{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Gode råd søges! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille Chihuahua/dværg pinscher han vejer 1.5kg er lidt tynd, Jeg har svært ved at få ham til at spise han får hvalpefoder fra royal canin det ville han så spise i 2 mdr og pludselig rør han det ikke i 2 dage, så er jeg ved at vende ham over på select gold 'laks og kartoffel' og det spiser han engang i mellem når det bliver blandet med lakse olie og lidt vand, han vil helst have vådfoder det bliver spist med det samme men det er jo ikke godt for tænderne. Så spørgsmålet er hvordan jeg får ham til at spise? han spiser ikke en hel dag hvis ikke jeg gør alt muligt for at han skal såsom at tage lakseolie og vand i og han må bare ikke blive mindre. Håber i har nogle gode råd, på forhånd TAK. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges!
  • #1   12. jan 2016 Hvordan med hans tænder? Er de alle faldet ud eller mon han har ondt ?

  • #3   12. jan 2016 Selvfølgelig kan du da fodre med vådfoder, bare du giver ham rå ben også så er det fint for tænderne - ja rå ben er faktisk det bedste for tænderne smiley

  • #6   12. jan 2016 Der kan være alle mulige grunde til at vælge tørfoder, men man skal ikke vælge det på grund af tænderne, for det gør ikke noget godt for tænderne. Det er lidt som at spise kiks, det lægger en belægning på tænderne bagefter.

    så giv ham da bare noget andet, hvis han vil spise det, og så giv lidt gnaveting eller rigtige ben, han kan gnave i.


  • #7   12. jan 2016 Jeg var til dyrelæge med ham pga det og hun sagde at vådfoder var dårligt fordi det ikke var godt for tænderne og så var der meget vand i.

    - Han får kødben som er større end ham selv og det går ret hurtigt med at det er skrællet for kød og marv.

    Hvilket vådfoder ville i anbefale?


  • #12   12. jan 2016 Tak. Så vil jeg tage ned og købe noget vådfoder så får han det og kødben.

    -Dyrlægen sagde at vådfoder var næsten ikke andet end vand og de ikke fik det de skulle og så var det kun noget de anbefalede til ældre hunde med dårlige tænder.


  • #13   12. jan 2016 Vi har to chihuahuaer.
    Den ene får vådfoder og råt kød.
    Den anden får tørkost, råt kød og en smule vådfoder.

    Begge får rå ben 1-2 gange i ugen, og den der får tørkost får børstet tænder ca. 1 gang i måneden. De har perfekte hvide tænder begge to. smiley


  • #14   12. jan 2016 Råt kød er det barf eller bare alm råt kød? Hvilket vådfoder bruger du???

  • #16   12. jan 2016 Har nemlig prøvet at lade det stå i blød så det er lige til at spise og det gider han ikke engang han er ved at være færdig med at skifte tænder men ja tror også det er alt for tørt til ham. smiley

  • #18   12. jan 2016 Han får 20 g 2 gange dagligt og han rør det slet ikke, ja det er dyrlægen der sagde han meget gerne måtte tage noget på. Han fik undersøgt sine tænder for at se om det var derfor at han ikke spiste og for at se om hans hvalpetænder var røget ud. smiley

  • #20   12. jan 2016 Han er født d 7/6.. Det er bare mærkeligt at dyrlægen ikke siger sådan noget for det har hun ikke undersøgt ham for.

  • #24   12. jan 2016 Min hund er næsten ikke ude fordi han ikke vil ud i kulden hehe men ja det ville nok være godt at få det tjekket for en sikkerhedsskyld. Tak for du gjorde obs på det. smiley

  • #26   12. jan 2016 Hvor er han dog bare sød.

    Mine vil heller ikke røre royal canin, men spiser gerne andet tørfoder, f.eks taste of the wild. I mit tilfælde tror jeg det er fordi de køre surt i det, hvis der ikke bliver skiftet lidt rundt i smag og så kan de bare ikke lige royal canin.

    Men mine får tørfoder og så vådfoder til aftensmad, så jeg ville da bare blande det sammen eller give han vådfoder, hvis der får ham til at spise smiley

    Men rå er også rigtig godt hvis han vil, det er dog ikke alle der fungere på det hvis det er 100% råt, men til den størrelse din har er rå kyllinge lår gode også for tænderne smiley


  • #27   12. jan 2016 Tak smiley
    Okay.
    Men kyllingelår? Splinter benene ikke i munden på hunden??


  • #28   12. jan 2016 Nej det gør de ikke, men det er vigtigt at det er RÅT! smiley

  • #29   12. jan 2016 Mie, bruger du dækken på kolde dage? For der er ikke meget pels til at varme, og med så lille kampvægt, så bliver man hurtig kold. Nu du skrev, at han ikke rigtig vil ud.


    Har du kigget på Alpha spririt complete? ligner godbidder, men med stort kødindhold.

    Det er blødere end tørkost, men fastere end dåsefoder. Det er pakket i pakker af 210g, så man har ikke åbnet for store mængder af gangen.

    Nåja, hvad bruger du af vådkost? Med den str hund, kan man jo sagtens købe kvalitet, såsom ziwipeak eller taste of the wild, ect, for det er jo begrænset mængde der skal til.


  • #30   12. jan 2016 Ja han får en strik på. smiley
    Vådkost bruger jeg ikke da jeg blev frarådet det af dyrlægen men tager ud imorgen og køber noget for han gider simpelthen ikke tørkost det eneste jeg har gjort er at bløde hans tørkost op med vand og Lakseolie så ryger der lidt ned.
    Tænker at købe ziwipeak vådfoder til ham nu er i nemlig to der har sagt det er god kvalitet.


  • #33   12. jan 2016 Du kan tit få vådfoder lidt billigere på zooplus.dk
    Vi bruger selv lukullus smiley


  • #34   12. jan 2016 Tak.
    Men så lige priserne i maxizoo på ziwipeak det godt nok dyrt, håber det er pengene værd. ?? smiley


  • #35   12. jan 2016 Giv ham noget foder han vil spise - er det vådt så må det være sådan.
    Og lær ham i stedet at få børstet tænder - det er klart den bedste måde at holde hundens tænder sunde og pæne på.


  • #38   12. jan 2016 Okay det lyder da utroligt at æg er sådan et hit hehe.
    Men ja det var nok en god idé at blande vådfoder med lidt tør, han får jo select gold nu så kunne jeg blande lidt af det i... smiley


  • #39   12. jan 2016 Og han får også børstet tænder dagligt og får rigtige kødben. smiley

  • #42   12. jan 2016 Tror ikke han kommer til at spise rent tørfoder for også med godbidder der ryger tørret kød eller sådan nogle fugtige hurtigt ned men hundekiks gider han ikke.

    Hehe det er altså sjovt med de æg der smiley


  • #43   12. jan 2016 Ville du selv gå ud i blæsevejr med kun en striktrøje? smiley Det er ikke ment som et dunk oveni hovedet. smiley men vinden fiser lige igennem. Jeg ville nok kigge på noget der er vandafvisende og vandafvisende.

    Hvad var dyrlæges argumenter for at vådkost ikke var godt?
    Enig i at f.eks super markedernes dåsemad til hunde ikke er tiptop kvalitet, men hvis man går efter noget ordentligt, så ser jeg ikke noget problem i at bruge det.og man kan jo mixe tør og våd.

    Prøv at kigge på Alpha spririt complete, jeg overvejer selv om min i fremtiden, kommende hund skal have dette. Og overvejer også at blande kvalitets vådfoder i.


  • #45   12. jan 2016 Han har meget hundetøj har også sådan en regnjakke aktig en men han er så lille at det jeg finder på nettet er for stort. smiley

    - Det var at det mest er bestående at vand og han ikke ville få det han havde brug for og de kun anbefalede det til ældre hunde med dårlige tænder og så sagde hun at tørfoder var godt for tænderne.
    Han får Alpha spiritus godbidder og spiser dem med stor glæde.


  • #46   12. jan 2016 Han har også 3 forskellige slags hvor han skal gøre noget for maden, det gider han kun hvis der er godbidder i. Han opdager hurtigt hvis det er tørkost så har det ingen interesse.

  • #48   12. jan 2016 Jo. smiley

    Tak for alle de gode råd. Det ikke altid man skal lytte til dyrelægen kun.


  • #49   12. jan 2016 Du skal bare huske at han jo er unghund og der kan de altså godt se tynde og ranglet ud.
    Både Lucky og Rosa var meget tynde som unghunde (Rosa er det selvfølgelig stadig) og det var på trods af at Lucky var kastreret. Men det kommer stille og roligt smiley
    Så han skal selvfølgelig have hvad han har brug for, men det er normalt at de er ret tynde, så det skal nok komme.

    Og ja ordentligt tøj og så ud, gå en masse små ture hvis det er for koldt. Mine har det på samme måde. Jeg får syet efter mål til dem smiley
    Har du evt kigget på alttilhundogkat.dk de har nogle gange til de helt små, eller eBay


Kommentér på:
Gode råd søges!

Annonce