910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

hjælp overvejer sterkt chihuahua hjælp overvejer sterkt chihuahua

hej alle overvejer stærkt køb af chihuahua. Har læst en hel del om den men er der nogle ting som jeg stærkt skal overveje eller andet frks kan en chihuahua komme med mig ludt over en uge det enested og lidt mindre end en uge det andet sted? på forhånd tak for hjælpen:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp overvejer sterkt chihuahua
  • #1   21. nov 2013 Altså om du kan tage din hund med dig rundt? Det mener jeg bestemt du kan smiley

Vær obs på at en chi ikke er den nemmeste hund at opdrage og gøre renlig smiley

• #2   21. nov 2013 ok tak men kan den komme med og sove forskelige steder?

• #3   21. nov 2013 Hvad med en shih tzu?
    Eller nogle af de andre små selskabsracer.

• #4   21. nov 2013 Jeg mener nu at det ville være dumt at anskaffe sig en hund, hvis den ikke kan få et fast hjem. Især hvis du køber den fra hvalp.
    Du skal tænke på, at en ny hund (ung eller gammel) skal have tryghed indtil den er faldet til, hvorefter den så kan begynde at komme lidt med rundt. smiley

• #6   21. nov 2013 Simone

Selvfølgelig smiley Men kan ikke se noget problem i at man har hunden med sig

• #7   21. nov 2013 ok men vad plege og lignende har den brug for?

• #8   21. nov 2013 Hunde der ikke har etmen to faste steder kan have det fint, mem det kræver at det er to stabile og gode steder den er.

• #9   21. nov 2013 det er sådan at jeg har hest og tager ud til den i fritiden smiley

• #10   21. nov 2013 En chihuahua skal ikke rende rundt ude ved en hest, det er alt for farligt.

• #11   21. nov 2013 Jeg ville også kigge efter en lidt større hund når den skal med til hest.. Hvad med en dansk/svensk gårdhund?

• #12   21. nov 2013 vi har en chihuahua en jack russel terier og en blanding chihuahua og en lille blanding og de klare det da fint? men det er heller ikke sådan at de bare får lov til at løbe rundt ude ved hestene?

• #13   21. nov 2013 Ok.. Jeg tænker også bare hvis den skal kunne løbe med på tur smiley Så har en chi ikke så nemt ved at følge med

• #14   21. nov 2013 nej nej det er overhovedt ikke sådan ment øhm det sådan at den måske kunne blive gode venner med de andres hunde og sp gå og hygge sig når jeg passer hest og så når jeg ridder at den så er bundet?

• #15   21. nov 2013 Så du har i forvejen 4 hunde?

• #17   21. nov 2013 Den skal vel forhåbentlig ikke rende rundt og lege mens du passer hest? En hund i en stald skal være under opsyn. Alt andet er uansvarligt. Og det uanset hvilken race det er

• #18   21. nov 2013 jack rosel hunden er min fars, chihuahuaen er en af opstalderens, den lille blanding og blaning chihuahuaen er også en andens, og nej jeg har ikke tænkt mig at den skal løbe rundt uden opsyn det er en lille stald og så vil jeg holde den under opsyn HELE tiden.

• #19   21. nov 2013 Jeg ville ikke tage en så lille hund med i en stald, uanset hvad tror jeg. Der kan ske alt for meget farligt til at jeg ville turde.

• #20   21. nov 2013 ok tak for rådene smiley

• #21   21. nov 2013 Jeg tror for at være helt ærlig heller ikke chihuahuaen er noget for dig. Den egner sig ikke til at komme med i stalden.
    Og ingen hund skal bo to steder, ved ikke om det var det du mente? I hvert fald ikke i min optik.
    En chihuahua er samtidig en MEGET social hund, og har det bedst når den er sammen med dig. Og det ville være synd at binde den imens du ridder, så hellere lade den blive hjemme.
    Derudover er det en race med meget lyd på og den er altså ikke nødvendigvis bange for eller har respekt for de store heste. smiley

• #23   21. nov 2013 Birgitta det ville altså være utrolig synd at lukke en chi eller en anden hund for den sags skyld i bur! En chihuahua er utrolig social og vil helst være hvor dens ejer er, den skal ikke bare sidde i et bur.

Chien kan godt have svært ved at blive renlig, men Lucky var altså renlig da jeg fik ham som 4 mdrs. Det er bare et spørgsmål om at gå ud lidt oftere, og så helst få den om sommeren hvor det ikke er koldt. De fungere altså 100% som andre hunde..

• #24   21. nov 2013 Jeg kender ikke selv meget til racen chichuhua.
    Men jeg har selv stald med heste og racen pomeranian.
    Det er krævende, at have hunden meget med ude ved hesten fordi hunden kræver konstant opsyn for at undgå farer og uheld.
    Min hund vil med et enkelt spark fra hesten være helt færdig, og desuden har hunden ikke meget ud af at stå bundet mens jeg rider min hest.
    Derfor har jeg sjældent hunden med, hvis jeg har er vi altid flere, så hunden har en konstant følgesven.

• #25   21. nov 2013 der er rigtigt menge som ikke kender til hesten og sådan men heste sparker ikke lige sådan lige men forstår godt vad i mener. men vores anden chi. trives fint ved hestene men de skal self lære at de ikke skal nerme sig hestene for meget og have respekt for dem. Men kkan en hvalp på en måde lære af en voksen chihuahua?

• #26   21. nov 2013 mange smiley

• #27   21. nov 2013 Birgitta: Når så I er hjemme, så vil det måske være rart med et bur til hvalpen, -og så lufte den hver gang den kommer ud af buret.

Det mener du forhåbentlig ikke seriøst???

Sofie: Ja hunde kan godt lære af hinanden, men det er nu altså din opgave at lære din hvalp det den skal, og sikre dig de ikke kommer til skade,

Sjovt jeg er vokset op i en stald med heste.
    Regel nr 1 for os unger. Gå ikke bagom hestene.
    Hvorfor nu det? Jo fordi min far ikke ville have hovedet sparket af mig, hvis en hest skulle blive forskrækket.
    Heste er bytte dyr at reagere med flight or fight.
    Eller har hesten skifte art siden jeg var barn?

• #28   21. nov 2013 Sofie: Passer den alder du skriver i din profil du har?

• #30   21. nov 2013 Nu er det altså ikke en almindelig ting at små hunde har kattebakker, heller ikke hos opdrætter, de kommer skam ud som alle andre hunde smiley og de bliver renlige på samme måde som andre hunde. nemlig at man tager dem ud, når de har sovet, leget, spist og drukket osv.. smiley

Og størstedelen af små hunde kan holde sig ligeså lang tid som store hunde smiley

• #31   21. nov 2013 Jeg har en chihuahua, og hun ville aldrig komme med i stalden.. Og vores stald sidder fast på vores hus. Hun ville komme med, hvis hestene enten var i boks, eller stalden var tom..
    Jeg er en af dem, der ikke forstår hvad hundene skal sammen med heste.. Og jo, føler de sig truet, så sparker de altså. Kender nogen, hvis schæfer fik sparket bagkroppen i smadder, fordi den fik lov at løbe rundt på foldene..

• #32   21. nov 2013 har ikke oprettet dette indlæg for at diskutere heste og sådan men setter virkelig pris på jeres råd men folk har jo ver deres mening og jeg tror aldrig folk vil blive enige om den ene eller den anden ting men virkelig tak for rådene mvh sofie. smiley

• #33   21. nov 2013 Må man spøger hvor gammel du er?

• #34   21. nov 2013 er 12 år men må da aldtid spørge:)

• #35   22. nov 2013 Tænkte nok du ikke var over 20 år som der stod i går

• #36   22. nov 2013 Om du så ikke skulle spørge din mor og far om lov først smiley

• #37   22. nov 2013 bare rolig det er self med forældre opbagning og calle: det var en fejl. smiley

• #38   22. nov 2013 Oki hvis bare dine forældre der tager det store ansvar.

• #40   23. nov 2013 Jeg vil ikke anbefale en chihuahua som første hund til en 12 årig. De er ekstremt søde loyale og den bedste ven man kan få. MEN de kræver en del af sin ejer, for de er meget bestemte og vil bestemme tingene selv, men er samtidig også ret følsomme og skal derfor opdrages roligt men bestemt.
    De tror selv de er kæmpe store og det kan give problemer med andre hunde hvis de ikke lærer at omgås dem, og der skal ikke meget til før man giver dem en dårlig oplevelse med andre hunde og det kan være svært at rette op igen.

Og det er ikke for at skræmme for det er en fantastisk hund, men den kræver også sin mand for at få en god og fornuftig lille hund ud af det.

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en af de lidt større selskabsracer smiley måske en lidt mere pleasende race også

• #41   23. nov 2013 Tja Jeg fik hjernerystelse og et brækket kindben fordi en hest lossede mig i hovedet på mit gamle job... Det var en hest jeg havde kendt i 2 år, hun var 18 år og sådan en man "kunne gøre alt med".. Hun blev bange. En chi havde helt 100 ikke overlevet. Jeg synes godt man kan have hunde i en stald, hvis de har respekt for hestene og man selv kender risikoen, men så små hunde.. nej.

• #42   23. nov 2013 Jeg har min hund med i stalden - han er en stor collie og er rent størrelsesmæssigt mindre i farezonen end en Chi, men det er bare SÅ vigtigt at hunden lærer om respekt for hestene. Fold, boks og ridebane er no go med mindre man bliver inviteret - min sidder pænt udenfor folden når jeg henter hesten og han holder sig på behørlig afstand smiley

Kommentér på:
hjælp overvejer sterkt chihuahua

Annonce