Min douge de Bordeaux {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en meget trist situtation min elsket douge de Bordeaux har bidt et barn på 4 år i går aftes ikke noget slemt men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op han har før knurret af børn men ikke bidt ud efter dem pigen der blev bidt ville give ham et kram hvorefter han bider ud efter hende og rammer hende uheldigvis i hovedet hun får 2 meget små huller i panden og er ok men hvad stiller jeg op med dette vi har selv en datter på 2 og er lidt usikker på om han kunne finde på at gøre det igen jeg er meget i mod aflivning og dette er den sidste udvej jeg så helst at jeg kunne beholde ham men ved ikke om jeg skal finde en ny familie til ham uden små børn søger rigtig gerne lidt hjælp til dette
Undskyld at der ikke er punktum og komma i denne tekst
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Ud fra hvad du har skrevet, så har din hund jo tydeligvis ikke brudt sig om den nærkontakt med barnet.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Dernæst så er der nogle ting I skal gøre op med jer selv.
Kan I skærme hunden, så den ikke kommer i nærkontakt med (fremmede?) børn igen ?
Hvordan har hunden det med jeres eget barn ?
Hvad når barnet bliver ældre og gerne vil have kammerater med hjem ?
Og - selv om det ikke er rart at tænke på...
Kan hunden omplaceres eller er der kun aflivning som alternativ ?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Jeg ville holde børn og hund adskilt, aldrig lade hunden alene med børn overhovedet og lære mit barn at hunden ikke må berøres hvis ikke mor eller far er der;( jeg ved ikke hvor smart det egentlig er med en hund som ikke bryder sig om børn i en børnefamilie, måske er det bedste for jer og hunden at finde et nyt godt hjem uden børn til den;(
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
Herhjemme bliver børn altid udstyret med godbidder. Vil helst ikke have at de leger vildt med hende, men kan træne tricks, holde hendes kødben, give hende mad, nusse hende osv. Hun er rigtig glad for børn, men alligevel får de aldrig lov til at overskride hendes grænser og er aldrig alene sammen.. Lige så meget fordi jeg ikke ville kunne tilgive mig selv, hvis der skete noget med barnet fordi JEG ikke greb ind noget før..
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 208
jul 2005
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 862
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.576
Og nu skal hunden så vel betale den ultimative pris for jeres dumhed..
Stakkels hund.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Han har dog aldrig knurret og da slet ikke bidt, ej heller gjort antræk til nogle af delene. Vi kender ham, og tager vores forholdsregler. Vi har netop været til et hundearrangement, med masser af børn, som ville klappe og ae. Han trak sig. Ungerne blev udstyret med guffere, og bedt om, ikke at tage kontakt til ham, men lad ham komme til dem, når han var klar. Det virker rigtigt godt. Både hund og børn får en god oplevelse.
Hunden lærer stille og roligt at børn er ok og ikke farlige. Samt at han kan stole på os. Ungerne lærer at hunde er forskellige og at man ikke kan fare hen til alle hunde.
jul 2005
Linda l:jeg lader heller ikke børn og hund være uden opsyn normalt og det gjorde jeg heller ikke i går de var ved at gå hjem og da jeg siger farvel til dem ser jeg ikke hvad hun gør desværre jeg skal bare fremover være på 110% vores datter er også blevet sat ind i hvordan man er sammen med hunde hun får også lov til at gå med snoren når vi er ude og som du skriver så har jeg også en hun får også godbidder i hånden som hun kan gi ham men det vil hun ikke rigtig endnu hun ved at når han sover,spiser eller slapper af lader man ham være
Min douge de Bordeaux