3.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Valg af hypoallergent foder Valg af hypoallergent foder

Jeg skal vælge et hypoallergent foder til min tæve, som har fået eksem på poterne. Jeg vakler lidt mellem dyrlægens Specific CCD-HY eller Arion Health&Care Hypoallergenic. De indeholder begge bl.a. laks og ris, men der er alligevel en prisforskel på ca 300 kr. Gode råd omkring disse 2 modtages gerne, hvad ville I vælge?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af hypoallergent foder
  • #1   21. nov 2013 Hvorfor er der ris i allergi-foder?

Jeg er ikke foderekspert, men mange herinde råber jo højt om at det er skidt med ris og korn, da det netop er disse ingredienser der fremkalder foderallergi, men det kommer selvfølgelig også an på hvad din hund er allergisk over for

• #2   21. nov 2013 Det er en jungle uden lige mht foder. Meget allergifoder indeholder ris, så derfor vælger jeg at tro at det umiddelbart må være ok. Ris er skånsomt for maven, og jeg tror at hvede/korn er den største synder, men er der andre bud modtages de gerne. smiley

• #3   21. nov 2013 jeg havde en der i mange år kørte på Royal canin Hypoallergen

profilbillede
  • #5   21. nov 2013 enig med Karin. Det gik jeg bare ud fra var sket.

• #7   21. nov 2013 For at gøre en lang historie kort, så har jeg haft tæven i kort tid, og har fået foder med fra tidligere ejer, og dette foder er ikke særlig godt. Derfor skal hunden alligevel have mad, men et skånsomt og allergent foder indtil vi har fundet ud af hvad der får hende til at reagere. Det er højst sandsynligt også stressrelateret sammen med kulde og fugt.

Grunden til at foderet indeholder hydrolyseret laks, er at proteinerne her i er spaltede til bittesmå atomer, som gør at kroppen har svært ved at genkende dem, og derfor ikke udvikler en allergisk reaktion. Allergent foder kan ikke sammenlignes med alm. foder.

• #8   21. nov 2013 Om man syntes indholdet er fantastisk eller ej på de her foder typer, så hjælper de rigtigt mange hunde/katte. Lige nu kører jeg en ældre kat med kronisk tarm betændelse på Royal Canin vet diet Gastro Intestinals og er sikker på han ville være død uden. Bella har fået konstateret over produktion af mave syre, så hun får Hills I/D, også hun har fået det meget bedre. Et stort minus er at de er sindssygt dyre. Men bare de hjælper, så køber man det jo gerne.

• #9   21. nov 2013 Jeg har prøvet dem begge to... Arion ville hun ikke nægtede hun at spise. Specificere er okay, men hun fungere helt klart bedst på Royal canin Hypoallergen.

• #12   21. nov 2013 Det er dyrlægen som anbefalede at sætte hende på allergent foder, og ville selvfølgelig gerne sælge Specific, men havde ikke mere hjemme pt. Dyrlægen kaldte det en form for eksem/svamp/hotspot, som på sigt vil kunne udvikle sig til furunkolose. Jeg fik også en spray (som jeg ikke husker navnet på) til at smøre poterne 3 gange dagligt. En kollega til mig anbefalede Arion, da hendes hund opnåede gode resultater på dette foder.

Derfor spørger jeg her inde om erfaringer med netop de 2 fodertyper.

• #14   21. nov 2013 Tak for de gode råd. Det er ikke nemt at hitte rundt i, der er dog også hydrolyseret protein i Arion. Somme tider hører man bare om dyrlæger, som er meget interesseret i at sælge produkter, da de også selv har en vis avance, og tænker at hvis man kan finde et produkt som er ok til en god pris, så er det måske værd at prøve.

• #20   21. nov 2013 RC Hypo er fantastisk hvis man har allergihund..:) Min gamle tæve fungerede fantastisk på det:)

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #21   22. nov 2013 Jeg vil råde dig til at opsøge Dyrlæge Lise Bang Hansen
    som har klinik i Århus og på Sjælland.

Kommentér på:
Valg af hypoallergent foder

Annonce