838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hanhund strinter indenfor Hanhund strinter indenfor

Et rigtig godt råd søges,
Jeg har to hanhunde en på 3 og en på 1 år og 10 mdr.
Den unge han strinter rigtig mange steder når vi ikke er der
Det er op af vores ting
op af en væg
Og nu også i vores sofa
Det sker altid når vi ikke er der og kan derfor ikke tage ham i det.
Vi gør meget grundig rent så det ikke lugter Har brug for et godt råd eller en erfaring fra jer der måske har prøvet det

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund strinter indenfor
  • #1   10. dec 2013 kan han evnt. lukkes i bur? vores lab blanding (en tæve) æder alt hvis hun er løs når vi ikke er hjemme der kommer hun i bur. ....hun går selv derind.....
    det skulle han som unghund kunne vænnes til.

• #2   10. dec 2013 Er svaret på alle problemer; luk hunden i bur?? Vanvittig forslag!

• #3   10. dec 2013 Hvorfor tror du hunden gør det? Hvor længe er den alene? Hvad laver du med den før du går? Hvordan bor du? Lejlighed med larm fra naboer fx?

• #4   10. dec 2013 Går hundene sammen? Hvis ja så prøv at skille dem ad;)

• #6   10. dec 2013 blærebetændelse?

• #7   10. dec 2013 Jeg har fire hunde
    To tæver og to hanner
    Først gik alle sammen, men da jeg så ikke viste hvem af hannerne det var har jeg nu i 14 dage haft dem gående tæve og han sammen
    Og på den måde fundet ud af hvem det var.
    Jeg er dagplejer og er hjemme
    Hundene har altid gået i stuen imens jeg har børn. De kommer så ud og er sammen med mig imens de små sover og kommer så ind i stuen igen når børnene står op
    Og det har aldrig før været et problem.
    Jeg ved jeg kan bruge bur til ham, hvad jeg ikke synes er en god ide,
    Håber det kan løses.
    Har så idag brugt tissebælte efter han på 2 timer havde tisset 4 steder den ene gang i sofaen ??

• #8   10. dec 2013 Marianne han fejler ikke noget ??

• #9   10. dec 2013 Har du mulighed for at lade ham gå selv? Måske er der optræk til løbetid? Et tissebælte kunne måske være løsningen et stykke tid;)

• #10   10. dec 2013 Kunne et gitter for døren i stedet for en lukket dør måske være en løsning?

• #11   10. dec 2013 Han har ikke et problem med at være bag den lukkede dør

• #12   10. dec 2013 Det er noget han inden for de sidste 3 mdr. Er begyndt med

• #13   10. dec 2013 Hvorfor tror du ikke han har problemer med en lukket dør?? Jeg ville da afgjort give det et forsøg;)

• #14   10. dec 2013 Et problem med lukket dør kan komme efter lang tid uden;) der kan fx være sket noget der har udløst det, fx en uoverensstemmelse mellem de to hanhunde, måske løses det ved at lade døren stå åben en periode, nogen gange må man prøve sig frem;)

• #15   10. dec 2013 Men jeg ville nu nok også mene at en undersøgelse af urinen ville være på sin plads, 4 gange tis på 2 timer kunne meget vel være sygdom, fx sukkersyge eller blære betændelse

• #16   10. dec 2013 Du har to tæver og en ung hanhund der er ved at udvikle sig til en voksen hund. Altså en teenager.
    Hvis fx tæverne er under optræk til læbetid eller andet, så kan han reagere på det. Han er jo ung og hormonerne raser i sådanne unge herrer smiley

Men jeg er enig med Bodil D, det kan være at han pludselig har et problem med den lukkede dør. Hvordan ved du at han ikke har det?

• #17   10. dec 2013 når at han ikke siger noget eller virker urolig tænker jeg ikke at han har et problem
    Med den lukket dør.
    Det er jo ikke en stor tissetår han kommer med men han marker sig

• #18   10. dec 2013 Victoria måske er det fordi han er unghund og der er tæver sammen med ham og måske er det fordi han spiller op pga. Den anden hund
    Jeg tænke bare om der måske var andre der havde prøvet at have hanhunde der marker sig inden for og om de har fået dem til at stoppe igen??

• #19   10. dec 2013 King begyndte også på at gå og strinte alle steder lige pludselig og det var altså pga. en blærebetændelse.

• #20   10. dec 2013 Har fået det undersøgt og der er ikke noget

• #21   10. dec 2013 jeg måtte få kemisk kastreret min hanhund, netop fordi han også markerede op ad ting, når vi ikke var hjemme og det hjalp på ham, han stoppede efter få dage.
    men det drejer sig om at din hund er blevet kønsmoden, hvis der ikke er sygdom indblandet og derfor markere indenfor som skal stoppes.
    jeg personligt vil ikke anbefale et tissebælte af den årsag, at det er et plaster på såret (slipper for rengøringen) og ikke afhjælper adfærden, da den stadig får succes med den handling (med at løfte ben og tisse og bliver dermed en tillært adfærd), som faktisk skal stoppes, da det ikke er acceptabelt at gøre det indenfor og skal tages i det, når man er hjemme med hunden, det er selvfølgelig svært hvis kun hunden gøre det, når man er væk hjemmefra
    snak med dyrlægen, måske han skulle blive kemisk kastreret for en periode, til han er voksen (mentalt) og har lært at man ikke markere indenfor, til at man ikke behøver at få ham kemisk kastreret længere

• #22   10. dec 2013 husk at bruge urin off, de steder han har strintet, så han ikke kan lugte sig selv.
    alm sæbe dur ikke, han kan stadig lugte det

http://urine-off.dk/

• #24   10. dec 2013 KMN & VAX
    Det tænker jeg også det er derfor
    Men kan man føre noget så de stopper igen

• #26   10. dec 2013 Kender en intakt 5 årig hanhund, der begyndte at markere 2 mdr før "nyankommen" tæves løbetid - så det kan det sagtens være :o)

Kommentér på:
Hanhund strinter indenfor

Annonce