Forhudsbetændelse {{forumTopicSubject}}
Heej
Min scæfer Hund Saggo har nu IGEN på under en månede haft forhudbetændelse , vi var ved dyrlæge med ham her først i december , jeg har været inde og læse nogle af de andre indlæg omkring forhudsbetændelse og de fleste siger det er noget grønt snaks der kommer ud ? Vi har lyse blod pletter overalt på gulvet .. hjælper forhudsrens optimalt? , det er også synd at propfodre ham med penicillin hele tiden !! Dyrlægen sagde der ikke var andet galt , da jeg frygtede det værste , blev bare lidt bekymret eftersom at det ikke er grønne pletter vi har på hele gulvet , men lyse blod pletter ..
Mvh. den nervøse Hundeejer
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men ellers er der ikke så meget andet at gøre end at vaske og evt bruge forhudsrens.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Forhudsbetændelse giver kun grønt snask og kan forebygges med tomat.
En hanhund med betændelse må under ingen omstændigheder parre en tæve, da det kan give infektion i livmoderen. Det sidste blot til info idet nogen forestiller sig at en parring kan løse mange problemer.
jan 2007
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2013
dec 2013
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 272
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 53
jan 2007
Ang farven -Reikis har heller aldrig været grønt. Han har af og til haft gulligt-hvidt snask, men det er aldri blevet til mere end det.
Jeg vasker/skyller ham "forneden" (bare med vand -ingen sæbe eller noget) ligeså meget fordi med hans pels, så tisser han jo altså på sig selv = han kommer til at lugte og når vi så er igang, kan "den" da osse lige blive vasket.
Jeg ved ikke om det er det der gør forskellen, men Reiki har ikke haft forhudsbetændelse i flere år... det kan self osse være det bare er fordi han ikke er unghund længere, ved ikke om der er forskel på hvor hyppigt det forkommer hos unge hormonbomber i forhold til som voksne(?)
Jeg haringen erfaringer med forhudsrens, udover at det blev brugt på de gamles hanhund og der virkede det ganske udemærket, men det var jo ikke mig der stod med beværet, så ved ikke hvor ofte det blev gjort osv.
Ved Reiki har rent vand altid kunnet klare det i løbet af et par dage og i sine unge dage fik han osse tomater som et lille tilskud til maden -det gør han faktisk stadig når det er sæson for det, men det er nu mere fordi han synes de smager godt
dec 2013
Saggo har fået tomater og der har ikke været noget siden igår aftes .. så det må jo have en effekt
Forhudsbetændelse