{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af hund (Første hund) {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri jeg står og overvejer min første hund, jeg har tænkt meget på en mops som jeg jo syntes er skide søde men ved ikke om det er en god "begynderhund" :).
Så ville gerne høre råd og vejledning, og gerne andre mugligheder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af hund (Første hund)
  • #1   24. okt 2013 Ja, det tror jeg er en fin "begynderhund". Men når det kommer til mops, så skal du tænk sundhed, sundhed, sundhed. Racen er disponeret for en del arvelige sygdomme, og er udsat for massiv skodavl.

Så brug hovedet, og betal det en mops af godt opdræt koster. smiley

Og så lige for at tage det i opløbet, så kan det ikke anbefales at købe en blanding.

• #3   24. okt 2013 Du kan få lidt hjælp til at finde vej her:

www.tjekhvalpen.dk

Og så lige med Mops spørge og checke for sygdomme, som også andre siger

• #4   25. okt 2013 Om en mops er god, kommer helt an på hvad du kan tilbyde hunden, hvad du gerne vil med den osv. :o)

• #6   25. okt 2013 For at vi/du bedst kan finde den rigtige race er der en liste du skal gå igennem

1. Har du råd? - Det er ikke kun indkøbsprisen der koster, men der er foder, godbidder, legetøj, tonsvis af toiletpapir, dyrlæge (vaccinationer) osv.

2. Må du have hund hvor du bor?

3. Hvad kan du tilbyde en hund? - lufteture, indhegnet grund hvor den kan løbe frit, træning, hygge, leg

4. Hvor længe skal hunden være alene? - i hverdagen når du arbejder/er i skole, i weekenderne når du er til fest.

5. Har du pasningsmuligheder? - hvis du skal på ferie, hvis du bliver syg

6. Hvad forventer du af din hund? - skal den være en sofakartoffel der elsker at ligge og putte i sofaen/sengen eller skal det være en aktiv hund som du kan have med på løbe/cykel ture.

7. Hvordan ser jeres fremtid ud sammen? - har du planer om udlandet (kan se at du er samme alder som mig), vil du i så fald kunne tage den med?

De fleste spørgsmål er egentlig mest noget du selv skal tænke på, men i forhold til hvad du vil bruge den til og hvor meget aktivering du kan give den så må du meget gerne skrive det her inde. Så kan vi komme med nogle forslag og evt. gode steder man kan købe pågældende race smiley

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   25. okt 2013 Tak for alle jeres svar, nu ved jeg ikke så meget om racen mops.
    Men lange gåture bliver der nok ikke så meget af, jeg er interesseret i en hund som ikke kræver det store vedr motion smiley altså rent personligt er jeg mere til "sofahunden"...
    Louise A Tak for listen, jeg kan prøve at gennemgå den smiley

1. Har jeg råd - Ja.. Har taget højde for det meste smiley OG ja i sig selv har jeg da også set at mopsen er en smule dyr (Min mening) smiley

2. Må jeg havde hund hvor jeg bor- Ja 1.. Men ingen "muskelhunde"

3. Hvad kan jeg tilbyde hunden- Ikke det store må jeg indrømme :S idet mit arbejde består mest i IT branchen, er jeg ikke særlig aktiv så ville være syndt vis jeg anskaffede en hund der krævede for meget.. som jeg skrev tidligere lange gåture bliver det nok ikke til.

4. Hvor længe skal hunden være alene- Sommetider arbejder jeg hjemme og jeg har ellers en normal arbejds uge.. Og Weekenden virker heller ikke som et problem.

5. Kan jeg få den passet- Ja ! smiley

6. Hvad forventer jeg af hunden- Som jeg skrev tidligere er jeg mest til hyggehunde n smiley

7. Fremtids planer- Ikke det store, ville muligvis flytte til sverige (Længere ude i fremtiden ) men ellers ikke nej smiley

TUSINDE TAK FOR ALLE JERES SVAR smiley

• #9   25. okt 2013 Du skal ihvertfald som udgangspunkt undersøge mopsen noget mere, inden du anskaffer den - og det skal du med hvilken som helst race, du gerne vil have. Aldrig anskaf dig en hund, du ikke har undersøgt nærmere.

Og så er mopsen sådan set ikke meget dyrere, end de fleste andre racehunde, så vidt jeg lige kan se. :o) Lige med mopsen er det vigtigt at finde en god opdrætter, der går op i sundhed - og så hellere give lidt mere for den. :o) Men det er jo sådanset også vigtigt med alle andre racer.

Til dit scenarie om en hund, der gerne vil ligge i sofaen, så passer mopsen ret godt ind. Den kan godt lide at ligge og slappe af i sofaen og er ikke en 'pleaserhund', dvs. den kan godt lide at passe sig selv. MEN det betyder ikke, at den ikke skal motioneres og aktiveres, for det skal alle hunde - den skal stadig ud flere gange om dagen. Hvor lange gåturene skal være, kommer an på om du bor i lejlighed, eller om hunden kan få 'fri' adgang til have.

Vi har fx vores samojed på gårtur en gang om dagen, i 15-20 minutter (hun er ikke så gammel, så tiden sættes op i takt med hendes alder), men til gengæld har hun adgang til hundegård og have hvor hun dagligt tumler, lege, løber og snuser med vores anden hund (og os, selvfølgelig). Og en samojed kræver noget mere motion og aktivering, end en mops gør. :o)

• #11   5. nov 2013 Mops er en fantastisk race og duer bestemt som førstegangshund. Jeg har selv en dejlig mops - bare vær obs på sundheden!
    Og så vil jeg også lige understrege, at mops bestemt ikke behøver at være sofakartofler - de kan bestemt godt tåle at komme ud og blive aktiveret med lange ture. Der kan være en masse krudt i dem. Derudover er det min erfaring, at de rigtig godt kan lide træne, lære nye tricks og være "på".

• #13   5. nov 2013 De kan både gå lange ture, men de behøves ikke en tur på 3 km. Men engang imellem en god lang tur. Jeg har lært min lille mops Loui nogle tricks. Men de er gode som familie og hygge hunde. Min er meget børnevenlig og super sød. Jeg har ikke oplevet nogle mops som er arrige. Alt i alt en fantastisk hund.

Kommentér på:
Køb af hund (Første hund)

Annonce