Min hund knurre af min datter.. {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Jeg har en skøn labrador på 3 år.. Han har været i familien i nogle måneder og han er faldet godt til.. Vi har en pige på 2½ som er opvokset med hund fra helt spæd...
Vi går meget op i at vores datter ved at når hunden ligger og sover eller giver udtryk for at han bare vil have fred, så er det sådan det skal være.
Jeg har nu bare taget ham i at knurre af vores datter et par gange, sådan rigtig dyb knurren.. Det har været fordi at hun har ville tage hans bold og dermed lege med ham og nu har hun 1 eneste gang sat sig under sofabordet (der er et ben der går lige tværs igennem) hvor hunden ligger på den anden side.. Hun ikke engang røre ham, sidder bare og kigger.. Og så valgte hunden at knurre af hende. Hver gang siger jeg selvf. til min datter at hun skal lade ham være og prøver at forklare hende tingene som de er..
Gør jeg det rigtigt og hvorfor er det at han knurre??
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Men det kan i teorien godt trænes væk (afhængigt af hvor dybt det stikker) - en adfærdsbehandler kan helt sikkert hjælpe jer på vej med nogle øvelser, og et par øjne udefra er aldrig en skidt ting hvis man vil have indentificeret kilden til problemet.
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 13
aug 2013
aug 2013
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Vi brugte meget tid på tillidsøvelser, han gav hende mad, godbidder og legede med hende - på hendes præmisser og altid under opsyn.
I dag har de et meget nært forhold, hun opsøger ham tit for at kæle eller lege.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
aug 2013
Min hund knurre af min datter..