{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Leg, lille og stor hund {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/video/tricks_og_lege/39509-gia_og_baloo?status=1

Se gerne videoen inden i svarer :O)
Har vedhæftet et link til en video af min mors og min hund der leger. Der er stor størrelses forskel på dem. Min vejer 22 kg, og min mors 3,5 kg.

Jeg fik af vide fra en, at hun ikke synes at det er en god idé overhovedet at lade dem lege, på grund af den store størrelses forskel der er på dem.
Men når de kun leger under opsyn ser i så noget forkert i det på trods af den store størrelses forskel på dem? De får aldrig lov til bare at lege uden vi er der til at holde øje med dem. Selv synes jeg jo faktisk at min er rigtig god til at tage hensyn til den lille. Sådan som hun leger med ham, hvor hun hele tiden lægger sig ned, ville hun aldrig gøre, hvis hun legede med en på hendes egen størrelse. Så går det meget mere vildt for sig.

Men hvad synes i, efter at have set videoen? Er det okay at lade dem lege sammen eller er det bare en rigtig dum idé?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leg, lille og stor hund
  • #1   20. okt 2013 Syntes da det er dejligt de kan lege sammen under ordnede forhold smiley
    Jeg ser ikke noget forkert i det smiley Jeg har min tæve Silja på 45 kg og fik i mandags en hvalp på 6 kg, de leger SÅ godt sammen smiley Silja må heller ikke lege med min fars puddel på 4 kg, han mener hun brækker ryggen på ham hvis de får lov.. Folk er meget forskellige og med forskellige meninger om den slags smiley

• #2   20. okt 2013 Næ, ser fornøjeligt ud! smiley her leger 10 kg cairn vildt og voldsomt med 82 kg irsk ulvehund, den lille vinder hver gang smiley

• #3   20. okt 2013 Store og små hunde kan sagtens lege sammen, hvis de tager lidt hensyn til hinanden.
    Der er stor vægt og str forskel på lady og hendes veninde, men de leger godt sammen, og den store går ned på ladys niveau og leger, så der sker ikke noget.

profilbillede
  • #4   20. okt 2013 Altså min mors labrador-tæve og min dværgpincher/chi-han leger også sammen - uden problemer. Tæven kan godt være lidt voldsom, men får da besked på lige at tage lidt pusterum - hvis min synes at hun er belastende, skal han nok sige fra på en pæn måde smiley Og så leger de videre igen bagefter. Ingen problemer i det. Så længe de er under opsyn, synes jeg ikke at der nogen "skam" i at lade dem lege.

Synes at det ser fint ud.. smiley

• #6   20. okt 2013 Min hund 47 kg, har lige leget med en mops blanding idag UDEN problemer,det var så hyggeligt smiley det kan sagtens lade sig gøre...

• #7   20. okt 2013 Godt at hører, tak folkens! Jeg synes jo også at de hygger sig helt gevaldigt, så ville da være ærgerligt hvis de ikke måtte det mere. Den lille er kun 5 måneder, så han vil jo bare lege hele tiden smiley

• #8   20. okt 2013 Hvis den tunge Hund er en hvalp, og den lille hund er spinkel, så er der større risiko for at den lille brækker ryggen eller lign. For hvalpe har ikke samme kontrol med kroppen.

• #10   20. okt 2013 Lad dem dog lege.

Nu har jeg selv haft store og lille hund samtidig. 35, 25 og 5 kg
    De blev da aldrig skilt ad bare fordi de skulle være alene.

Det eneste tidspunkt jeg vil være lidt forsigtig er med gigantracer i unghunde perioden. De har jo ikke selv nogen ide om hvor store de er, eller bare hvor de sætter deres kæmpepoter. Så der får mine små kun lov at snakke når det kan foregå i snor.

• #11   20. okt 2013 Den store er ikke en hvalp, hun bliver 3 til januar. Men ja, havde det været omvendt (at den store havde været hvalpen) så var jeg godt klar over, at det ikke ville være det bedste at lade dem lege smiley

Det bliver HELT SIKKERT kun under opsyn. Selvom jeg synes min er god til at tage hensyn til den lille, ville jeg ikke turde tage chancen, ved at lade dem lege alene.

• #13   20. okt 2013 Her er den lille ældst, men også den der skærer igennem og kan blive MEGET skrap. Så der har aldrig været problemer, og den store baby elefant er blevet godt opdraget og ved hvor"skabet" står smiley

• #14   20. okt 2013 Musashi på 28 kilo, og Zippo på 8,5 kilo leger da også fint sammen smiley

• #16   20. okt 2013 http://www.youtube.com/watch?v=FAUGE3q7iMg

Min yngste har også en "stor" ven. her er der sådan ca 50 kg til forskel smiley

• #17   20. okt 2013 Lusen, er det en irsk ulv?

• #19   20. okt 2013 så billedet før teksten og tænkte det var en skotsk hjortehund, men så så jeg du skrev ulv.. så måtte lige spørge smiley
    Morgan her er så forsigtig med små hunde, slet ikke vild og voldsom, ligger sig pænt ned og lader dem snuse, og tit foregår leget ved at han kravler rundt, meget sjovt.

• #21   20. okt 2013 Der er nu rigtigt rart, så de må jo være bevidst om deres størrelse - et eller andet sted. eller også er de blot godt opdraget af terrierister HAHA smiley

• #22   20. okt 2013
    Mine små hunde ( under 10 kg) gider kun lege med store hunde smiley
    ( de andre små hunde under 10 kg er bare for kedelige smiley )

Kære brevkasse, er det unormalt eller farligt smiley
    Eller er det bare noget de helt selv får lov til at finde ud af smiley smiley

• #23   20. okt 2013 Turbo; GGGG det er vel ikke terrier for ingenting smiley

• #25   20. okt 2013 Det er altså lidt sjovt med deres enorme ego.
    Tag min gamle Cairn på 12, han har opdraget 3 boxere, en vores Citta samt Morgan, samt en del af venners hunde og et par plejehunde, aldrig noget pis og ballade, men blot en solid selvtillid, selvsikkerhed og en evne til at hvile i sig selv, aldrig hystade og aldrig arrig, men en naturlig respekt har han altid fået fra alt og alle.
    Jeg kommer virkelig til at mangle ham den dag han ikke kan mere, virkelig! han er guld værd i en flok, og iøvrigt en kanon god babysitter.

• #26   21. okt 2013 Lyder ikke til at jeg skal være bekymret for at lade dem lege, dejligt at høre.

Angående stort ego - så har min far også en cairn terrier, den har jeg sgu aldrig været nervøs for. Der har min sgu respekt - den skal nok sige fra, hvis hun synes at min bliver for meget smiley Haha

Kommentér på:
Leg, lille og stor hund

Annonce