{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Løs hund...? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu bliver jeg nød til at spørge alle jer kloge hoveder her inde, hvad er loven helt præsis omkring dette...?

Jeg bor midt i byen og møde næsten dagligt en løs hund, dog i følge med dens ejer, men er dette lovligt, må den gå uden snor midt i en by...?

Personligt ville jeg ALDRIG turde have min hund løs i midt byen, men alle de cykler, biler, hunde mm. man møder. Ligegyldig hvor lydig en hund man har kan den blive forskrækket og løbe - i værste tilfælde ud foran en bil og det ville jo være frygteligt...!
Jeg går en anden vej når jeg spotter dem komme gående, jeg stoler desværre ikke på at deres hund bliver og hvad nu hvis den ikke vil min hund noget godt...? Jeg tænker bare på alle de grimme historier man høre om hunde der kommer farende og overfalder andre hunde...

Hvad mener I og hvad er loven helt præsis...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs hund...?
  • #2   30. sep 2013 Det er jeg ret sikker på man ikke må smiley hunde skal føres i snor alle steder undtagen der hvor der står man godt må gå med den løs smiley fx i nogle skove og andre hunde områder

  • #3   30. sep 2013 Som der står i linket så:
    "I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."
    Hvis ikke politivedtægten siger andet, så behøver man ikke at holde sin hund i snor når den er velopdragen og følges med sin ledsager.
    Når jeg er i Tyskland møder jeg mange som ikke behøver at have snor på deres hunde. Hundene har lært at de ikke skal kontakte andre hunde eller mennesker. Det er så dejligt.


  • #4   30. sep 2013 Har læst den, men det der undre mig er det med "fuldt herredømme", det er altså de færreste der har det...! Der skal ikke mere end et split sekundt, så kan hunden smutte...

    "I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."


  • #7   30. sep 2013 Man kan aldrig sige aldrig - selv om jeg så havde haft den mest lydige og mest opdragede hund, ville jeg ikke slippe den midt i byen...!

  • #9   30. sep 2013 Det kunne jeg også med min, nu afdøde, Rottweiler, men det er ikke ensbetydende med at man skal og at man gør det smiley
    Og på sigt vil jeg også kunne det med min mops, men derfor gør jeg det stadig ikke...

    Jeg bryder mig feks ikke om at møde en "løs" hund jeg ikke kender (uanset om jeg har min egen hund med eller ej) og sådan tror jeg der er mange andre der også har det - der er trods alt også rigtig mange der er bange for hunde, store som små og de mennesker kan ikke se hvor meget styr du har på din hund når de kommer gående...


  • #11   30. sep 2013 Så er det også noget HELT andet...!
    Der er bare dem som ikke putter snoren på, ofte har de slet ikke en med, og så render hunden 5-10 meter foran dem når den får øje på noget - lige der vender jeg om og går den anden vej...


  • #13   30. sep 2013 Jeg tror alle hunde kan lære det, det er bare et spørgsmål om træning, nogle hunde er bare lidt "tungere i røven" end andre - jeg har mops, så jeg ved hvad jeg taler om (bestem ikke en dum hund, men noget svære at træne end feks Rottweilerne) smiley



Kommentér på:
Løs hund...?

Annonce