{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Forhudsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Heej smiley

Min scæfer Hund Saggo har nu IGEN på under en månede haft forhudbetændelse , vi var ved dyrlæge med ham her først i december , jeg har været inde og læse nogle af de andre indlæg omkring forhudsbetændelse og de fleste siger det er noget grønt snaks der kommer ud ? Vi har lyse blod pletter overalt på gulvet .. hjælper forhudsrens optimalt? , det er også synd at propfodre ham med penicillin hele tiden !! Dyrlægen sagde der ikke var andet galt , da jeg frygtede det værste , blev bare lidt bekymret eftersom at det ikke er grønne pletter vi har på hele gulvet , men lyse blod pletter ..

Mvh. den nervøse Hundeejer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse
  • #1   12. dec 2013 forhudsbetændelse er ret normalt for mange hanhunde -nogen har gode erfaringer med at give tomat forebyggende.
    Men ellers er der ikke så meget andet at gøre end at vaske og evt bruge forhudsrens.

• #2   12. dec 2013 Blod ligefrem? Så ville jeg gætte på blærebetændelse eller en tumor inde i penis. Afsted til et større dyrehospital for undersøgelse.
    Forhudsbetændelse giver kun grønt snask og kan forebygges med tomat.
    En hanhund med betændelse må under ingen omstændigheder parre en tæve, da det kan give infektion i livmoderen. Det sidste blot til info idet nogen forestiller sig at en parring kan løse mange problemer.

• #3   12. dec 2013 Forhudsbetændelse kan nu ose give (en smule) blod -det har jeg da oplevet ved den gamle hund mine forældre havde.

• #4   12. dec 2013 Jeg sagde også til dyrlægen jeg ikke kunne forstå det var blodigt det der kommer , men der er også gult snask en gang imellem ? han fik den helt store tur sidst , og en urin prøve vidst der ikke var noget unormalt , og blodprøven viste heller ikke noget unormalt smiley hun undersøgte ham og sagde hans forhud var hævet og det var der det kom fra ..

• #5   12. dec 2013 kunne bare læse under de andre indlæg om forhudsbetændelse at det der forhudsrens kun virker en dag og så er vi på den igen ? altså vi har hele tiden syntes det ville være synd hvis så gammel en hund skal kastreres , men det er da den næste udvej , nu vil jeg da lige prøve med tomat og forhudsrens.. har dog læst at man kan prøve med en brintoverilteopløsning .. så vil lige prøve mig frem , heligvis er han på ingen måde generet af det .. han er dog desværre sådan en hund som nærmest ALDRIG vasker sig selv dernede smiley

• #6   12. dec 2013 det er bare alle pletter på vores gulv som er lyse blod pletter .. altså der er overhovedet ikke grønt .. der er gult snaks når jeg kigger , men aldrig været grønt ..

• #7   12. dec 2013 Min han hund har også haft det og der gav jeg ham tomater og det virker til at have hjulpet... Og den anden har vist aldrig haft det men han har også altid været glad for tomater og grøntsager

• #8   12. dec 2013 Nico havde også forhudsbetændelse, og det var så slemt så der til tider bare kom rent blod ud. Vi valgte at få ham kastereret, da det kan være deres hormoner der går helt agurk. Hans har været væk siden

• #9   12. dec 2013 Bare lige til info -kastration er ikke en kur for forhudsbetændelse. Hos nogen hanhunde virker det, men jeg kender dælme osse mange kastrater der stadig får forhudsbetændelse af og til.

Ang farven -Reikis har heller aldrig været grønt. Han har af og til haft gulligt-hvidt snask, men det er aldri blevet til mere end det.

Jeg vasker/skyller ham "forneden" (bare med vand -ingen sæbe eller noget) ligeså meget fordi med hans pels, så tisser han jo altså på sig selv = han kommer til at lugte og når vi så er igang, kan "den" da osse lige blive vasket.
    Jeg ved ikke om det er det der gør forskellen, men Reiki har ikke haft forhudsbetændelse i flere år... det kan self osse være det bare er fordi han ikke er unghund længere, ved ikke om der er forskel på hvor hyppigt det forkommer hos unge hormonbomber i forhold til som voksne(?)

Jeg haringen erfaringer med forhudsrens, udover at det blev brugt på de gamles hanhund og der virkede det ganske udemærket, men det var jo ikke mig der stod med beværet, så ved ikke hvor ofte det blev gjort osv.

Ved Reiki har rent vand altid kunnet klare det i løbet af et par dage og i sine unge dage fik han osse tomater som et lille tilskud til maden -det gør han faktisk stadig når det er sæson for det, men det er nu mere fordi han synes de smager godt smiley

• #10   13. dec 2013 Mange tak for jeres råd smiley
    Saggo har fået tomater og der har ikke været noget siden igår aftes .. så det må jo have en effekt smiley har også renset hans "tissemand" hvilket han synes er meget mærkeligt .. Altså tror ikke det har noget med alderen at gøre , da Saggo ALDRIG har døjet med det før og han blev 7år i Lørdags .. vi er dog flyttet og naboen har en "lækker" hun hund smiley så ved ikke om det kan have noget med det at gøre ?

Kommentér på:
Forhudsbetændelse

Annonce