{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hey Hey HG..

Selvom jeg er rimelig sikker på mine hunde, så kunne jeg godt bruge lidt erfaringer/råd fra udefrakommende smiley

Sagen er den, at jeg har fået kæreste på, som på ingen måde er hunde menneske, nok nærmere tvært imod, da han i mange år har haft en frygt for hunde generelt, efter dårlige oplevelser som barn..
Han er dog villig til hvad som helst, for at hundene og han skal få det godt sammen, da han godt er klar over, at de kommer i første række..

Samtidig har han to børn, som jo selvfølgelig heller ikke er vant til hunde..
De er 13 og 14, den ældste er infantil autist..

Jeg har forklaret ham meget om mine hundes grænser, deres generelle opførelse, mine holdninger til hvad der er tilladt og ikke, og hvordan man hilser korrekt o.s.v...
Ligeledes er vi enige om, at de første møder bliver på neutral grund, hvor vi får gået nogle gode lange ture med hundene, så han og børnene mest af alt bare kan observere, og vænne sig til at være omkring hundene..

Men kunne være rart at høre lidt fra nogen udefra, som har gode råd eller måske endda erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges..
  • Varve
    Varve Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #1   4. nov 2013 Jeg synes umiddelbart, at dine overvejelser lyder fornufigt. Lad dem mødes på en gåtur på neutral grund og så tag den derfra. Hvem ved, måske det falder på plads af sig selv?



  • #3   4. nov 2013 synes det lyder meget fornuftigt det du har gang i smiley
    det kommer selvfølgelig også helt an på dine hunde - hvordan takler de fremmede - vil de klappes / er de reservede ect.
    Hvis jeg nu skulle sammeligne med mine 2 rottweilere (hvor desværre kun den ene er tilbage) - så ville Jessie elske alle mennersker - alle kunne kramme og klappe uden jeg ville være bekymret men der i mod Balou er helt modsat - inden krammeri fra fremmede - men gerne klap i moderate mængder .-)
    så der er jeg altid meget obs når vi har gæster
    Så fortæl dem det mange gange hvordan de skal takles !
    Nu ved jeg ikke helt hvad "infantil autist" er - så der skal du nok være lidt mere obs - hvis barnet gør nogen ting/reagere anderledes end "normale" mennesker ikke gør
    Bare vent - de skal nok blive helt vilde med hundene inden der er gået ret lang tid - det er jo nogen dejlige vapser - sådan nogen rotter smiley


  • #4   4. nov 2013 men gåture som du selv skriver vil være en super ting smiley
    Lad dem lege med hundene i haven med f.eks bold kast ect - noget som hundene synes er sjovt - og lad dem endelig belønne så tit så muligt
    men vær også med i haven så du kan se hvad der sker - ikke alle forstår at rottweilere er nogen frygtelig larmene nogen når de leger smiley
    lad dem give dem mad ect - så hundene forbinder børnene/manden med noget godt


  • #5   4. nov 2013 Varve..
    Det håber jeg da bestemt også at det vil smiley

    Ida..
    Sætter jeg bestemt også stor pris på smiley

    Karin..
    Ja lige med deres særheder, går jeg også meget op i at forklare kæresten at det er nat og dag jeg har mig..
    Faktisk er mine fuldstændig som du beskriver dine.. Og har gjort MEGET ud af at forklare at kram og bukke sig ind over Wictor bare er fast og fuldt no go, da det går over hans grænser..
    Og forklaret at de i stedet for skal gå på hug, og lade Wictor komme hen til dem.. For han vil jo RIGTIG gerne kæles og klappes, han har bare nogle forbehold smiley

    Kæresten har fyldt skabene med hundenes yndlingsguffere, så både han og ungerne kan ha lommerne fulde når vi kommer til at de skal introduceres for hinanden smiley

    Tak for det I har skrevet alle tre..
    Lyder som om at mine tanker ikke er helt forkerte omkring hvordan det kan blive en god oplevelse for alle parter smiley


  • #7   4. nov 2013 Jeg synes det lyder som om du har gjort dit forarbejde, så må din kæreste jo lige være obs på sønnen, så han kan overskue det.
    Så vil jeg bare lige tilføje at det lyder som en god mand du har fundet dig. Hatten af for ham


  • #8   4. nov 2013 Først og fremmest tusind tak for dit svar Birgitta smiley

    Ungerne er altid hjemme, da han er alene far.. Men de er rigtig meget teen, og gider som sådan ikke være ude i stuen når de er derhjemme, som jeg har forstået det smiley (Har endnu ikke mødt dem)
    Men er i forvejen fuldstændig med på, at børn og hunde ikke skal være alene sammen, af samme grund er der også allerede sat rammer op for, at hvis hundene skal med ind og overnatte hos ham, så bliver det i soveværelset med lukket dør smiley

    Hans søn er ikke tryg ved hunde, da han jo kun har set hunde på gaden på må og få.. Så derfor var det netop vi tænkte, at gåture ville være en god mulighed, for så søger hundene ham ikke rigtigt smiley
    Når han så er tryg ved dem i den sammenhæng, så bliver det med hundene hjemme, men stadig i snor, så han ikke skal overskue at de kommer gående over til ham uden han føler sig klar til det..
    Vi prøver så vidt muligt at forudse de fleste situationer, og dermed forebygge situationer som er ubehagelig for enten børnene eller hundene smiley

    Sønnen har ikke nogen anfald, han er bare meget tilbagetrukket i nogle situationer.. Og ellers yderst velfungerende i dagligdagen..


  • #10   4. nov 2013 Birgitta..
    Nu synes jeg så måske, du læser ting i sagerne som slet ikke er der smiley
    Hundene er ikke kun ønsket fra min side, hvis ikke kæresten mente det var overskueligt for ham og hans børn, så ville det slet ikke ske smiley

    Der er ingen der har travlt i det her, og ingen der siger de skal møde hundene foreløbig.. Jeg kan bare godt li at være forberedt, og dermed høre erfaringer smiley
    Af samme grund har jeg jo netop ikke mødt børnene endnu, vi er begge to udemærket godt klar over, at børn ikke skal blandes ind i tingene før man er sikre på hinanden smiley

    Der er kun en søn, det andet er en datter smiley Og ja han har haft et længerevarigt forhold før, hvor sønnen har været med inde i billedet, helt uden problemer smiley
    Børnenes mor har boet i Holland de sidste mange år smiley

    M.h.t at gå hvis det bliver for meget, så er det jo allerede aftalt.. Netop derfor at det kun er gåture til at starte med.. Og så langsomt når han udviser tryghed på gåturene, så forsøge kort derhjemme, og så tage den derfra..
    Sønnen er autist ja, og har dermed nogle specielle reaktionsmønstre, som der selvfølgelig skal tages fuldt ud hensyn til, men det er på ingen måde min opfattelse ud fra mange timers snak om ham, at han ikke fungerer så tæt på normalt som muligt smiley

    For at svare på dit sidste spørgsmål..
    Der er ingen der tager mine hunde fra mig smiley Det kommer aldrig på tale, det ved både kæresten og jeg smiley
    Skulle det vise sig at være fuldstændig umuligt for en af parterne, så er vi begge helt med på, at så kan det bare ikke være os smiley
    Men at give op på forhånd, når vi ikke engang er sikre på at det bliver et problem, det ser jeg ikke som en mulighed, og ej heller kæresten smiley


  • #12   4. nov 2013 Birgitta..

    Vi har kendt hinanden en del år, men først for nyligt fundet sammen.. Netop også derfor jeg jo ikke har mødt børnene endnu..
    Igen.. Ingen har travlt med det her projekt, men derfor er det vel ikke forkert at få råd og erfaringer smiley

    Så fordi jeg er en af dem der IKKE vil ofre mine hunde, til fordel for en kæreste, så er det også forkert ? smiley
    Sorry jeg er slet ikke i tvivl om at du skriver i bedste mening, men jeg synes du går ud i ekstremer der slet ikke er nødvendige..

    Kæresten ville på ingen måde gå ind i det her, hvis ikke det var fordi han var sikker på at hans søn ville kunne klare det, uden at lide overlast på nogen som helst måde..
    Ligeså vel som jeg ikke ville gå ind i det, hvis jeg tvivlede på at det var noget der kunne fungere for alle der er indblandet i det smiley

    Hverken min kæreste eller jeg, er interesseret i at være sammen, hvis ikke både han, jeg, hans børn og mine hunde kan forsætte et liv, med samme livskvalitet som nu.. Den er bare ikke meget længere, så med mindre du har gode råd til hvordan det gøres, så synes jeg ikke der er så meget mere at sige, da vi kommer længere og længere væk fra trådens emne smiley


Kommentér på:
Gode råd søges..

Annonce