4.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Byg-selv hundehus Byg-selv hundehus

Nu hvor vi er flyttet i hus med have og terrasse, vil vi gerne have et hundehus til de to moppedeller - til hyggebrug vel at mærke.

Eftersom de huse, jeg har kigget på på nettet er lidt dyre, fik jeg den ide at bygge det selv. Er der nogen herinde, der har erfaring med, om det er svært, og hvad det evt. koster? Vi ville skulle købe materialerne fra ny. Vi er ikke totalt handymen herhjemme, men heller ikke helt uduelige med en hammer og noget maling smiley

Og er der noget man ellers skal være opmærksom på med sådan et hundehus?

Hundehuset må gerne se ca sådan her ud med en lille tilhørende terrasse

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byg-selv hundehus
  • #3   9. jun 2018 Jeg tror altså ikke at to tidligere lejlighedshunde vil have meget gavn af et hundehus.
    Nu har jeg selv prøvet at flytte til bopæl med have med en lejlighedshund, min er glad for haven, men hun er ikke ude i den ret længe, hvis jeg ikke er, og regner det, går hun ikke ud. Så hun ville da aldrig få brugt et hundehus smiley

• #4   9. jun 2018 Tak for tips indtil videre smiley

A-S, jeg har godt selv tænkt på det, men jeg tror godt, de kunne finde på at bruge det en gang imellem. Hvis ikke de bruger det, så ser jeg det bare som pynt til huset smiley

• #5   9. jun 2018 Reiki og jeg ønsker os dybt og inderligt sådan et "tøndehus" - det ser SÅ hyggeligt ud og Reiki ville elske det som skyggested, men sådan nogen tønder er åbenbart ret dyre smiley
    Det var ellers nemt at lave selv, hvis man havde tønden.

profilbillede
  • #7   9. jun 2018 Jeg tror nu hellere ikke at dine hunde vil bruge det.
    Hvis det skal tjene som skyggeplet, så skal det være godt isoleret, ellers så virker det som sauna.
    Jeg er ret sikker på, at dine hunde vil foretrække en skyggeplet under en busk eller lignende frem for at lægge sig i et hundehus.

Man kan også lave en skyggeplet i haven ved at spænde et læsejl ud.

Men når nu du gerne vil have et hundehus, hvorfor kigger du ikke efter et brugt?

• #8   9. jun 2018 Tak for svarene - skal nok lige svare jer senere, da jeg er på vej ud i byen.

Men jeg sætter pris på jeres råd og det giver mig da lidt at tænke over og overvejelser smiley

• #9   9. jun 2018 Som lidt klog hundeejer så ved jeg næste altid en labber vil heller ligge midt i solen end skyggen smiley selv vores Sif som er Sort vil ligge sin midt i solen om dagen og af og til i skyggen efter nogle min smiley selvom vi har et stort hundehus til dem de har aldrig brugt den. så tror ikke det er pengene værd for dig ikke mener ondt overhovedet men jeg tror hvis du boret på grønland så vil et hundehus være brugbar

• #11   9. jun 2018 Der er jo forskel på hunde Garff, Reiki vil f.eks. altid gerne benytte sig af huleagtige steder, uanset om det er i form af et overdækket bur, en plads under en busk eller hvad han nu kan finde, så han behøvede ikke flytte til Grønland for at få glæde af et hundehus smiley
    Der et faktisk mange hunde der godt kan lide huler.

Nu kender jeg jo ikke ts's hunde så måske de aldrig ville bruge sådan noget, men det modsatte kunne jo også være tilfældet - om ikke andet når TS også er ude smiley

• #12   9. jun 2018 Nå nu har jeg lige lidt tid til at få svaret jer. Endnu en gang tak for jeres svar.

Jeg har kigget lidt på brugte hundehuse og de er stadig lidt halvdyre, og så tænker jeg at et hjemmelavet hundehus også kunne være lidt unikt.

Jeg tror, at de ville få brugt huset, når vi er ude på terrassen og i haven, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det på forhånd.

• #14   9. jun 2018 Zooplus - det hedder Ida smiley og det ville da passe så fint til ænderne smiley

• #16   9. jun 2018 Ja, det er et meget fint hus. Hvis du køber det til ænderne, vil jeg meget gerne se et billede af det smiley

• #18   10. jun 2018 Michelle . jeg siger heller ikke enes hund ikke kan li det. og nej jeg ved godt nogle hunde godt kan li og ligge i et hundehus det slet ikke det smiley

• #19   13. jun 2018 Prøv at se de her søde hundehuse.
    De er så billige, at det er værd at overveje at bekoste transporten af dem.

profilbillede
  • #20   13. jun 2018 Tak Anni! Gud, hvor er de søde

• #21   8. jul 2018 Lille Update. Jeg er endt med at købe dette hus http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundehus_hundegaard/hundehus/woody/644908

• #22   9. jul 2018 Hvor fint. Det er spændende, om de vil bruge det. Men ellers pynter det da på enhver have smiley

• #23   9. jul 2018 Ja jeg er også lidt spændt på det, men under alle omstændigheder synes jeg, at det er pænt at se på smiley

Kommentér på:
Byg-selv hundehus

Annonce