{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

UKC Hund over i DKK ? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har gjort det og vil forklare priser og hvad man skal , jeg har søgt og søgt og søgt på nettet. og kan ærligt ikke finde hoved og hale i noget af det jeg læser.

det her har jeg fundet ud af. er det helt forkert ? smiley i må meget gerne skære det ud i pap. det ville jeg blive lykkelig for.

Hunden skal rabies vaccineres mindst 21 dage før rejse her til danmark, eller kan man skrive til fødevareministeren og få lov til at undgå rabies ?
det koster 1400 at få stambog fra ukc til dkk. ? for en ikke medlem af dkk? og 500 for en medlem af dkk ?

håber i kan hjælpe på min forvirring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UKC Hund over i DKK ?
  • #1   16. nov 2013 Ukc? Som united kennel club? For dem godtager DKK ikke. De har samarbejde med akc.

  • #2   16. nov 2013 nå for pokker smiley det vidste jeg ikke. så er det da noget værre rod jeg sidder og roder rundt i smiley !! tusind tak !!! hvad så med akc, og hele forløbet med at få derfra og hen i dkk ? smiley


  • #3   16. nov 2013 det var heldigvis mig der havde set forkert på bogstaverne, avleren har tavler i akc... uuuh det gøs lige ned af nakken på mig.

  • #4   16. nov 2013 Pas - det eneste jeg ved er de vurderer den enkelte sag fra gang til gang. Da det ikke er FCI.
    Jeg ville ringe til DKK og få at vide hvad der skal til..

    Importreglerne er en ting - der skal du kontakte Fødevarestyrelsen. Da USA er tredjeland og uden for eu.
    Der ud over kommer der told reglerne..

    Jeg håber nogen som har prøvet at importere fra USA kan komme på banen.


  • #5   16. nov 2013 åååh har skrevet laaaang email til dkk her til aften, og regner med at ringe mandag. er nød til at vide alt lige fra start til slut og alle omkostninger. så jeg kan beregne det hele smiley det er en jungel at finde rundt i. ja har ogs fået læst mig frem til noget med både told fødevarestyrelsen og iiih.. det er da også bare besværligt smiley men det er da en god ting man ikke bare kan få en hund over.

  • #6   16. nov 2013 DKK accepterer hunde fra den americanske kennel klub.
    I USA har man ikke nogle klubber som er medlem af FCI.

    Jeg har fået to hunde fra USA. Det er efterhånden ca 15 år siden.
    Første gang ordnede jeg det hele selv, det var et værre renderi.
    Anden gang betalte jeg et cargo firma for at ordne det hele. Det var nemt, der blev ringet at hunden kunne afhentes kl. X i cargo firmaet.


  • #7   16. nov 2013 Hvis du skal have dispensation til at indføre en hvalp uden rabies vaccination skal den være personledsaget og så skal du søge om dispensation hos Fødevarestyrelsen i god tid. Sagsbehandlingstiden er 10-30 hverdage smiley

    Ellers er det et veterinærcertifikat, godkendt id mærkning og rabies vaccination mindst 21 dage før.

    Og begge dele skal forhåndsanmeldes til grænsekontrollen smiley


  • #8   16. nov 2013 Linda N
    Min hvalp (8uger) som jeg fik hjem fra USA var ikke rabies vaccineret og den var ikke personledsaget. Den kom som fragt.

    Alle tilladelser og alt papirarbejdet tog cargo firmaet sig af.


  • #9   16. nov 2013 Hmm...dette står på www.fvst.dk

    På baggrund af en ansøgning kan du få tilladelse til at indføre eller transitere killinger, hvalpe og fritteunger til eller via Danmark, selvom de ikke er vaccinerede mod rabies.

    Dette kan dog kun lade sig gøre, hvis dyret er personledsaget, yngre end tre måneder på indførselstidspunktet, og det land, dyret kommer fra, er på listen over lande.

    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Indf%C3%B8rsel-til-Danmark-af-uvaccinerede-hvalpe%2C-killinger-eller-fritteunger-yngre-end-tre-m%C3%A5neder-.aspx


  • #10   17. nov 2013 Og selvfølgelig gælder den godkendte id mærkning også hvis hvalpen skal indføres uden rabies vaccination smiley

  • #11   17. nov 2013 Jeg kan så bevise det sort på hvidt, at den sidste hvalp jeg fik fra USA ikke var rabisvaccineret og ikke var personledsaget.
    Jeg vil gerne grave papirerne frem og sende dem til dig.


  • #12   17. nov 2013 Anni - Det er sørme ikke nødvendigt. Jeg må have misforstået det fra Fvst. Beklager!

  • #13   17. nov 2013 tusind tak for det smiley det lyder bare godt. Jeg tror muligvis at avleren hun står for transporten, om hun tager med flyet eller ej, ved jeg ikke. men det lyder som om det er smartest. det finder vi nok ud af. det lyder ikke helt så bøvlet som alt det rod jeg fik læst om. smiley
    når hunden så endelig er her i danmark, hvad så, ringer jeg så bare til dkk igen og får det skåret ud i pap smiley altså hvilke papire jeg skal sende ind, og så videre smiley


  • #14   17. nov 2013 Du skal have opdrætteren til at bestille en "eksportstamtavle" til din hvalp.
    Denne eksportstamtavle plus 1400 kr (for ikke medlemmer af DKK) sender du ind til DKK og så skulle du gerne få et DKK registreringsnummer.

    I gamle dage fik man en helt ny DKK stamtavle, i dag får man hundens originale stamtavle retur som så er påstemplet et DKK registreringsnummer.

    Må man have lov til at spørge om, hvad race hund du har købt i USA ?


  • #15   17. nov 2013 har ikke købt endnu, vi er bare igang med at finde ud af om det bliver for bøvlet for hende og mig det her. smiley jeg er ved at undersøge at få en schipperke tæve hjem. for at få noget nyt blod ind i avlen her hjemme.
    har også kig på nogle i belgien men det er også en jungel smiley især fordi jeg absolut ikke er ret god til engelsk og tysk, men google translate og min kæreste er en kæmpe hjælp smiley


  • #16   17. nov 2013 hvad koster det at blive medlem af dkk, og hvad bliver prisen så hvis jeg bliver medlem smiley så kan jeg også tjekke hundeweb og sådan noget smiley ?

  • #17   17. nov 2013 Du skal have en "certified pedigree" og ejer certifikat fra AKC.
    Hvis hvalpen er gammel nok til at være rabies vaccineret skal den være chip mærket FØR den bliver vaccineret


  • #18   17. nov 2013 Det koster 465 kr. pr. år at være medlem af DKK
    En stamtavle af en importeret hund koster 900 kr, hvis man er medlem og 650 kr ,hvis man har kennelnavn.
    Som medlem får du Hunden tilsendt hver måned og har adgang til hundeweb.
    Jeg synes, at det godt kan betale sig at være medlem, speciel hvis også man vil have hvalpe af og til.


  • #19   17. nov 2013 tusind tak for alle svarene smiley det er en stor hjælp at kunne spørge hunde kendere til råds smiley
    ja det er da ikke galt det ikke mange penge at skulle af med om året. får man så også noget rabat når evt hvalpe skal have stambog smiley ?


  • #20   17. nov 2013 Ja man får også rabat på både stamtavler og chipning hvis man bruger DKK's ID mærkere.
    Der hvor man får mest rabat er når også man har kennel avn.
    Du kan gå ind på DKK's hjemmeside og se alle priserne.


  • #21   17. nov 2013 super tusind tak smiley

  • #22   17. nov 2013 Lige et lille advarsels pip.
    Nu er det vel fra en kennel du kender til, og ikke bare en hjemmeside du har fundet på nettet du har forbindelse til.
    For der findes rigtig mange US hvalpefabrikker der pynter sig med lånte fjer på nettet, og de kan være svære at spotte, hvis man ikke har kendskab til deres metoder


  • #23   24. nov 2013 Yep, har tjekket op. Men Tak for tippet smiley man kan aldrig advare for meget

Kommentér på:
UKC Hund over i DKK ?

Annonce