2.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Risiko for hanhund strinter indenfor??? Risiko for hanhund strinter indenfor???

Hej,

Jeg har reserveret en lille hanhund hvalp med stamtavle og som jeg havde tænkt mig ikke at kastrerer (da han har utrolig fine gener og derfor vil jeg gerne lade ham lave en parring eller to når han er gammel nok og derefter formentlig få ham kastreret).

MEN avler siger der er meget stor risoko for at han vil tisse/strinte indenfor og at det gør hendes egen hanhund bare hun har været ude og handle, strinter på alt nyt hun tager ind i huset!
Jeg synes umiddelbart det lyder lidt vildt og jeg synes ellers jeg kender mange der har hanhunde som ikke er kastreret og altså ikke strinter overhovedet indenfor??

Nogen erfaringer/meninger??

Jeg vil nemlig hellere have en hunhund, hvis risikoen er så stor som hun mener!

Vh Camilla

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Risiko for hanhund strinter indenfor???
  • #2   27. feb 2013 Jeg har en han hund som ikke har fået kappet kuglerne og han tisser aldrig inden for ! Måske det bare er et spørgsmål om opdragelse og træning ? smiley

• #3   27. feb 2013 Floyd har 7-9-13 ikke strintet indendøre endnu.....

• #4   27. feb 2013 hvad race er det?

syntes nogle chier har det problem, men ellers ikke

• #5   27. feb 2013 Nu kan jeg se 2 skriver om opdragelse i forbindelse med dit spørgsmål, jeg har intet gjort for han ikke skal strinte indenfor, blot kørt almindelig renligheds træning med ham, da han var hvalp, men om det er det, der menes med opdragelse, aner jeg ikke

• #7   27. feb 2013 Jeg mente selvfølgelig også renligheds træning smiley

• #8   27. feb 2013 Min har 7-9-13 aldrig gjort det herhjemme, han er 1,5 år. Han har få gange gjort det ude hos andre(med hunhund) og der får han en kæmpe skideballe. Det er hvad der kan ske når man besøger andre med hund, men man kan lade dem at lade være.

• #9   27. feb 2013 Heller ingen problemer her. Han gjorde det hjemme hos min mor, da han var unghund. Han fik så mange skælud og har aldrig gjort det siden

• #10   27. feb 2013 Ok, så bruger vi bare forskellige ord for det....

Hvis jeg snupper Floyd i det, så er der ingen pædagogiske evner, han vil få en skideballe af rang.....uanset om det ikke er velset i mange´s øjne

• #11   27. feb 2013 Jeg bruger aldrig skideballer i min opdragelse af hunden herhjemme, undtagen når det kommer til strinteri indenfor, det går grænsen.

• #12   27. feb 2013 Hvis du har en intakt tæve samtidigt, så er der større risiko for gentagne markeringer - også indenfor.
    Hvis ikke, så er det et spørgsmål om opdragelse.

• #14   27. feb 2013 Jeg har 2 hanhunde og 2 tæver gående sammen, og har aldrig oplevet, at de har strintet/markeret indenfor, og med ca. 2 x 2 løbetider om året, har der ellers været masser af grunde til det. Mit bud er at, din opdrætter ikke opfattes som "chefen" af sin hanhund, så han går rundt og tror, det er ham der kører showet. Jeg har set andre lignende eksempler, og her har det alle gange været fordi ejeren har behandlet sin hund som et lille barn, og ikke som en hund, og så er hanhundene stille og roligt, efterhånden som de er blevet kønsmodne, blevet mere og mere dominerende. Så mit bud er, at din opdrætter enten har en meget speciel hanhund, eller også har han/hun ikke ret meget forstand på hund.

• #15   27. feb 2013 Sikke da noget vrøvl fra avlers side. Tror han/hun har glemt en vigtig del i arbejdet med sin hund.

Vi har da gennem årene haft adskellige intakte hanhunde og hunhunde samtidig og aldrig haft problemer.

Det eneste vi ind imellem har set, er at hvis vi får besøg af andre hanner, så kan DE finde på at ville markere indendørs, det skal man lige være opmærksom på.

• #16   27. feb 2013 Hov, der har heller aldrig været problemer her, selvom vi har haft tæver på besøg eller i pasning.

• #18   27. feb 2013 Jeg har en intakt hanhund (har også en intakt tæve) og han har aldrig strintet indenfor..
    Hvis han nogensinde gør det, så får han en skideballe han aldrig glemmer..

• #19   27. feb 2013 Det er et af de steder hvor opdragelse er vejen frem, jeg har ikke selv hanhunde, men kommer der nogen på besøg her så holder jeg bare godt øje med dem i starten, hvis de gør anstalter til at ville lætte ben får de at vide meget bestemt at " det bruger vi ikke her" det har stoppet alle her, så mon ikke det vil virke på hjemmebane også:)

• #21   27. feb 2013 Jeg har haft en del hanner gennem årene - også sammen med tæver - og der er aldrig nogen af dem, der har strintet indenfor, hverken når vi har været hjemme, eller når de har været med ude.

• #23   27. feb 2013 Ingen af mine har strintet indenfor.
    Eller jo - Cody har været tæt på at lette ben op ad mine forældres juletræ, men det kan jeg egentlig ikke fortænke ham i.
    Men ellers har de aldrig nogensinde lettet ben indendørs.

• #26   27. feb 2013 min søster havde en breton for mange år siden,han gjorde det,både hjemme og i byen

• #27   27. feb 2013 Når jeg tænker over det, så har de hanhunde, der har forsøgt sig med strinteriet hjemme hos os været små hunde, og i flere tilfælde ikke de mest velopdragne....

En lille tanke, gør småhundeejere ikke så meget ud af at opdrage hunden som vi storhundeejere????

Vores kender "deres plads" i flokken, vi opdrager kærligt, men også ganske konsekvent - ellers kan vi jo ikke selv være her med de store bamser. Det giver hunde, der i rimelig omfang ved hvordan de skal opføre sig, hjemme som ude.

• #28   27. feb 2013 Allergisk - hehe - det er jo også en uskik at stille sådan et fint træ ind i stuen smiley

• #29   27. feb 2013 Jeg har bare renlighedstrænet mine ganske almindeligt
    Og de strinter ikke indenfor
    (Chi'en kan dog finde på det fremmede steder)

• #30   27. feb 2013 Min gamle hanhund og Enzo som jeg har nu strinter aldrig inde, og har aldrig gjordt, også selv om der har været andre hunde ved os.

Enzo har gjordt få gange hos dyrlægen og en gang hos en dyrehandler, det var da han lige var blevet kønsmoden, første gang blev jeg så overraskede fordi jeg ikke havde ventet og troede han kunne finde på det, og de andre gange har fået skæld ud, og har ikke gjordt det siden, og det er snart et år siden.

Men indenfor hos os selv og andre private hjem han kommer, aldrig.

• #31   27. feb 2013
    TUSIND TAK FOR ALLE TILBAGEMELDSINGERNE!!

• #32   27. feb 2013
    Det er da helt fantastisk at så mange har lyst til at svare smiley Det er en lille labradoodle hanhund (puddel/labrador men anden generation og derfor med stamtavle)
    Så ser jeg umiddelbart ikke noget problem i at have en hanhund smiley Jeg har ingen hund i forvejen og der er ingen af naboerne der har hunde.

Vh Camilla

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #33   27. feb 2013 Mine strinter heller ikke indenfor og har aldrig gjort det. smiley

Tillykke med din kommende hvalp. Hvordan kan du få stamtavle på din hvalp, når det er en blanding? smiley

• #34   27. feb 2013 Hvad er det for en kennel du har reserveret den hos?
    Men ja, du har købt en blanding og derfor følger der ikke en rigtig stamtavle med. Så hvis du giver meget mere end 3000kr for vapsen bliver du snydt så vandet driver.

• #36   27. feb 2013 Min (nu kastrat) har aldrig gjort det.

• #37   28. feb 2013
    Det er første (eller andet) kuld af labradoodles med stamtavler. De er oprindeligt et mix af labrador og puddel men nu er de her 3. generation og derfor godkendt race og med stamtavle. Ikke noget svindel eller noget i det.

• #38   28. feb 2013 Hunde holder ikke bare automatisk op med at være blandinger fordi de r 2. Eller 3. Generations blandinger

• #39   28. feb 2013 det er ihvertfald ikke DKK,det er sikkert en stamtavle lavet på nettet

• #41   28. feb 2013 Det må næsten være DDA,der tilbyder en "stamtavle",der sidder jo bl.a. en "designeravler" i bestyrelsen.
    Labadoodles er en blanding,ideen kommer fra USA og det er bare en smart måde at lokke mange penge ud af godtroende og naive købere.

• #42   28. feb 2013 Det er ikke for at fratage dig glæden ved at du nu skal have hund,men du bliver snydt,hvis du tror, at du får en race hund,at det er en 2.-3. generation betyder intet,det er ikke og bliver aldrig nogensinde en racehund,det er ganske enkelt et salgstrick og som jeg læser det,så virker det.

• #43   28. feb 2013 Det ER en blandingshund, hverken mere eller mindre.

• #45   28. feb 2013 Er det ikke noget med at der skal 29 generationer til før man kan kalde noget for en race? Og så skal der vist også være min.5 forskellige linjer....

Jeg sad lige og googlede doodler og en vis producent i Ølstykke skal have intet mindre end 9000kr for sådan en fætter, jo jo.... Som Maj-Britt siger, den kloge narre den mindre kloge....

• #46   1. mar 2013 Hvem udsteder disse stamtavler der er på den hund du skal ha'?
    Jeg spørger FCI, som Dansk Kennel Klub er under, ikke har nogen
    labradoodles.
    Når det så er sagt, så vil jeg også sige, at hunden jo er ligeglad med stamtavlen, og hvis du bare må eje sådan en hund, så skal du da købe den, også selvom den såkaldte "stamtavle", er en opdrætteren selv har siddet og flækket sammen med sin PC og printer. Men du må bare ikke købe hunden i den tro, at den er "ægte" på lige fod med Pudler, Labrador, Schæfer eller andre racer, med FCI stambøger, for sådan forholder det sig ikke.

• #47   1. mar 2013

Tak.. Ærgeligt at man ikke kan stole på folk. Jeg har heldigvis ikke betalt depositum for ham.

Vidst lige et par ting der skal undersøges og overvejes smiley

• #48   1. mar 2013 Min rocky har også han kugler i behold og han har kun strintet en gang og det var sidste år op af vores juletræ da det lige var sat ind i stuen.

• #49   1. mar 2013 Helt OT - men jeg googlede og fandt en annonce på Gul & Gratis med Labradoodler til salg. Prisen var 10.000,- - og så lige +2000,- hvis man ville have stamtavle.
    Er der virkelig nogen, der vil betale 10-12.000,- for en hund, der i realiteten er en blandingshund uden nogen fast standard?
    Ja, undskyld - men jeg undrer mig, for jeg har jo givet 7.500,- og 8.500,- for mine to DKK-stamtavle-kræ... Jeg ved så ikke hvad en puddel med DKK-tavle ville koste... Men alligevel?

• #50   1. mar 2013 Mine hunde med DKK stamtavler ,og især den ene,rigtig gode linier og den var udstillingshund med fine bedømmelser,da jeg overtog den og den har jeg altså ikke givet 12000 kr for,så hvad angår designerhunde,frækhed belønnes.

• #51   1. mar 2013 TS: Jeg håber meget at du lader være med at støtte sådan en snyder. Og hvad er det ved doodlen der tiltaler dig? Vi kunne jo hjælpe dig med at finde en race der indeholder de kvaliteter. smiley

Kommentér på:
Risiko for hanhund strinter indenfor???

Annonce