2.505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Fransk bulldog, udendørs hele året - isoleret hundehus!? Fransk bulldog, udendørs hele året - isoleret hundehus!?

Hej folkens,

Jeg har et spørgsmål. Jeg har en fransk bulldog - og jeg er nu flyttet lidt længere væk - som betyder at han kommer til at være alene længere tid end han plejer om dagen.
Så jeg overvejede at få et isoleret hundehus, som han kunne være i om dagen, så han frit kunne rende ud i haven og gøre - hvis han skal. Men kan en fransk bulldog klare det - at være ude hele dagen, også nu hvor vi nærmer os den kolde tid?
Det jo noget med, at de ikke har underuld - ville han fryse for meget? Er jo meningen det skal være så godt for ham som muligt - så ville kun overveje det i den forstand at han skulle kunne holde varmen og være glad for muligheden for at kunne gå ud... smiley

Hvad siger I?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog, udendørs hele året - isoleret hundehus!?
  • #1   9. okt 2013 Jeg ville nok istedet få lavet en hundelem, så han kunne være i huset, som han plejer, men så kunne gå ud, hvis han havde brug for det - eller bare lyst til det. Synes ikke lige, det er en hundetype, der egner sig til hundegård og hundehus...

• #2   9. okt 2013 Jeg synes ikke det er en god idé. Den har jo nemlig, som du selv siger, ingen underuld.

• #3   9. okt 2013 Jeg havde holdt hunden inde, plus den kunne blive stjålet udenfor. Og fryse. Det er ikke typen på hund der i mine øjne kan klare hele dagen ude i en hundegård

• #4   9. okt 2013 Nej, en bulldog kan ikke være ude hele året.
    Lav hundelem til ham, eller find en hundelufter.

Det med at den kan blive stjålet skal man ikke gå og tænke på. Den kan jo også blive stjålet ved indbrud eller på lufteturen. Det skal handle om hundens bedste - og det er da at kunne gå ud og tisse når man skal.

• #6   9. okt 2013 Jeg har jo selv udfordringen med to meget forskellige hunde, som jeg ikke ønsker at skille ad i det daglige. Aqui ville ikke have noget imod at være ude hele tiden - og Lanka går KUN lige ud for at tisse, så skynder hun sig ind i sofaen igen. Så der er hundelem en helt igennem genial løsning.

• #7   9. okt 2013 Tak for svar!
    Er bare ikke sikker på, at dem som jeg lejer huset af - ville være glade for jeg ødelagde en dør for at lave hundelem... smiley
    Men jeg må finde ud af det! tak!

• #9   9. okt 2013 Hvor længe skal hunden være alene?

• #10   9. okt 2013 Smid en ny dør på budgettet og smid så en hundelem i, eller find en hundelufter.

• #11   9. okt 2013 Hundelem arbejder jeg på at få igennem... På de værste dage, kan det snige sig op på 12 timer.. men ellers vil det være mellem 10 og 12 timer smiley

• #12   9. okt 2013 Hvad med en hundelufter? Hvor skal du bo?

• #13   9. okt 2013 Og vil det være 5 dage om ugen?

• #14   9. okt 2013 ja max 5 dage smiley

Vi skal bo i Næstved.. smiley

• #15   9. okt 2013 Puuuh, det er godt nok mange timer for en selskabshund at være alene på en uge. Jeg tror, du skal være forberedt på, at det kan gå hen og give seriøse problemer....

• #17   9. okt 2013 Det er mange timer...
    men jeg har ikke andre muligheder... udover at jeg har mine bedsteforældre som glæderligt tager ham engang imellem - så han har selskab hele dagen... smiley

• #19   9. okt 2013 Det er ikke ok at lade hunden være alene i så mange timer! Uanset om den har adgang til have og kan tisse eller ej

• #20   9. okt 2013 Du ender med at have en meget syg hund især når frosten sætter ind... smiley

• #21   11. okt 2013 Nu bevæger vi os over i noget - som ikke vedrører min egentlig forespørgsel.
    Når jeg siger at jeg ikke har andre muligheder - så er det nok fordi jeg har undersøgt og endevendt alle muligheder der er.
    Han kan ikke være hos mine bedste forældre permanent - så er den uddebateret.
    Jeg har forsøgt at finde en anden familie til ham - af 2 omgange, hvor jeg får ham smidt retur igen - fordi folk pludselig ik har tid, råd - overskud alligevel osv. Hver gang har det været pisse hårdt og svært at sige farvel, og pisse synd for ham at ryge frem og tilbage og jeg tør ik igen!!!!
    Så vil jeg hellere give ham al min kærlighed m.m. de timer jeg er hjemme.
    Den er længere oppe blevet uddebateret at jeg lader ham være ude.
    Igen - undersøger jeg bare alle mine muligheder og forsøger at gøre det bedste jeg kan for min hund.

• #22   11. okt 2013 Jeg er overbevist om at du godt kan finde en hundelufter i Næstved.

• #23   11. okt 2013 Hvad er erfaringen med hundeluftere? For man skal jo give et fremmed menneske adgang til sit hus?

• #24   11. okt 2013 Jeg siger det bare, som det er...
    Hvis der er en hundelufter hos hunden en times tid i løbet af en dag, ændrer det ikke på det faktum, at så er hunden alene de øvrige 9-11 timer. Taget i betragtning, at du har en selskabshund, gør at det i mine øjne stadigvæk ikke er tilstrækkeligt.
    Hvis du skal vælge en hundelufter, så vælg en professionel eller en, der ved meget om hunde, træning og så videre. De unge piger, der lufter hund som fritidsbeskæftigelse er billige, men der er set rimelig mange eksempler (herinde) på at de gør mere skade end gavn. Dermed ikke sagt, at det er alle, der ikke kan håndtere hunden korrekt, men man får jo som oftest, hvad man betaler for.

Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at skille dig af med hunden igen, og det er selvfølgelig træls, at du har fået den retur to gange. Om du har valgt de forkerte familier eller bare været uheldig, skal jeg ikke kunne sige. En af mine bekendte videreformidlede sin hund, og da gav de 5.000 for hunden - de penge satte hun på en konto i tilfælde af at der skulle ske noget, så hun kunne bidrage økonomisk.
    Hvis du vælger en familie med økonomisk overskud eller en førtidspensionist med al sin tid til hunden eller lign. burde det ikke være så svært at finde et godt hjem til hunden, hvis man gør forarbejdet ordentligt.
    Dette er ikke en løftet pegefinger men et ønske om, at hunden kommer til et nyt hjem, hvor der er tid til den. Det andet er ikke værdigt for hunden.
    Der er desuden mange herinde, der sikkert med glæde vil hjælpe med at videreformidle hunden.
    Man kunne eventuelt kontakte nogle opdrættere eller specialklubben, de har før hjulpet i lignende sager. Så er man også lidt mere sikker på, at folk har kendskab til racen samt søger hund, og at det forhåbentligt er velovervejet i forhold til dem, der gerne bare vil have en billig fb, fordi de lige ser annoncen (igen ved jeg ikke, hvordan du har prøvet at videreformidle hunden).

• #25   11. okt 2013 Folk har mange gode idéer og holdninger.
    Jeg synes jeg gjorde meget ud af at tale med forskellige familier, typer m.m. og fulgte mit hjerte med dem jeg fandt. Jeg anser mig selv som uheldign i det henseende.
    Ydermere ønsker jeg jo mest af alt at beholde ham - og gøre det så godt jeg kan for ham. Det kommer nok til at dreje som om et halvt års tid vil jeg tro..
    Egentlig gad jeg heller ikke diskutere hele min situation herinde - for den er jo mere langhåret end som så!
    Cody har min kat Garfield til selskab, og jeg håber de to kan få det bedste ud af det - de timer hvor vi ikke er der.

Tak for gode råd m.m.

• #26   11. okt 2013 Er der ikke sådan nogen hunde dagplejer mange steder smiley hvor de passer ens hund imens man er på arbejde smiley

• #29   11. okt 2013 Nu må det fanme stoppe! Min hund blir 4 år om lidt!! Tror du jeg har bedt om min nuværende situation?? At blive alene med barn, hund - kat osv - og få det puslespil til at gå op lige pludselig alene? Jeg er kraftedme også hundemenneske/elsker og jeg elsker min hund og vil ham det bedste!
    Den er sgu også feset ind nu - at han ikke skal være ude!
    Ellers noget??

• #31   11. okt 2013 Kan ikke være svært at se, hvem min kommentar var rettet imod.
    Desuden synes jeg bestemt ikke at jeg har været afvisende overfor noget som helst!
    Har derimod sagt jeg ville undersøge de forskellige forslag og takket for råd.
    Så nu gider jeg faktisk ikke forsvare mig selv mere.

• #32   11. okt 2013 For et par uger siden var vi nødsaget til at gå igen om aftenen 3 af ugens 5 dage, hvormed vovse også var alene op imod 12 timer. Bare på kort tid kunne det virkelig mærkes på ham og HELE weekenden blev brugt på ham med masser aftræning og ture i skov og på strand.

Selvfølgelig har du ikke bedt om at stå i den situation og det er bare ikke sjovt, når man ikke synes der er en løsning på problemet. Men du skal nok være forberedt på at få en noget mere krævende hund når du er hjemme, som kræver rigtig meget stimuli..

Håber du finder en løsning. Jeg havde nok overvejet at få vovsen 'lang-tids-passet' privat og så besøge den hver weekend..

• #33   11. okt 2013 Det er desværre bare ikke en mulighed for mig... Jeg har prøvet smiley
    Har ikke noget som kan tage ham... Kan være jeg bare må prøve at gå af med ham igen, om lidt tid - men er bare ikke "bare" smiley

• #35   11. okt 2013 Tusinde tak for det! Må det please være det sidste indlæg i denne her debat ??
    Men tak - jeg vil gøre hvad jeg kan for at han skal have det godt - det er jo det eneste jeg ønsker! smiley :-)

profilbillede
  • #38   13. okt 2013 M.P.
    Det er stAdig uforsvarligt, lømmelalder eller ej - også selvom det er en voksen hund.

• #40   14. okt 2013 Åbenbart ikke. Det kan jeg jo se, hun ikke har, når hun vælger at beholde hunden.
    Melder mig ud af denne tråd, synes virkelig det er synd.

• #41   14. okt 2013 Så farvel!!
    Læs dog for helvede hvad det er jeg skriver - hele tråden igennem!!
    Der er vist ikke det jeg ikke er villig til - men giv mig dog lige en chance! Man går sgu da ikke "bare" af med sin hund. Har prøvet sige farvel til ham to gange nu - er fanme hårdt nok som det er!!!

• #45   15. okt 2013 smiley
    Det var da ufatteligt! Jeg responderer naturligvis når der bliver skudt med skarpt. Og jeg bad ikke om at blive dømt af en masse mennesker, som ikke aner noget som helst om mig, eller min/vores situation.
    Jeg tænker faktisk på alt andet end mig selv, når nu du også vil skyde med skarpt på et SÅ personligt niveau BIRGITTA, må jeg hellere skrive.
    Hvem fanden tror du egentlig at du er?
    Jeg spurgte i et forum herinde om nogle havde nogle gode råd til hvordan jeg bedst muligt får os igennem den her tid - som er midlertidig - og fordi man fanme ikke bare går af med en hund - ham har jeg jo fået af en årsag.
    Du har ret - der er mange der gerne vil have 'sådan en hund' - Men jeg har jo også gået af med ham 2 gange. Jeg har gjort mig alle forholdsregler - været ude og hilse på flere familier - kigget på vilkår, hvad kan de tilbyde, hvad er de villige til at betale for ham (så jeg sikrer mig han ik bare skal sælges videre) osv. osv. Men ved du hvad? Det er fanme IK NEMT smiley
    Jeg synes i den grad der bliver gået over stregen herinde. Jeg gør alt hvad jeg kan - og jeg skriver faktisk også liiige lidt længe oppe: "Kan være jeg bare må prøve at gå af med ham igen, om lidt tid - men er bare ikke "bare" "

Så jeg synes bestemt at jeg starter rigtig godt ud med at takke for råd m.m. - jeg hører hvad folk siger osv. Men man skal IKKE begynde at dømme mig, for at være egoistisk (som er det du skriver Birgitta) m.m. - for jeg er ved gud alt andet end det.
    Min hun er faktisk rigtig glad for mig - han har været hos mig siden han var 8 uger gammel og jeg har altid behandlet ham ordentlig og givet ham masser af kærlighed.. Og det kan da ikke være svært at forstå, at der naturligvis melder sig en efter min mening "naturlig frygt" for, hvem er det han kommer hen til? Hvad skal der blive af ham.

Så hvis jeg ved at kunne skrive herinde, kunne få nogle gode råd til hvordan jeg bedst kommer igennem den her tid - og gør det bedste for min hund - Måske nogle havde stået i samme situation eller lign, så ville det da være en rigtig god ting. Men I (det her er så rettet til FLERE- ikke alle, - hvis nogen skulle være i tvivl) har da godt og grundigt skræmt mig væk for nogensinde at spørge nogen om noget i det her forum - i god mening skal det siges - nogensinde igen!
    Tak for kaffe siger jeg bare!

Kom tilbage når I finder jer selv i den situation en dag - og fortæl mig så igen, at jeg BARE skal skyde ham afsted til en anden familie. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man ser på dyr. Men for mig er det aldrig en "den", men en han, en hun - det er som et barn, jeg vil gøre alt for har det godt! OGSÅ hvis det betyder, at det ikke længere er hos mig, men lad mig dog finde ud af det først!!

Min tone, var der vist intet i vejen med fra start! (Er du også her i tvivl om hvem den er rettet imod Birgitta? For som jeg ser det - kan det fanme ikke være svært at regne ud, når jeg kommenterer direkte på de enkelte ting/anklager - Du/I kan vel huske hvad I selv har skrevet)

Kommentér på:
Fransk bulldog, udendørs hele året - isoleret hundehus!?

Annonce