5.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Erfaring med hund og autister Erfaring med hund og autister

Hej.
Er der nogen som har erfaring med hunde og autister? og kan man få trænet hunden speciel til at hjælpe autister?
Min kæreste har en pige på 6 år som er autist, og vi har overvejet det med hund, men det skal være en rolig race (jeg har tænkt på golden retriever eller labrador)
Håber der er nogen der kan hjælpe?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med hund og autister
  • #1   27. nov 2013 Nu kender jeg ikke så meget til at få en handikap trænet hund, men lab og golden er jo jagthunderacer så de er ikke nødvendigvis rolige. Men at få en voksen veltrænet hund fra omplacering ville jeg nok holde mig til smiley

• #2   27. nov 2013 Ja det ved jeg godt de er, men det er de racer som bliver brugt til fx blinde og folk i kørestol. De bliver jo netop trænet til at være rolig omkring den enkelte person. Og det dur ikk at få en voksen hund. Det skal helst gerne være hvalp eller ung hund så hun kan blive tryg ved hund, hun er ikk så glade for dem idag.

• #3   27. nov 2013 Jeg ved intet om specialtræning af hunde til autister, men jeg ved at autister kan have megen glæde af hunde (hvis de ikke er bange for dem).

Vi bor få hundrede meter fra et stort bofællesskab for autister og mine hunde hilser ofte på beboere derfra.
    En ung pige fra bofællesskabet kommer jævnligt forbi for at snakke med hundene og specielt Alfa og hende har et meget tæt forhold.
    Alfa er altid rolig omkring hende og er hun ked af det, fornemmer Alfa det med det samme og kan sidde i lang tid med hovedet mod hendes hals.

• #4   27. nov 2013 Ja ved at de kan have meget glæde af en hund. Ved heller ikk om man kan få dem trænet generelt til autister. Vil bare gerne undersøge alle muligheder for at hjælpe hende

• #5   27. nov 2013 Det forstår jeg smiley

• #6   27. nov 2013 Vores gamle hunde som var en bla af amerikans bulldog og staffodshire bullterrie, kom bla ud til et hjem med 2 autistiske børn, de havde så stor glæde af Eva og det at være sammen med hende. Vi var derude ca 1 gang hver 14 dage og stod det til børnene så boede Eva der fast
    Så prøv først om pige kan lide hund, kan hun det - så gå efter en ung hund, eller voksen - og der kan både golden og lab bruges, men også andre racer er mulige.

profilbillede
  • #7   27. nov 2013 Altså min onkel og faster har to autister, og de har altid haft hund. Først havde de boxer og cockers, senere hen gik de hen til kun at have labradore smiley Deres hunde er skønne! Men de er også rigtig godt opdraget. De bliver brugt til jagt og diverse jagtprøver. Det kan sagtens gå smiley Mine fætre har haft så meget glæde af de hunde smiley
    Det er en god ting de lærer f.eks. at tage varer på en hund, nødvendigvis ikke gåturene, det gider mine fætre ikke, men at de skal sørge for de altid har vand eller lignende, det er super godt til dem, at de lære nogle dagligdags ting og rutiner derigennem smiley altså børnene smiley

• #8   27. nov 2013 Hun er lidt utryg ved hunde nu, men der er jo stor forskel på at møde en fremmed hund og ens egen hund, er derfor jeg tænker at det skal være hvalp, da jeg tænker at en hvalp vil hun være mere tryg ved, men self skal vi have testet lidt mere om hun er direkte bange for dem. Men eftersom hun jo har problemer med tale og forståelse så tænker jeg at det måske kan være derfor hun er lidt utryg ved dem. Men ja alle racer kan bruges.

• #9   27. nov 2013 nu kan jeg ikke sige hvordan hun er men tror du ikke en hvalp er for stor en mundfuld, tænk på den den bliver ung hund og begynder at bide, hoppe op og bare rykke i hende, for i lige kigger væk et sekund ??

• #10   27. nov 2013 Jeg ved det ikk, er jo også en af de ting vi skal finde ud af. Om det skal være en voksen hund eller en hvalp. Men vil gerne se om det kan lade sig gøre at få en service hund til autister, og det er jo voksne hunde.

• #11   28. nov 2013 Jeg vil anbefale en trænet servicehund. Det andet kan blive alt for voldsomt for barnet.

• #12   28. nov 2013 Hvad med at prøve at besøge en opdrætter med hvalpe, bare for at se pigens reaktion. Jeg har erfaring med at nogle hvalpe er meget rolige omkring specielle børn. Første gang jeg oplevede det, var ved mit 2. kuld. Der fik jeg besøg af en familie med en udviklingshæmmet pige på 6 år, der var lidt bange for hunde. En af hvalpene søgte hende hele tiden og var meget stille omkring hende. Han var ellers en ret "fremme i skoene" type.
    Jeg ved ikke hvor du bor, men måske der er en golden eller lab opdrætter tæt på dig

• #14   28. nov 2013 Anette- Ja det tænker jeg også at vi vil prøve. Det skal så ikk være tæt på mig da jeg bor i jylland og han bor på sjælland, og det bliver sjælland vi skal bo da hans børn også bor derover.
    Men ja kan godt ske at en voksen hund er bedst, og vil prøve at undersøge muligheden for en service hund.

• #16   28. nov 2013 nej det ved jeg godt, og det vi skal bruge er en social hund, har været inde og læse på sth hjemmeside, og har nu kontaktet dem for at høre hvad de siger.

• #18   28. nov 2013 Okay, nej er også derfor jeg siger labrador eller golden, og tror mest vi holder os til golden.
    Jeg har fået svar fra sth, men det var et meget dårligt svar jeg fik. Fik bare at vide at de ikke kunne vejlede os...

• #21   28. nov 2013 Stine. Ja tror måske også det er bedst. Vi må se hvad vi kan finde når det er.

Kommentér på:
Erfaring med hund og autister

Annonce