{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

steffen s
steffen s
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10

hund i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvordan ligger landet lige med at have sin hund med i bilen?
Når jeg spørger de to lokale dyrehandler i Herning får jeg næsten samme svar som er "den må jo ikke kan flyve op i nakken på dig"
Nu skal jeg starte med at indrømme at der er sket en del siden jeg tog kørekort, fx kan man aldrig mere få benzin til 5 kr smiley
Men hunden skal den ikke være spændt fast så den ikke kan løbe rundt i hele bilen? Og hvad med de her hundetasker vi har fundet til små hunde, må man bruge dem som transportbur? Og er det så bare en alm taske som står på bagsædet som ikke skal spændes fast?

Vores biler er ikke egnet til et bur smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund i bilen
  • #1   2. nov 2013 Hunden må ikke genere eller kunne være til fare for føreren under kørsel, det er faktisk det eneste, der er lovgivet om i DK.
    Det er jo et vidt begreb......
    I Tyskland skal hunden være fastgjort/-spændt.

• #2   2. nov 2013 Der er intet lovkrav om at hunden skal være spændt fast/være i bur eller taske.

• #3   2. nov 2013 I stedet for en taske som står på bagsædet, ville jeg købe en transportkasse og spænde den fast på bagsædet.

Men hvad er det for en hund du har og hvilken bil er det ?

• #4   2. nov 2013 .

profilbillede
  • #5   2. nov 2013 prøvede lige at uploade et billede der ikke virker. .kan ikke slette mere idag S´ry,

profilbillede
  • #6   2. nov 2013 hov så virkede det sgi..

• steffen s
    steffen s Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #7   2. nov 2013 Vi ved ikke hvilken hund det bliver helt endnu, men vi har snakket meget om en Yorkshire terrier...

Mht bil så er det en Opel agila og en Suzuki Liana...

Tror idéen med at få en transportkasse også spænde den fast på bagsædet, det er ikke en dum idé smiley vi må undersøge hvad man kan få smiley

• #8   2. nov 2013 Hunde er gods, så så længe de er opbevaret sikkert og ikke er til gene for fører, så erd et helt op til dig hvordan du har den med i bilen. Mine er i bur bagi.

• #9   2. nov 2013 Jeg har en sele til Smilla, som både er til at gå tur med, men også sikkerhedssele i bilen. Jeg har fået at vide, at de giver en bøde på 1500 hvis den ikke har sele på....

• #10   2. nov 2013 Her har jeg kopieret spørgsmål og svar til dette fra Politiets hjemmeside....Der er som i kan se, ingen lov om, at hunde skal være i sikkerhedssele.
    Hvordan er reglerne vedr. transport af hunde?

Svar:Hunde betragtes som gods i henhold til færdselsloven. Derfor er det reglerne om transport af gods, der gælder. Bl.a. skal gods være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Godset må heller ikke genere føreren i forbindelse med kørslen.

Er der nogle love om, at hunde skal være spændt fast under kørsel i bil. Jeg tænker på seler.
    Svar: Nej der findes ikke regler herfor. I færdselslovens forstand betragtes dyr som gods.

Jeg kunne godt tænke mig også at vide hvad reglerne er for at have hunde med i bilen. Nogle siger, at de skal spændes fast, er det sandt?
    Svar: Hunde og andre dyr skal ikke spændes fast i følge færdselsloven, men det er en god ide at gøre det, så de ikke flyver i bilen ved hårde opbremsninger eller uheld.

• #11   2. nov 2013 Som de andre skriver, er det ikke noget krav.
    Når blot hunden ikke generer føreren af bilen. Jeg ville personligt aldrig køre med mine to, uden de er spændt fast - gør man jo heller ikke med sine børn smiley

Jeg har seler til mine. Den spænder man bare fast til hunden (i selen eller halsbånd eller hvad den har på) og så klikker du den fast i bilen, som en almindelig sele.
    Det fungerer rigtig godt her. Begge mine bliver køresyge, hvis de sidder i et bur/transportkasse.

• #12   2. nov 2013 en lille film
    http://www.youtube.com/watch?v=jYms1d6oyz8

• #13   2. nov 2013 Både i en Agila og en Liana er der plads til at der kan stå en transportkasse til en Yorkshire bag i bilen.
    Der er endda plads til at der kan være et "fast hundebur" til hunde i den størrelse.

• #14   2. nov 2013 Vi har vores i seler på bagsædet, og har også et bur, vi kan have med - selvom vi så ikke kan have andet med i bilen. ;o)

I vores gamle bil (toyota yaris verso) havde vi hunden i bagagerummet, det var ca. samme størrelse som et bur, og det fungerede fint. :o)

Jeg vil altid foretrække at have hunden spændt fast på en eller anden måde. Både for ikke at genere andre i bilen, og for at skade sig selv og andre mindst muligt, under en evt. opbremsning/ulykke.

• #17   3. nov 2013 FDM havde en artikel hvor de skrev at det sikreste for dig og din hund var bur, kunne man ikke have det, så en sele der kunne spændes til sikkerhedsselenen og hunden placeret ved fodpladsen bagi.

Selv har jeg et bur i bagagerummet ( har gulpladebil) så der er fint plads.

Kommentér på:
hund i bilen

Annonce