"normal?"border collie "normal?"border collie
Hej.
Jeg har en BCér på 12 uger og Jeg ved ikke om hun opfører sig ok normalt?
HUn har meget med at bide i folk når man leger. Jeg ved dette er normalt, men jeg synes det kan være svært at få hende til at stoppe igen. Prøver alt fra at sige "av" til at gå væk fra hende. Men hun synes bare det er sjovt.
Udover det synes jeg hun virker meget underdanig og jeg synes ikke hun loger så meget med halen som de 2 islanske fårehunde jeg har i forvejen. Er det normalt nok af en BCér?
Og en sidste ting. HUn kan nemt indkald når vi er her hjemme, men når vi er ude i verden er hun så ligeglad med os mennesker og jeg prøver med alt. Hun følger efter os, men hvis vi kalder på hende og tager snoeren frem løber hun væk fra os.
Er der nogle der kan give et godt råd med dette.??
p.s
Hun får lange gå turer og hygger sig med de andre hunde. Og vi kæler og hygger med hende. Men hun virker lidt ligeglad for os mennesker, i forhold til de 2 andre hunde på 10 år.
Kh Jeanett
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Med hensyn til indkald - lang snor på, og så skal du være det sjoveste og mest uimodståelige i verden - om det så betyder, du skal danse rundt som en komplet idiot - ellers har hunden ingen grund til at vælge dig over alt det andet spændende.
Og aldrig kald, hvis du på forhånd kan se, at det er dømt til at fejle.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.553
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 17
Jeg bor til dagligt i kbh i lejlighed og er nu på fyn, med hende. (juleferie med familien) så jeg prøver så meget som muligt at træne med hende. Men er meget glad for det i skriver
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.553
"normal?"border collie