Hundetoilet Hundetoilet
Det har været oppe før, og jeg kender den generelle holdning til det herinde
Men det er nu engang sådan at jeg har overvejet det til min lille vuf.
Hun er hjemme én dag om ugen i over 8timer, pga. uni og arbejde. For ikke så lang tid siden havde hun kombineret blærebetændelse/forstørret blære, hvor hun sjat-tissede og på en måde ikke heeeelt kunne komme af med det, selvom hun virkelig skulle jo. Den forstørrede blære kom af hun har holdt sig for mege, så bliver blæren så fyldt at hun til sidst ikke kan slappe nok af til at komme af med det hele.
Og det er så efter denne omgang at tanken om toilet indenfor er kommet frem.
Men jeg har virkelig betænkeligheder ved det.
Tror I hun vil blive urenlig af det? Så hvis toilettet ikke er der (fx. når vi er hjemme ved venner) at hun så vil bruge gulvet istedet?
Vil hun kunne forstå at bruge det, hvis det kun står fremme de dage, hvor jeg er længe væk (over 7timer)? Eller vil det skulle stå fremme altid?
Mon hun vil stoppe helt med at tisse udenfor?
Mon hun også vil kunne finde på at lave nr.2 indenfor så??
Ja, igen, det er overvejelser, så ville lige høre jer om jeres tanker om mine spørgsmål
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1437 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.103
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.934
Stine H: Det er ikke rigtig en mulighed. Jeg vil ikke have 12-årige piger går med min 5,5mdr.'s hvalp inde i indre Kbh og har ikke råd til en professionel.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2011
Einstein: Njaa... Altså, jeg var faktisk lige forbi dyrlægen for en halv time siden og stak lige hovedet ind
Men ja, det mente dyrlægen så ikke, så det har hun vidst ikke. Jeg syntes bare ikke der er nogen grund til at være gammeldags og konservativ omkring det med et toilet, hvis det kan hjælpe min hund.
jun 2011
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.773
Hundelem i døren, så hun selv kan gå ud og tisse, eller find en hundelufter.
Du risikerer at hun bliver urenlig ved at lave et toilet inde. Det er mod hundens natur at tisse inde hvor man sover. De gør det kun i nødstilfælde. Så undgå at få hunden derud.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 286 Svar: 8.310
Lucky (som jo så er en hanhund) tisser en million gange på en gå tur, gid han kunne nøjes med 3
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Og nej 3 gange på en gåtur er ikke usædvanligt. Og det bliver kun værre
Ser ingen grund til et toilet indendøre.
jun 2011
Jeg bor på 3. så hundelem er desværre ikke muligt - kunne ellers være godt..
Men tak fordi du svarer på mine spørgsmål ellers
Anna G: Dejligt! Det er rart at høre at ens hund ikke er særlig
Andre med input er self stadig velkomne!
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
Kunne du ikke finde en ven/veninde/familiemedlem der havde tid? Bare indtil hun selv kan holde sig, for det burde hun vel kunne når hun bliver ældre?(:
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Der kan du finde MANGE søde og voksne til at hjælpe.. jeg fandt tre faste, da min hund levede
jun 2011
jun 2011
Det var derfor, jeg lagde tråden op - for at høre om nogen vidste det. Malene har, som den eneste, svaret, og hun plejer bestemt at vide, hvad hun taler om.
Det, og dyrlægens ord for at tisning flere gange på tur ikke er sært, gør, at jeg tror, det bliver ved snakken.
Så everyone; relax!
jun 2011
Mit indlæg bestod af nogle konkrete spørgsmål, og jeg forespurgte folks umiddelbare svar på disse - at jeg ikke kan forhindre, at folk kommer med deres mening, har jeg taget det med, men i sagens natur er det kun Malene, som har givet nogle svar på mine spørgsmål
Men da jeg jo så har fået svar, og i princippet er endt op med, hvad der i dine øjne må være den rigtige løsning, er den her diskussion jo også irrelevant. Tilgengæld virker dit indlæg lidt som om, du bare søger en konflikt desværre.
jun 2011
Men kan sagtens forstå, du bliver frustreret, hvis du faktisk følte, du svarede relevant på mit indlæg, det blev ikke opfattet sådan af mig. Jeg har self læst dit indlæg og taget det med i mine overvejelser, men det bragte mig ikke mere viden om mine spørgsmål - som Malenes svar gjorde.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Naturligvis kommer de også ud. Dåh, det burde ikke være nødvendigt at skrive, men det er umuligt ikke have uheld indenfor. Jeg kan ikke nå ned fra anden sal med 3 hvalpe der skal tisse eller lave på forskellige tidspunkter.
Og de er også alene hjemme engang imellem, og så er der selvfølgelig også uheld.
Jeg har nu afleveret 5 hvalpe til nye hjem, ad to kuld, og alle nye ejere har sagt at de har fået en hvalp hjem der er stort set renlig.
Det er minimalt hvad der har været af uheld.
Så nej, det er ikke min erfaring at hunde ikke bliver renlige ved at lære at når det simpelt hen ikke er muligt at komme ud, så er der et bestemt sted i lejligheden de så kan lave eller tisse som er ok.
Jeg har en hanhund der bl.a. får vanddrivende medicin, det gør at han tisser meget, meget ofte, og kan nogle gange heller ikke holde sig når han er alene hjemme.
Jeg har prøvet at lære ham at bruge hvalpetoilettet også, men: "gammel hund har svært ved at lære nye tricks"
Eller han kan i hvert fald ikke forstå det der med at der er et sted i lejligheden man godt må...
Det ville ellers være dejligt hvis han kunne connecte det.
Så jeg ved godt at tingene ikke altid er så sort/hvide og der kan være situationer eller omstændigheder som gør, at man må tænke lidt alternativt.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
jun 2011
Mia C: Arj du må meget undskylde mig, men jeg har virkelig ikke haft til hensigt at kritisere nogen!
Og hvis mine indlæg virker som om, jeg gør det, er det da super ærgerligt, men det er jo det, der kan ske, når man kun kommunikerer skriftligt
Tilgengæld syntes jeg faktisk, jeg præcis gør, som du selv skriver, jeg burde; læser jeres indlæg, svarer på jeres indlæg, og konstaterer, at det ikke er noget, jeg kan bruge, for de svarer ikke mine spørgsmål. Altså "tak, men nej tak". Det er vel næppe brok, at konstatere at det kun var Malenes svar, jeg reelt kunne bruge?
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Så jeg tager hvalpene med i transportkasse og så kan de være løse.
Men jo; jeg har også en gård som jeg indretter til aktivitets-gård når jeg har hvalpe, med boldbad, vippe, gynge, tunnel osv.
Når de bliver ældre går jeg selvfølgelig også i snor med dem.
Men jeg er super glad for hvalpetoiletterne.
Hundetoilet