3.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hundetoilet Hundetoilet

Det har været oppe før, og jeg kender den generelle holdning til det herinde smiley

Men det er nu engang sådan at jeg har overvejet det til min lille vuf.
Hun er hjemme én dag om ugen i over 8timer, pga. uni og arbejde. For ikke så lang tid siden havde hun kombineret blærebetændelse/forstørret blære, hvor hun sjat-tissede og på en måde ikke heeeelt kunne komme af med det, selvom hun virkelig skulle jo. Den forstørrede blære kom af hun har holdt sig for mege, så bliver blæren så fyldt at hun til sidst ikke kan slappe nok af til at komme af med det hele.
Og det er så efter denne omgang at tanken om toilet indenfor er kommet frem.

Men jeg har virkelig betænkeligheder ved det.
Tror I hun vil blive urenlig af det? Så hvis toilettet ikke er der (fx. når vi er hjemme ved venner) at hun så vil bruge gulvet istedet?
Vil hun kunne forstå at bruge det, hvis det kun står fremme de dage, hvor jeg er længe væk (over 7timer)? Eller vil det skulle stå fremme altid?
Mon hun vil stoppe helt med at tisse udenfor?
Mon hun også vil kunne finde på at lave nr.2 indenfor så??

Ja, igen, det er overvejelser, så ville lige høre jer om jeres tanker om mine spørgsmål smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetoilet
  • #1   9. okt 2013 Åh gud smiley

• #3   9. okt 2013 Sussanne: I know smiley

Stine H: Det er ikke rigtig en mulighed. Jeg vil ikke have 12-årige piger går med min 5,5mdr.'s hvalp inde i indre Kbh og har ikke råd til en professionel.

• #4   9. okt 2013 Har hun da stadig blæreproblemer?

• #5   9. okt 2013 Du mener ikke seriøst at du lader en hvalp på 5 1/2 mdr være alene i 10 timer eller mere! Det er godtnok for meget!

• #6   9. okt 2013 Bodil: Øh nej? Det står der da heller ikke. Der står at hun én dag om ugen er alene i over 8 timer, der er helt præcist tale om 8,5time. Og det er ikke hver eneste fredag, men langt de fleste.

Einstein: Njaa... Altså, jeg var faktisk lige forbi dyrlægen for en halv time siden og stak lige hovedet ind smiley Coco kan sagten tisse tre gange på en tur på ca.30 min, men det mente dyrlægen så ikke var unormalt. Jeg har bare troet det var det.. Det er min første hund, så har ikke så meget at sammenligne med smiley
    Men ja, det mente dyrlægen så ikke, så det har hun vidst ikke. Jeg syntes bare ikke der er nogen grund til at være gammeldags og konservativ omkring det med et toilet, hvis det kan hjælpe min hund.

• #7   9. okt 2013 Men der er ikke rigtig nogen, som vil komme med nogle input ang. mine spørgsmål i indlægget?

• #8   9. okt 2013 Hun er måske tæt på første løbetid hvormed tæver tisser ofte.
    Hundelem i døren, så hun selv kan gå ud og tisse, eller find en hundelufter.

Du risikerer at hun bliver urenlig ved at lave et toilet inde. Det er mod hundens natur at tisse inde hvor man sover. De gør det kun i nødstilfælde. Så undgå at få hunden derud.

• #9   9. okt 2013 smiley

Lucky (som jo så er en hanhund) tisser en million gange på en gå tur, gid han kunne nøjes med 3 smiley

• #10   9. okt 2013 Nu er hun jo stadig en lille trut, men tror nu sagtens hun kan holde sig i 8 timer... Mine - begge voksne - holder sig snildt i 8 timer og har på ingen måde travlt med at komme ud når jeg kommer hjem...

Og nej 3 gange på en gåtur er ikke usædvanligt. Og det bliver kun værre smiley min voksne førertæve markerer minimum 5 gang på hver gåtur... Op imodog under løbetiden tisser hun ca hver halvanden meter :lol:

Ser ingen grund til et toilet indendøre.

• #11   9. okt 2013 Malene:
    Jeg bor på 3. så hundelem er desværre ikke muligt - kunne ellers være godt..
    Men tak fordi du svarer på mine spørgsmål ellers smiley

Anna G: Dejligt! Det er rart at høre at ens hund ikke er særlig smiley

Andre med input er self stadig velkomne!

• #12   9. okt 2013 Nu behøves en hundelufter jo ikke være 12 år (:
    Kunne du ikke finde en ven/veninde/familiemedlem der havde tid? Bare indtil hun selv kan holde sig, for det burde hun vel kunne når hun bliver ældre?(:

• #13   9. okt 2013 www.hundesitter.dk

Der kan du finde MANGE søde og voksne til at hjælpe.. jeg fandt tre faste, da min hund levede smiley

• #14   9. okt 2013 Hun kan sagtens holde sig - det er vel næsten det, der skabte problemet i første omgang. Hun har holdt sig så meget, at hendes blære blev "overfyldt", og det vil jeg så gerne undgå igen. Selvom hun kan holde sig, er det jo ikke nødvendigvis specielt behageligt for hende... Derfor jeg har overvejet det..:)

• #15   9. okt 2013 Men hvis ikke hun kan skelne mellem "toilet er der - ok at tisse inde" og "toilet er der ikke - ikke tisse inde", så vil jeg ikke begynde på det.
    Det var derfor, jeg lagde tråden op - for at høre om nogen vidste det. Malene har, som den eneste, svaret, og hun plejer bestemt at vide, hvad hun taler om. smiley

Det, og dyrlægens ord for at tisning flere gange på tur ikke er sært, gør, at jeg tror, det bliver ved snakken.
    Så everyone; relax! smiley

• #17   9. okt 2013 Stine, jeg starter mit indlæg med at jeg er klar over den generelle holdning til det herinde - at det er en dårlig idé, derfor er det jo i sagens natur irrelevant viden for mig, at du har samme holdning som størstedelen af HG.
    Mit indlæg bestod af nogle konkrete spørgsmål, og jeg forespurgte folks umiddelbare svar på disse - at jeg ikke kan forhindre, at folk kommer med deres mening, har jeg taget det med, men i sagens natur er det kun Malene, som har givet nogle svar på mine spørgsmål smiley

Men da jeg jo så har fået svar, og i princippet er endt op med, hvad der i dine øjne må være den rigtige løsning, er den her diskussion jo også irrelevant. Tilgengæld virker dit indlæg lidt som om, du bare søger en konflikt desværre. smiley

• #19   9. okt 2013 Jamen som jeg læser det, har du ikke forholdt dig til mine spørgsmål. Du har givet udtryk for din mening om hvorvidt hundetoilet er godt/skidt, mine spørgsmål gik på lavpraktiske ting smiley

Men kan sagtens forstå, du bliver frustreret, hvis du faktisk følte, du svarede relevant på mit indlæg, det blev ikke opfattet sådan af mig. Jeg har self læst dit indlæg og taget det med i mine overvejelser, men det bragte mig ikke mere viden om mine spørgsmål - som Malenes svar gjorde.

• #20   9. okt 2013 jeg bruger hundetoilet til mine hvalpekuld og lærer dem at bruge det.
    Naturligvis kommer de også ud. Dåh, det burde ikke være nødvendigt at skrive, men det er umuligt ikke have uheld indenfor. Jeg kan ikke nå ned fra anden sal med 3 hvalpe der skal tisse eller lave på forskellige tidspunkter.
    Og de er også alene hjemme engang imellem, og så er der selvfølgelig også uheld.

Jeg har nu afleveret 5 hvalpe til nye hjem, ad to kuld, og alle nye ejere har sagt at de har fået en hvalp hjem der er stort set renlig.
    Det er minimalt hvad der har været af uheld.

Så nej, det er ikke min erfaring at hunde ikke bliver renlige ved at lære at når det simpelt hen ikke er muligt at komme ud, så er der et bestemt sted i lejligheden de så kan lave eller tisse som er ok.

Jeg har en hanhund der bl.a. får vanddrivende medicin, det gør at han tisser meget, meget ofte, og kan nogle gange heller ikke holde sig når han er alene hjemme.
    Jeg har prøvet at lære ham at bruge hvalpetoilettet også, men: "gammel hund har svært ved at lære nye tricks" smiley
    Eller han kan i hvert fald ikke forstå det der med at der er et sted i lejligheden man godt må...
    Det ville ellers være dejligt hvis han kunne connecte det.

Så jeg ved godt at tingene ikke altid er så sort/hvide og der kan være situationer eller omstændigheder som gør, at man må tænke lidt alternativt.

• #21   9. okt 2013 Undskyld mig, men jeg syntes det er meget uforskammet af dig sådan at afvise og kritisere folks svar til dig på den måde. Der er jo ingen der har kritiseret dig for at overveje et hundetoilet, men blot en håndfuld personer der kommer med forslag til andre alternativer. Jeg føler mig da en lille smule trådt på, når jeg sidder og bruger tid på at give folk råd, og det så bliver modtaget på den måde, i stedet for bare at sige tak, men nej tak. Jeg ved godt det virker som om jeg brokker mig over en lille ting, men jeg altså hellere at folk takker nej til min hjælp, i stedet for at brokke sig over at jeg tilbyder den..

• #22   10. okt 2013 Karina: Tak for forståelsen smiley Du kan have fat i noget med at lære en hund, at den nu gerne må tisse "i hulen" kan være svært, når man først har lært den, den ikke må smiley Men dejligt at vide, at ikke alle er lige "gammeldags", hehe, kan godt se, det er super praktisk ift. avl i lejlighed. Må du have hunde i jeres gård, eller hvordan tager du hvalpene udenfor, når de bliver ældre?

Mia C: Arj du må meget undskylde mig, men jeg har virkelig ikke haft til hensigt at kritisere nogen! smiley
    Og hvis mine indlæg virker som om, jeg gør det, er det da super ærgerligt, men det er jo det, der kan ske, når man kun kommunikerer skriftligt smiley
    Tilgengæld syntes jeg faktisk, jeg præcis gør, som du selv skriver, jeg burde; læser jeres indlæg, svarer på jeres indlæg, og konstaterer, at det ikke er noget, jeg kan bruge, for de svarer ikke mine spørgsmål. Altså "tak, men nej tak". Det er vel næppe brok, at konstatere at det kun var Malenes svar, jeg reelt kunne bruge?

• #23   10. okt 2013 jeg har valgt lejligheden fordi den er omgivet af mange forskellige åbne arealer med mulighed for at have hvalpene løs.
    Så jeg tager hvalpene med i transportkasse og så kan de være løse.

Men jo; jeg har også en gård som jeg indretter til aktivitets-gård når jeg har hvalpe, med boldbad, vippe, gynge, tunnel osv.

Når de bliver ældre går jeg selvfølgelig også i snor med dem.

Men jeg er super glad for hvalpetoiletterne.

Kommentér på:
Hundetoilet

Annonce