1.194 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar

20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
ulovligt ikke at samle hundelort op ulovligt ikke at samle hundelort op
Jeg ved at det ofte er et emne herinde ifht at samle op eller ej.
Og ofte så dem som ikke samler op, tør jo selvfølgelig ikke "stå frem" og forklare hvorfor de ikke løfter den opgave som følger med at have hund.
Men faldt lige over denne her via et nyhedsbrev jeg fik.
http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/er-det-lovligt-at-efterlade-hundelort-paa-fortovet/
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 356 Svar: 6.121
Men der hvor der er 'trafik', der samler jeg dælme op. Jeg gider jo heller ikke andres hundelorte foran min havelåge.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 148 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Er det et sted hvor ingen alligevel vil kunne træde i det så samler jeg det ikke op.
Såsom buskadset eller mellem en masse træer inde i skoven.
Men på de steder hvor børn render og leger og folk generalt går så samler jeg da op efter mine hunde.
Jeg bliver da selv skide sur over at træde i en hundelort, fordi folk ikke samler op efter deres hund.
Vil så osse pointere at manglen på skraldespande osse kan være årsagen til at folk ikke gider samle op = de skal gå med deres prutpose i hånden meget længe får de støder på en skraldespand.
Der er jeg af den mening så hellere lade den ligge end at samle den op og smide posen et eller andet sted, fordi du ikke møder en skraldespand.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.358
Faktisk har jeg kun én gang efterladt en hundelort på et fortov - og det var ganske enkelt fordi jeg blev så vred på boligejeren, der stod og råbte og skreg af mig inde i sin have, selvom jeg både havde posen på hånden og forklarede ham, at jeg altså agtede at samle op efter min hund. Da det prellede af og jeg stadig blev svinet til (blev kaldt møgkælling, møgsvin, so, og min hund blev kaldt køter, møgdyr, beskidte kræ der skulle skydes og hænges op til offentlig skue), så puttede jeg tøsefornærmet posen tilbage i lommen og gik med hunden. Beklager! Men jeg har ikke engang dårlig samvittighed over det
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 356 Svar: 6.121
Vi har et stisystem der er lagt i byen til fodgængere og cyklister, og der bliver som regel ryddet sne på cykelstien. Men RIGTIGT mange hundeejere, der i vinters gik på gangstien ved siden af... ja de lod deres hunde skide på selve gangstien, og efterlod det. Da sneen begyndte at smelte, så var det bare SÅ ulækkert på den sti, for der var mere hundelort end asfalt, og man skulle løbe spidsrod, hvis man ikke ville træde i det.
Lige nu ligger der faktisk en del igen... og nu har jeg lidt en teori om at det da næsten må være hunde i snor, der ikke får lov til at selv søge afsides. For på den ene side af gangstien, der er en skråning op med buskads og træer, og på den anden side er der en stribe græs ud til cykelstien.
Jeg går med jævne mellemrum med vores hunde der... og jeg har ALDRIG oplevet at mine har sat sig på asfalten - de har altid trukket ud enten i græsset eller i buskads-siden.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 278
Syntes det er noget svineri at man ikk samler op efter sin hund hvor folk render rundt...
Vi har en græsplæne nede foran os og der er der en ung fyr fra byen der altid går igennem og han hund får lov at besørge der men samler aldrig op og det er der vi skal sidde om sommeren. har tit konfronteret ham i det men han siger bare "ja ja" og går vidre, sådan nået kan gøre mig tosset.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.780
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 197
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 278
Lader du din hunds efterladenskaber ligge på fortovet, kan du straffes med bøde. Det siger vejlovens § 113 og privatvejslovens § 98.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
Hvis din hund kan komme derind, så kan en andens hund også, og lort spreder sygdomme!
Så må man sgu sørge for at hunden ikke smider rumpen helt ind hvor man ikke selv kan komme ind!
Jeg samler altid op, uden undtagelser!
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
Sidste sommer var jeg på stranden, hvor jeg som regel tager Eddie med, og derfor også poser. To unge fyre kommer gående med en lille hund, det var tydeligt at det ikke var deres hund (nok en venindes eller noget?). Hunden sætter sig til at skide midt på sandet (i højsæsonen fyldt med badegæster), drengene står og griner lidt, for det er jo helt vildt sjovt at se en hund der skider. Da jeg ser de skal til at gå fra "gerningsstedet" kommer jeg løbende med en pose i hånden og forklarer pænt, at som de kan se, er der mange her med bare tæer, så det er lidt klamt at lade sådan en lort ligge. De så noget forvirret ud, tog imod posen, samlede op og gik videre uden at sige noget.
I det hele taget spørger jeg altid folk om de mangler en pose, hvis jeg ser de ikke samler op, har aldrig endnu oplevet nogen der ikke ville tage imod den (:
ulovligt ikke at samle hundelort op