet tre gange

    Jeg ønsker også god bedring til din hund og håber, at den kommer sig helt. smiley


  • #5   28. sep 2013 Det kan de godt se inde på Life dyrehospital, selv jeg kan se vækstlinier på et røntgen billed. Jeg tror det de mener er at man ikke kan se konsekvenserne af en for tidligt lukket vækstplade før knoglen er færdig med at vokse smiley

    Men det er ordkløveri, så hul i det smiley her valgte de at sætte to stifter i for at hun fik brugt benet dog uden at belaste knoglen, det er nogle måneder siden nu.



  • #6   28. sep 2013 Buch
    Ja det var lige det jeg mente. smiley

    Hvordan går det så med din, er den helt i orden igen eller har den men af det ?


  • #7   28. sep 2013 Så er vi enige smiley

    Her er det gået meget godt, hendes knogle er lige og fin, hendes "hofte knogle" sidder liiiiiiidt mindre pænt i hofteskålen på det ben der har været brækket, men laver vi øvelser hele livet tror jeg ikke det vil skabe noget problem (gigt) en B hofte er jo ikke noget der skaber problemer.


  • #8   28. sep 2013 Dejligt at høre at det går godt. smiley
    jeg ønsker at det vil blive ved med at være godt med hende og som du siger, så giver b hofter jo næppe problemer.
    held og lykke med hende fremover smiley


Kommentér på:
Erfaring med brækket bagben

Annonce