{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Adfærd mellem to tæver {{forumTopicSubject}}

Min mor og jeg har fået hvalp på næsten samme tid. Der er tre ugers forskel på min, Coco og min mors, Bibbi.
Og de har altid været super gode venner, leger sindssygt godt sammen, de er virkelig Knold og Tot når de leger smiley

Men ligeså gode venner de r, ligeså forskellige er de.
Det er samme race, begge tæver, men udover det - ingen sammenligning!
Coco er en "udstillingsmodel med sportsgener" Bibbi er af udstillingslinier men har ikke udseendet med sig (selvom hun self er SKØN!)
Min er vild, Bibbi er rolig, sådan da..
For Coco gør aldrig af andre hunde/lyde/mennesker/skikkelser etc, Bibbi gør af alt! Efter min mening er det er klassisk eksempel på en hund, som ikke stoler 100% på at "mor nok skal klare det" og derfor reagerer som hun gør - altså en usikker hund. Jeg har indtryk af det er min, som bestemmer imellem de to; Coco får den bedste kurv, bedste kødben, alt lwgetøjet (hvis de har sådan noget liggende fremme - sjældent). Coco er også den ældste og er meget fremmelig - skiftede alle tænder inden hun var 5mdr (Bibbi er stadig igang) og er igår, 6mdr og 4 dage gammel gået i løb.

Men her kommer så mit spørgsmål: hvorfor er det SÅ vigtigt for Bibbi at tisse ovenpå Cocos tissetårer?? For det har jeg lagt mærke til hun går enormt meget op i.

Jeg ved ikke, om det måske er fordi, det i virkeligheden er hende, som har ordet i deres forhold?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærd mellem to tæver
  • #1   29. okt 2013 Jeg tror på at hunde tisser oven på hinandens tis for at forstærke lugten. "Her var vi" - "vi er en flok"

• #2   29. okt 2013 Det er absolut ikke sikkert, at Coco bestemmer, selvom det er hende der umiddelbart ser ud til at have "alle de gode ting"... Nu er de begge ret unge, så vidt jeg kan forstå? - så det er nok under alle omstændigheder lidt tidligt at bedømme hvem der er hvem nu...

Mine er der 3 år imellem. Det er 100% sikkert den store der er førerhund. Men hun har intet behov for at "vise dette" ved at tage bestemte sovesteder, legetøj elelr lign. Hvis den lille gerne vil have det hun har, så får hun som regel lov til det. Hun har ikke noget behov for at tage en konflikt for så lidt.

Begge mine tisser oven på den andens - fuldstændigt random hvem der tisser ovenpå hvem. Så er nok lidt med Malene i hendes teori.

• #3   29. okt 2013 Okay, ja det giver god mening smiley
    Jeg ved heller ikke om det er Coco som bestemmer, de er jo ret unge, men det er ofte tydligt at Bibbi rigtig genre vil have det, som Coco får tiltusket sig, men måske hun bare er den klogeste. Hun er i hvert fald god til at undgå konflikt ved at narre tingene fra Bibbi på forskellige måder, hehe smiley

• #4   29. okt 2013 Det er noget socialt (det styrker sammenholdet), at hunde tisser ovenpå hinandens tis.
    Jeg går tur sammen med 25 andre hjemmegående med hunde, hver onsdag.
    Stort set alle hunde er gode venner, og tisser de samme steder på turene.

• #6   29. okt 2013 Det kan du have ret i Maiken. Men jeg ville fx forsøge at træne hendes gøen væk, istedet for at konkludere at "hun er en bestemt dame"…
    Men de har også fra opdrættere fået meget forskellige opvækster, det kan man se i bl.a. var Bibbi bange for biler, da de fik hende. Det er mindre nu, men det spøger stadig.. Generelt trives Bibbi bare bedre med ikke alt for meget larm omkring sig, hvor Coco er hamrende ligeglad, bare hendes bedste mennesker er her smiley

Da hun er fra en opdrætter, som bor laaangt ude på landet, er jeg ret sikker på, det er fordi hun ikke er blevet introduceret for det tidligt. (og selvfølgelig at mine forældre så ikke er begyndt, da de fik hende.)

• #7   29. okt 2013 mine 3 kastrater tisser også samme sted.
    Min nabo s 7 hunde hvoraf kun en er hanhund,tisser også alle det samme sted

Kommentér på:
Adfærd mellem to tæver

Annonce