{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

Kattelort i haven {{forumTopicSubject}}

Hejsa vi bor langt ude på landet og har en del katte der kommer og skider vi har en meget opdraget ft hvalp som virkelig lystrer men hun æder lort og det er det eneste vi ikk kan pille af hende så sad vi og læste om nogen der kom peber på fodpaneler osv så er det vi tænker at vi vil hælde det over en kattelort tror i det virker har læst alle andre tråde bare ingen har skrevet om peber

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattelort i haven
  • #1   30. sep 2013 Det virker velsagtens kun på de lorte det er hældt på... og så kunne man ligeså godt have fjernet den.

Mine, særligt hanhunden, æder osse kattelorte hvis de kan komme til det. Jeg har endnu ikke fundet en løsning, udover at jage kattene ud når jeg ser dem

• #3   1. okt 2013 Alternativt køb et sprinkleranlæg, der er tilknyttet en bevægelsessensor:
    Når en kat kommer ind i haven starter sprinkleren => katten bliver våd og forskrækket og holder sig efter et par af den slags oplevelser nok langt væk fra jeres have smiley

Husk at slå den fra, når I selv og hunden skal i haven smiley

• #4   1. okt 2013 Ellers må I jo bare gå en daglig runde og samle kattelort op, selvom det er træls.
    Jeg tror det er en umulig opgave at få folk på landet til at holde deres katte inde, og det er i min verden også ok (har selv boet på landet med katte - både mine og naboernes).

• #5   1. okt 2013 Eller alternativt -indfang kræene hvis du da kan) og aflever dem på et internat... så bliver ejerne nok trætte af at betale for at få dem igen (virker self kun hvis de rent faktisk HAR ejere)...

• #6   1. okt 2013 Indhegn haven. Hos os kommer der ingen katte, og vi har bare 180 cm hegn.

• #7   1. okt 2013 Hehe tænkte at peber ville gøre at hun fik en dårlig oplevelse hun ved godt hun ikk må vores have er ikke bare lige at hegne ind 5000 m2 og ville os være ked af og skulle kigge på hegnet . Hos os skyder vi ikk med vandfevær men jagtgevær hvis det bliver alternativet da det er vildkatte men problemet er jeg vil ha hun skal lade være når jeg siger det hun har været så lærenem bare ikke med det her hun er snart 5 mdr der må da være andre der har lært den at den ikke må læste en tråd om en der havde ringet til politiet haha de har andet at lave vi har os givet hende rå lever 3 uger efter råd fra vores jagthundetræner

• #8   1. okt 2013 De fleste hunde som fodres med ordentligt foder vokser fra at spise lort;) min sidste hvalp Pjevs er nu 6 mdr og er næsten stoppet nu;) hvis det er bestemte steder kattene sætter ig kan det faktisk hjælpe at drysse peber ikke for hunden, men katte vælger oftest andre steder at sætte sig;)

• #10   1. okt 2013 Jeg tror nu ikke man kan fodre sig fra at hunden spiser kattelort... Og at det er svært at træne, er jo fordi hunden faktisk får en belønning hver gang den gør det, uanset hvor meget man så fortæller den at den ikke må.
    Belønningen overgår åbenbart ulemperne ved at gøre det, og så bliver det altså svært.

Umiddelbart tænker jeg at man kunne lufte hunden i snor en periode, sådan at man kan nå at fange den i det HVER gang lige INDEN den skal til at kaste sig over det... Med en velindlært nej-kommando skulle hunden så gerne kunne stoppes, og så modtage belønning for ikke at spise lorten...
    -blot en tanke...

Og ellers ville jeg kontakte NIna med Koen -hun har da praktisk talt lært vovsen ikke at spise noget som helst den ikke har fået lov til inkl, lækre ben, råt ød og hvad har vi smiley

• #12   1. okt 2013 Allergisk - Hvem er Pia?

• #15   2. okt 2013 Anette -at de graver det ned, betyder jo altså ikke at hunden ikek finder det... Mine roder da meget i jorden når de trisser rundt ude (og finder i øvrigt osse andre "lækre" sager, såsom orm, larver o.l. smiley )

Og så er det da generelt bare træls når andres dyr skider i ens have, men det er jo så en anden debat som katteejere sjældent er til at tale med om

• #18   3. okt 2013 Annette -så jeg skal simpelthen begrænse min hunds udfoldelser, sådan at andres katte kan få lov at være i min have? Nej vel...

I øvrigt er ingen af mine hunde gravere -men de kan altså godt finde ud af lige at skrabe det øverste lag jord væk, for SÅ dybt graver katte dem altså heller ikke ned.

Mine hunde er kun med i haven iført snor nu om stunder, fordi haven er beboet af diverse sommerhus-katte (og enkelte ejerkatte). Når vi når længere hen på vinteren og kattene er ved at være væk, kan man så igen bruge haven. Det er træls, men nok noget man må lære at leve med (ligesom kattelort i haven osse er det), så længe folks syn på katte er som det er... her tænker jeg ikke bare på katteejeres ide om at katte skal gå frit omkring, men sse fordi katte betragtes som mere eller mindre værdiløse, hvorfor der jo er alt for mange hjemløse katte.

Min erfaring er, som BATDOG, at kattelort bare er en delikatesse set med hundeøjne, så det er ualmindeligt svært at vænne hunden af med at spise det, hvis først den har fået smag for det -så så længe der er katte i haven må man leve med det, og forsøge at minimere antallet af kattelorte i det omfang det er muligt

• #20   3. okt 2013 Anette -jamen så er det vel her du skal skrive hvordan du har lært hunden det...for det er jo det TS efterlyser, og hvor vi andre har givet fortabt.

• #23   3. okt 2013 Hvis alle normale katte graver deres lort ned, så har vi godt nok mange unormale herude!! Og desuden som Michelle påpeger, så er det altså praktisk talt blot et let drys jord, der ligger over resten.
    Jeg vil os gerne vide, hvordan man indlærer et så godt nej, at kattelorten forbliver på jorden. Jeg tror jeg kunne banke viska synder og sammen hver eneste gang hun overvejede at æde en kattelort, og hun ville gøre det alligevel fordi hun er så stort et madøre. smiley

• #24   3. okt 2013 Anntte -det ærer så ikke vovse at lade være at spise kattelorte. Det lærer blot vovse at stopp når jeg beder om det... Altså æder den lystigt vider når jeg ikke er der til at fortælle at det må den ikke.

Nej betyder jo ikke at kræet aldrig nogensinde igen må gøre x eller y, men stopper blot det den har gang i når jeg siger det...

Så det er jo ikke at lære hunden ikek at spise kattelort, men blot at lære den ikke at gøre det når jeg beder den lade være

• #26   4. okt 2013 Anette -en række af de ting har mine hunde såmænd osse lært (osse at lade være at tage fra sofabordet). Men det at lære den et eller andet mens man står ved siden af til at bremse den, og så det at lære den at den ikke må x eller y når jeg slet ikke er i nærheden er (for mine da) to ret forskellige ting.
    Siger jeg nej og går, så er der jo stadig sagt nej. Men lukker jeg dem ud i haven (alene) er der jo ingen der har sagt de ikke må mæske sig i hvad de nu finder lækkert

Kommentér på:
Kattelort i haven

Annonce