1.427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Beroligende/angstdæmpende Beroligende/angstdæmpende

Så blev det december, og det vil sige også snart nytår. Jeg har en hund der er røv bange for fyrværkeri og herude hvor jeg bor, er de ligeglade med reglerne omkring fyrværkeri - så der bliver skudt af når det passer dem. smiley

Jeg plejer egentligt normalt at give ham Zylkene hele december, men han plejer at skal have dobbeltdosis af hvad der står (samråd med dyrlægen), men det bliver simpelthen alt for dyrt i længden efterhånden smiley smiley

Så jeg tænkte, er nogen der har nogle erfaringer med andre midler der kan hjælpe lidt på det? DAP og Bach Blomsterdråber er afprøvet. smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende/angstdæmpende
  • #1   2. dec 2013 Her bruger vi en kombination af zylkene og thundershirt, og så receptpligtig medicin i dagene lige omkring nytår og på dagen.

• #2   2. dec 2013 Har hørt at Thundershirt har hjulpet nogle, men tvivler på at hjælper når det er så slemt som det lyder til det er hos din hund. Så skal du nok kombinere den med andet.

Er det rescue dråberne fra bachs du har prøvet? Det er jo fire gange om dage fire dråber.

• #3   2. dec 2013 Thundershirt har vi prøvet, da den lige kom ud - det havde ingen virkning overhovedet. smiley

Har prøvet rescue dråberne man kan købe i Helsekost butikker og så har jeg prøvet nogle fra en som laver dem til dyr også smiley

• #4   2. dec 2013 Her bruger vi en blanding mellem zylkene og D.A.P og så en masse guffer når hun slapper af, og det har virket for os, vi her haft brugt alt det der som man kan få hos dyrlægen og vi syntes at det mange gange har gjort hende mere stresset end hvad hun er nu.

• #5   2. dec 2013 Baldrian virker godt, det er ret billigt;)

• #6   2. dec 2013 Bodil - Baldrian som man kan købe i supermarkederne eller?

• #7   2. dec 2013 Jeg bruger det her, til hund på 20 kilo bruger jeg 1 tab 3 gange dagligt ; http://www.med24.dk/kosttilskud/baldrian/baldrian-humle-190-tabletter/product_info.php/cPath/91_179/products_id/2786?osCsid=36ef1bf17e22aad6c82b2217d4a9f3a9

• #8   2. dec 2013 Og du synes at det har en virkning? smiley

• #9   2. dec 2013 Ja meget, både på en tidligere hund som var bange for fyrværkeri, men også til hjælp til en stresshund;) og så er det helt og aldeles ufarligt;)

• #10   2. dec 2013 (link fjernet)

se NeVet. Det er virkelig godt men skal startes op noget før nytår, så hunden langsomt bliver mere og mere rolig ved larmen

• #11   2. dec 2013 Vi bruger dette til Balou hele året
    (link fjernet)

Netop fordi det er billigere end Zylkene. Det hjælper ham i dagligdagen, så han vil med ud at gå tur, når det er mørkt (ellers ville ham jo aldrig komme ud på denne årstid)

Dog må vi selve nytårs aften tage skrappere midler i brug, da han er dødsensræd smiley

• #12   2. dec 2013 Betina - Er det ikke det samme som de der tabletter man få, som hedder "Til den humørsyge"? Mener også det er NeVet, uden at være helt sikker smiley

Anja - Brugte i tabletterne eller det flyende? smiley

• #13   2. dec 2013 Vi bruger det flydende - 5 pumpeslag dagligt.....

• #14   2. dec 2013 Kan også se at Santos skal have 5 pumpeslag dagligt hvis det er. Fordeler i de 5 i løbet af dagen? Eller giver i det bare det hele over f.eks. aftensmaden?

Og er 1 dunk med 250 ml. nok? Det lyder ikke af meget, hvis der skal 5 pumpeslag til dagligt smiley

• #16   3. dec 2013 Vi giver Balou 5 pumpeslag over aftensmaden - altså det hele på én gang.

Jeg har ikke helt styr på, hvor længe en flaske rækker, men en lille md. tror jeg.

Og så gjorde/gør vi iøvrigt som Palle på selve nytårsaften. Her sov Balou det meste af aftenen og kiggede forsigtigt ud af vores dør kl. 00.30, så det var en stor succes smiley
    Han var heller ikke påvirket i de kommende dage, ja uger, som han de tidligere år har været smiley

• #17   3. dec 2013 Reneé&Santos: Jo det ser ud til at være de samme, jeg er bare ikke stødt på dem i tablet form tidligere smiley
    Har du brugt dem til din hund?

• #19   4. dec 2013 Betina - Har brugt tabletterne uden den store succes, desværre smiley

Hvad er stesolid? Det er jeg ikke helt klar over.

Anja - Jeg overvejer kraftigt om jeg skal prøve det, bare han kan slappe en smule af. Dog vil jeg sige, at jo ældre han bliver, jo mere uopmærksom bliver han på det - vil sige at årene før har været meget værre end i år og de er allerede begyndt at skyde af herude hvor jeg bor smiley

• #20   4. dec 2013 Ja, det har bestemt også været bedre med Balou i det forgangne år - og her skyder de også lystigt af allerede smiley Om det er fordi han er blevet ældre (bliver 4 år til marts) eller pga. Anxi Calm, må stå hen i det uvisse.

Jeg synes dog, at det gør ham mere rolig. Prøvede en periode uden og bilder mig ind, at han var mere usikker da. Men jeg ved det ikke.

Og noget helt andet er, at hvis jeg bliver forskrækket over et brag - det sker jo, hvis det er højt og kommer uventet, så reagerer Balou også med mere usikkerhed/utryghed end ellers. Så vi mennesker skal absolut forsøge at være helt upåvirkede og ikke ynke hunden - det hjælper også de små utrygge vapser smiley

• #21   4. dec 2013 Var lige inde på din profil og lure smiley Hvor er han dog dejlig din Santos. Han har det der bekymrede udtryk og hovedet lidt på skrå - er det når du snakker til ham? Kender det fra min egen vaps, det gør han nemlig - altså lægger hovedet på skrå, når vi "snakker sammen" smiley

• #22   4. dec 2013 Ja, at ynke hunden hjælper ikke. Vi prøver også at lade være og lade som ingenting, men sommetider hvis han bliver rigtig forskrækket, så vil han bare hjem! Og når en 40 kg hund vil hjem, så kan du ikke andet end at følge pænt efter smiley

Men tror altså alderen har noget at sige for nogen hunde, de hviler nok mere i sig selv jo ældre de bliver. Men nu har jeg bestilt sådan en dunk, så må vi håbe at det tage lidt af toppen smiley

• #23   4. dec 2013 Tak, jeg må også lige ind og lure på din vaps smiley

Ja, han lægger rigtig meget hovedet på skrå når man snakker til ham, især hvis det er ord og sætninger han kender. Sommetider tror jeg at der er lidt ugle i ham, fordi han kan dreje hovedet sindsygt meget smiley

• #25   5. dec 2013 Ja, lige præcist det der med at ville hjem NU!, det kender jeg også. Men det er én af de ting, der er aftaget, efter vi er begyndt at give Anxi Calm. Nu er bassen ikke helt uden for pædagogisk rækkevidde, når han vil hjem - og min skulder og arm nyder rigtig godt af dette smiley

Herfra ønsker vi dig og Uglen Santos smiley held og lykke med Anxi Calm og nytåret - og jeg stemmer fortsat i med Palle mht. beroligende af den lidt mere "hardcore" slags smiley

• #26   5. dec 2013 Tak for alle svarene smiley Vi prøver med det Anxi Calm og ser, ellers må vi tage de stærkere midler i brug smiley smiley

Kommentér på:
Beroligende/angstdæmpende

Annonce