1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

"normal?"border collie "normal?"border collie

Hej.

Jeg har en BCér på 12 uger og Jeg ved ikke om hun opfører sig ok normalt?
HUn har meget med at bide i folk når man leger. Jeg ved dette er normalt, men jeg synes det kan være svært at få hende til at stoppe igen. Prøver alt fra at sige "av" til at gå væk fra hende. Men hun synes bare det er sjovt.

Udover det synes jeg hun virker meget underdanig og jeg synes ikke hun loger så meget med halen som de 2 islanske fårehunde jeg har i forvejen. Er det normalt nok af en BCér?

Og en sidste ting. HUn kan nemt indkald når vi er her hjemme, men når vi er ude i verden er hun så ligeglad med os mennesker og jeg prøver med alt. Hun følger efter os, men hvis vi kalder på hende og tager snoeren frem løber hun væk fra os.

Er der nogle der kan give et godt råd med dette.??

p.s
Hun får lange gå turer og hygger sig med de andre hunde. Og vi kæler og hygger med hende. Men hun virker lidt ligeglad for os mennesker, i forhold til de 2 andre hunde på 10 år.

Kh Jeanett

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "normal?"border collie
  • #1   23. dec 2013 Lydere som en helt normal hvalp smiley

Med hensyn til indkald - lang snor på, og så skal du være det sjoveste og mest uimodståelige i verden - om det så betyder, du skal danse rundt som en komplet idiot - ellers har hunden ingen grund til at vælge dig over alt det andet spændende.

Og aldrig kald, hvis du på forhånd kan se, at det er dømt til at fejle.

• #5   23. dec 2013 Der var en BC på mit hvalpehold som også bed ret meget og nogen gange til blods. Den havde desuden også regnet ud, at når snoren kom frem så skulle man holde sig på tilpas lang afstand for ikke at blive indfanget smiley

• #6   23. dec 2013 Det med at hun smutter når du tager snoren frem, kan du træne ved at tage snoren frem hver gang du kalder på hende. Hun skal have masser af ros og guf når hun kommer hen til dig - også selvom du har snoren fremme - og så giver du hende fri igen. Gør det en masse gange i løbet af turen, så hun lærer, at snoren ikke er lig med, at hun skal hjem/i snor. Så hun bliver kaldt ind og ser snoren fx 20 gange, men kun 1 gang får hun snoren på. På den måde er det ikke negativt at snoren er der, for hun forbinder den ikke med at hun skal i snor. :o)

• #8   23. dec 2013 Et hvor er det fantastisk de ting i siger... Det får mig tl at slappe meget mere af.
    Jeg bor til dagligt i kbh i lejlighed og er nu på fyn, med hende. (juleferie med familien) så jeg prøver så meget som muligt at træne med hende. Men er meget glad for det i skriver smiley

• #10   23. dec 2013 Husk at give hunden en 'fri'-kommando, efter den har været henne og få en godbid. Ellers får du en hund, der er smuttet igen, lige så snart den har fået godbid/ros eller når den selv synes. :o) Hunden må KUN gå fri, når du har givet lov til det. :o)

Kommentér på:
"normal?"border collie

Annonce