{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.972 visninger | Oprettet:

Byg selv hundehus og hundegård {{forumTopicSubject}}

Så står hundegården færdig, og sidste lag maling er kommet på hundehuset - samlet pris på hundehuset var godt 4000 kr incl maling og isolering og vinkler og skruer

og hundegården lige knap 2000 kr incl alt med undtagelse af hjørnestolper og den ene tværpæl der støtter stolpen ved lågen

link: http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/78000-hundegaard_og_hundehus?status=2


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg selv hundehus og hundegård
  • #1   19. nov 2013 Wauw hvor ser det lækkert ud smiley

  • #3   19. nov 2013 uh det ser fint ud, har de hver deres gård? smiley


  • #4   19. nov 2013 er også selv ret tilfreds smiley tror især Django bliver glad for at kunne komme ud i dagtimerne og lytte og dufte - og så skulle de gerne kunne holde sig dejlig varme i hundehuset

    ja det hele er todelt, men i huset er de kun adskildt af 10x5 cm masket tråd så de kan deles om varmen

    det er simpelthen fordi Sasha ikke siger godt fra og Django er teenager der tror hun skal humpes- eller bider hendes ører - så de er kun sammen under observation

    men det er lavet sådan at den nem kan åbnes op, både indvendigt men også tråden der deler dem smiley

    og tak alle smiley


    profilbillede
  • #5   19. nov 2013 Ser super godt ud. Tror jeg da hundene bliver glade for

  • #6   19. nov 2013 Wau, det ser godt ud, og sikke store hundegårde. smiley
    Så har du givet dem sådan nogle fine puder at ligge på. tror du ikke, at de vil komme til at suge en masse fugt ?
    Jeg ville nok lægge en 3-4 cm tyk gummimåtte eller noget halm i huset.


  • #7   19. nov 2013 ANNI de "fine puder" er nogle kæmpe pudevår jeg har syet i noget kraftigt rest stof, og så proppet med HALM smiley så kan de nemlig skiftes ud en gang i ugen - og i indgangspartiet et stykke inde har jeg måtter med gummi på undersiden så de lige tager det værste fugt fra våde poter inden de rammer sengen

  • #8   19. nov 2013 Ej, du har da tænkt på alt smiley

  • #9   19. nov 2013 jeg har prøvet smiley

    vi havde lige et par måneder fra vi først så ejendommen, til vi fik råderet over den, så har haft rigelig tid til at planlægge før vi gik i gang smiley - for hundegården er selvfølgelig det første (og eneste) der er lavet på udearealerne smiley


  • #10   19. nov 2013 Må jeg komme med et forslag om, hvad jeg mere ville lave ved hundegården ?

    Jeg ville tage en palle og sætte en plade på. Den ville jeg så lægge foran indgangene til huset, så har de en lille terasse.

    Og undskyld jeg "blander" mig smiley


  • #11   19. nov 2013 det er helt i orden - og faktisk noget der er overvejet smiley har bare ikke lige fået fundet en plade til at lægge over pallerne - men har to gamle paller - og til sommer skal der spændes et par sejl ud så der er flere skygge steder, men ellers rammer solen så der er skygge hele dagen bag hundehuset

    har også overvejet om der skal være overdækket over indgangspartiet så de kan "hænge ud der" selv i regnvejr hvis ikke de vil ind og sove


  • #12   19. nov 2013 Overdækket indgangsparti synes jeg er en rigtig god ide.

  • #13   19. nov 2013 Det ser bare fedt ud, og så meget plads de har smiley
    Det skal de nok hygge sig med, især skønne Django smiley

    Bliver hundehuset varm nok i frostvejr egentlig ?


  • #14   19. nov 2013 Jeg fik en gang at vide af en hundeadfærds "fessor" at store hundegårde var med til at stresse hunden unødigt, de behøver ikke meget plads som os, og vi kan administrere det, det kan hunde ikke. Det er deres territorium og de vil holde vagt over hele området, dvs løber meget frem og tilbage.
    Og nu kommer jeg også i tanke om nogen vi kendte engang, de havde en kæmpegård som den her, de var bindegale de hunde, men det til skrev jeg dengang ejerne og deres måde at holde hund på.
    Måske nogen har noget input omkring det?

    Men flot er den godt håndværk.


  • #15   19. nov 2013 ja Izabella, Djnago kan få timer til at gå med at sidde og kigge og vejre ud i luften smiley

    planen er at huset skal være varmt nok til frost i dagtimer og evt tidlige aftentimer. det er isoleret med 10 cm rokwhol over det hele, og halmmadraserne er på de fladeste steder 10 cm tykke og så er der som en rede så kanterne er højere. og jeg har 3 mm tykke bændler for indgangene så træk skulle være minimalt, men tror da at der i hård frost vil være omkring 0 grader derinde hvis begge hunde er der - og så vil det i slemme dage kun være hvis jeg vitterligt har en 10 timers dag at de er derude ellers kommer de nok ind... eller også må jeg vende forbi så de kun er en halv dag ude i frost...

    kunne være fedt hvis vi kunne installere et termometer derinde...


  • #16   19. nov 2013 Kan snildt se ham for mig Louise smiley smiley

    Jeg ved overhovedet ikke hvor meget kulde labradors kan klare når de ligger stille...

    Googlede lige hundehuse iglo, som jeg har læst om før. Man kan få en "dør" til huset, det var måske en god idé til Jeres også ?
    http://www.poda.dk/product/doer-til-iglo-6025/


  • #17   19. nov 2013 Allan størrelsen er udregnet efter at der skal være rigelig plads til at hele morgenmaden kan serveres som søge - og der har vi bare oplevet på vores tidligere 20 kvm græsplæne at der var kun lige plads til at begge hunde havde en halvdel til at tisse på, og så måtte vi pænt lave søge på fliser- for deres toilet vil de ikke bruge til andet.

    Django vil decideret ikke gå på hans to kvm selvvalgte toilet område med mindre han skal tisse

    Indtil videre har det fungeret fint de korte ophold de har haft. Her har de tygget lidt ben i huseret, søgt lidt godbidder, og så har sasha lagt sig nær lågen og django siddet i hjørnet mod markerne og kigget ud hvis ikke han til sidst er gået i huset og så først kommet ud når vi har kaldt

    Så jeg tvivler på han vil vandre- og sasha har tidligere administreret 70 kvm hus men kun ligge i sofa eller vinduespude smiley


  • #18   19. nov 2013 Izabella, jeg tror ikke den dør er mere træk/frost sikker en de pvc bændler der hænger for nu- det er den slags man bruger i frysehusene til at adskille rum med forskellig temperatur, kan lige prøve at tage nærbillede en dag, de overlapper kanten og hinanden med 1,5 cm og først når det blæser meget blafrer de lidt... Og så er der yderligere vindfanget så direkte træk burde være elemineret

    Ja ved heller ikke hvor kuldesrke en Lab er, men det er nok ikke de dårligste i kulden- dog vil sashas omkreds pga type hjælpe til at holde en høj kerne temperatur i forhold til django


  • #19   19. nov 2013 Ahhh Louise, fik ikke med at du havde sådan nogle allerede. Vidste ikke at de hed bændler smiley

  • #20   20. nov 2013 Hmmm, man anbefaler jo også at lukke nogen af dørene i et hus eller lejlighed, netop for at de ikke skal have så stort et område at patruljere.

  • #21   20. nov 2013 Jeg syntes det ser rigtig godt ud;) og jeg vil gerne afkræfte den ide om at hu de ikke kan administrere meget plads;) selfølgelig kan sunde normale hunde det;) små rum er velegnet til hunde med stres problemer, ellers ikke;) jo mere plads jo bedre

Kommentér på:
Byg selv hundehus og hundegård

Annonce