842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Sove/mørke problem : / Sove/mørke problem : /

Hej alle ..

Må have lidt hjælp her, er ved at gå amok over ikke at få noget natte søvn.

Jeg har en schæferhund på snart 2 år, som efter en episode for ca 3 mdr siden ikke tør sove i samme rum med min anden hund (en blanding på 5 år)

De har førhen sagtens kunne sove sammen på gulvet eller i kurven i soveværelse. Og der er heller ingen problemer når de er i køkken, gang ovs.

Men her for 3 mdr siden ca. vågnede jeg om natten, da jeg havde min schæfer til at stå oppe i hovede på mig. Det gjorde han fordi vores blandingshund lå under sengen og sov, og så af en eller anden grund knoret han af ham. Nå nå tænkte jeg, kunne være han havde trådt på hans øre eller noget andet.
Men det skete også natten efter, her fik blandingshunden afvide han skulle gå over i kurven i stedet for at ligge under sengen og være sur.

Men men, nu tør min schæfer ikke at sove/ ligge på gulvet når han er der ( dettet er kun i soveværelset) Der er ikke noget når tv eller lys er tændt, men så snart det bliver slukket, bliver han angst. Han står oppe i hovdet på en, lader man ham komme op i sengen i håb om at få noget natte ro, får man en pote lige i snotten, fordi han kravler helt op i hovdet.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, og jeg er ved at gå amok over ikke at få noget søvn. Der er jo ingenting galt, i de andre rum, når det lyst udenfor, eller når tv´et køre eller lyset er tændt. Men gider sku ikke sove med lyset tændt.

De har hver deres kurv, men lige så snart vores blandings hund bevæger sig, står schæferen oppe i hovedet på en. Og han høre slet ikke efter! Man skal skubbe ham ned af sengen, og virkelig hæve stemmen før han går over i kurven for at lægge sig,.

Er der nogen der har et godt råd til det her?
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre, bruger hver nat på at løse det her.

beklager hvis det blev langt.

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sove/mørke problem : /
  • #1   21. nov 2013 Et bur ved siden af din seng

• #2   21. nov 2013 Har overvejet det, men vil helst ungå det bur der. Inge af dem har nogensinde været i bur. Kunne self. også bare lade dem sove i gangen, men det løser jo ikke problemet i det rum?

• #3   21. nov 2013 Hvad men en vågelampe tæt ligesom til børn? Måske kan det berolige ham?

• #4   21. nov 2013 Ja det kunne være jeg skulle prøve det smiley

• #6   21. nov 2013 Mikala : Ja det er godt nok træls. Men det bare underligt for han har kun brummet af ham to gange. Og nu er han bare helt panisk, når han så endelig ligger i kurven, ligger han bare med hovdet rejst også går der 30 sek så står han i hovdet på en igen., Også er det om igen. smiley

• #8   21. nov 2013 Nemlig smiley

• #9   21. nov 2013 Lad dem sove i hver sit rum?

• #13   21. nov 2013 Søren : han har brummet af ham to gange. Og sover i sin kurv, så han bestmmer på ingen måde hvor nogen skal sove. . Det er da den anden der er skør hvis du spørger mig. Men det bare min mening .. men ellers enes de jo fint på alle tidspunkter. Bare ikke i det rum når det mørkt.

Spørgsmålet er bare om der var nogen der havde en bedre idé end at skulle have en lampe tændt. (Selvom det er i et andet rum)

Kunne også bare lade dem ligge i gangen, så skulle jeg ikke slås med det. Men kunne nu godt tænke mig at få det løst på en anden måde. For må indrømme at jeg ikke gider rejse mig hver gang jeg skal slukke tvet for at lukke dem ud i gangen ..

• #14   21. nov 2013 Den eneste løsningsforslag jeg selv har er at trappe ned med lyset og så håbe på han kan nøjes med en vågelampe. Og måske til sidst intet lys.

Kommentér på:
Sove/mørke problem : /

Annonce