{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Min hund knurre af min datter.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg har en skøn labrador på 3 år.. Han har været i familien i nogle måneder og han er faldet godt til.. Vi har en pige på 2½ som er opvokset med hund fra helt spæd...
Vi går meget op i at vores datter ved at når hunden ligger og sover eller giver udtryk for at han bare vil have fred, så er det sådan det skal være.

Jeg har nu bare taget ham i at knurre af vores datter et par gange, sådan rigtig dyb knurren.. Det har været fordi at hun har ville tage hans bold og dermed lege med ham og nu har hun 1 eneste gang sat sig under sofabordet (der er et ben der går lige tværs igennem) hvor hunden ligger på den anden side.. Hun ikke engang røre ham, sidder bare og kigger.. Og så valgte hunden at knurre af hende. Hver gang siger jeg selvf. til min datter at hun skal lade ham være og prøver at forklare hende tingene som de er..
Gør jeg det rigtigt og hvorfor er det at han knurre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund knurre af min datter..
  • #1   28. dec 2013 Når der er børn med i problemet, så vil jeg ALTID få et kompetent hundemenneske ud og se hvordan det forgår;) vil aldrig turde give råd tænk hvis der blev tolket forkert og hunden bed din datter;( dvs ring til fx DCH's konsulent eller en dygtig hu deadfædsdims smiley

• #2   28. dec 2013 Jeg vil sige at du er halvvejs. Han stoler ikke på barnet, og er åbenbart nået dertil hvor han er nødt til ret tydeligt at bede hende holde sig væk. Det er svært at sige nøjagtigt hvorfor han har det sådan med hende, men hun skal lære at lade ham være indtil i har fået styr på tilliden via træning. Det skal tages meget alvorligt, da "døvhed" for hundens signaler kan føre til at den er nødt til at skrue endnu mere op for det - dvs at i risikerer bid.

Men det kan i teorien godt trænes væk (afhængigt af hvor dybt det stikker) - en adfærdsbehandler kan helt sikkert hjælpe jer på vej med nogle øvelser, og et par øjne udefra er aldrig en skidt ting hvis man vil have indentificeret kilden til problemet.

• #4   28. dec 2013 Okay tusind tak for jeres hurtige svar.. Jeg kontakte en fagperson til dette så vi kan få styr på det så hurtigt som muligt..

• #5   28. dec 2013 Hunden er hvad tidligere ejer sagde, opvokset med børn.. Det skal dog siges at hende jeg hentede ham ved, var en der tog mod hunde og formidle dem videre.. Hun havde en søn på en 4-5 år vil jeg sige, og han var på det stadie at hunden blev hevet i pelsen og halen osv.. dette så vi da vi var ude og kigge på ham. (det får vores datter IKKE lov til da jeg synes det er mere end bare synd..) her er det ae og intet andet.

• #7   28. dec 2013 Jeg vil tage det her med at barnet må give en guffer som byttehandel.. Men vi tager os også at vores datter og hunden når der er disse tilfælde. jeg er godt klar over at det ikke er alt vores datter forstår men vi arbejder med det og som skrevet før så vil jeg tage fat i en fagperson. Han har indtil nu kun knurret og heldigvis ikke så mange gange... Jeg ved blot at hjemme hos barnets bio. far der har han en hund (og han giver altså fader, lader barnet gøre alt ved hunden..) men jeg tager jeres kommentar til mig og vil arbejde anderledes med disse ting.. igen tak.

• #10   28. dec 2013 Vi har også været der. Vores tæve Emmi knurrede af vores yngste søn når han kom for tæt på.

Vi brugte meget tid på tillidsøvelser, han gav hende mad, godbidder og legede med hende - på hendes præmisser og altid under opsyn.

I dag har de et meget nært forhold, hun opsøger ham tit for at kæle eller lege.

• #11   28. dec 2013 Det skal lige siges at Emmi dengang var hvalp.

• #12   28. dec 2013 Vores datter får lov til at give ham mad og det er uden problemer både for hunden og for hende. Når vi er ude og spiller bold, så giver han lov til at hun sparker til hans bold osv... Men hunden render mig i røven og dermed er vi altid der når datteren kommer..

Kommentér på:
Min hund knurre af min datter..

Annonce