{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

hund der knurre {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Min familie og jeg har to hunde, Dumle og Balou. Balou er en dejlig lalleglad familiehund som elsker og være i vores selskab, det er Dumle enlig også, der er bare lige et problem når han ikke er sammen med Balou kan han finde på at knurre/gø af andre mennesker ikke os, men fremmede jeg tænker det er noget usikkerhed.. fx idag var han i en kort stund lukket væk fra Balou og en fremmede (en vi kender med fremmede for ham) går ind til ham og han begynder og knurre af hende han gør ikke mere og stopper hurtigt, men hvad nu hvis han en dag gør mere? jeg har også oplevet det hvor jeg går tur med ham, vi møder en jeg kender og stopper op for at sige hej til ham, han spørger om han må ae Dumle, jeg svare ja da der ikke plejer og være noget, han går over mod os og jo tættere han kommer, stiller Dumle sig ind foran mig og knurre. han sætter sig ned og ligger hånden som tegn til Dumle kan gå over til ham, Dumle forsætter med at småknurre så jeg sætter mig ned og nusser Dumle og siger "så han gør ikke noget" og manden trækker sig lidt (ikke fordi han bliver bange) Dumle stopper og går frivilligt over til manden og bliver nusset. Har i nogle råd til hvad man kan gøre? det skal sige at det ikke er altid han er sådan, kun nogle gange når Balou ikke er der.
Håber i gider og læse det og skrive et råd hvis i har et smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund der knurre
  • #2   4. jul 2018 Han lyder spot on som min venindes afdøde Berner. Den var en fantastisk familiehund, men alle andre skulle holde snitterne væk.
    Jeg tænker at indtil nu har han været super god til at melde klart ud, at han ikke gider folk udenfor familien skal røre ham. Hvorfor så tvinge ham? Det er ikke alle hunde, der elsker fremmede ...


  • #5   4. jul 2018 Jeg synes nu ikke, det ts beskriver passer med "selvsikker og venlig overfor fremmede". Jeg synes, han lyder lidt usikker.

    Enig med flere af jer andre, jeg ville heller ikke forsøge at presse ham til kontakt, man risikerer nemt at gøre det værre, hvis hunden føler sin grænse overskredet. Da jeg havde Jaffa, som også gerne selv ville bestemme hvem, hun ville kæles af eller bare hilse på, var mit standard svar til folk, der gerne ville hilse, at ja, du må gerne hilse på hende, men kun hvis hun selv tager kontakt. Det var simpelt og let og fungerede fint. De fleste gange tog hun kontakt, for hun var faktisk venlig, men selvfølgelig skulle hun være fri de gange, hun ikke havde lyst.


  • #6   4. jul 2018 Her er en guide til at tyde hvad han mener

    profilbillede
  • #7   4. jul 2018 En Berner der ikke gider fremmede, er ikke så usædvanligt som nok mange tror.
    Det behøver ikke have noget med usikkerhed at gøre, det kan bare være dens natur.

    Uanset, nemmeste løsning er i mine øjne er, at gøre som Kennel H siger. Problem løst.


  • #8   4. jul 2018 Kender en del bernere og ni ud af ti af dem jeg kender der ikke er vilde med fremmede er hannerne, hvorfor ved jeg ikke lige.

    Ud over det synes jeg det lyder lidt som en unghund der er lidt usikker, men nu ikke noget jeg ville ligge det store i.


  • #9   4. jul 2018 Det er ikke kun hvis folk vil nusse det er også hvis de bare går forbi, dog ikke alle han gør det med. Jeg vil selvfølgelig ikke presse ham til at blive nusset af fremmede når han tydeligvis ikke har lyst. Undrede mig bare over at han gør det og tænkte det var noget usikkerhed også siger han fra hvilket er helt fair. Tænkte bare om der var noget man kunne/skulle gøre så det ikke forsætter eller bliver værre, men det er nok "bare" og undgå og komme for tæt på fremmede. Han er bare helt modsat vores anden berner der næsten springer i armene på folk når de kommer smiley
    Tak for svar alle sammen smiley


  • #10   5. jul 2018 Hvordan reagerer han, når han er sammen med jeres anden hund, som er venlig ? Opsøger han så frivilligt folk, for at snakke, eller holder han afstand ?

  • #11   5. jul 2018 Sammen med vores anden hund Balou er der ikke noget, det kommer nogle gange når han er alene på fx tur. Det er ikke så tit vi går med dem sammen da Balou jo en dag dsv ikke er her, så Dumle lidt lære og være på egen hånd eller hvad man kan sige

  • #12   5. jul 2018 Jeg har også kendt flere bernere, der ikke brød sig om kontakt med fremmede, og nogen af dem virkede usikre, andre virkede bare stive og ikke specielt venlige.
    Men jeg kan fint se, at der kan ske misforståelser, for berneren både ligner og har ry for at være en stor venlig krammebamse, så mange har måske en lidt forkert forventning, når de møder en Berner.

    Og så hatten af for, at du/I forbereder Dumle på at skulle være enehund en dag. Det tror jeg er træning givet godt ud.


  • #13   5. jul 2018 Tak Balou er ved at være en gammel en og bernere bliver jo ikke så gamle dsv.. så vi prøver lidt for Dumle er jo ikke ligefrem glad for at være alene.
    Har aldrig mødt bernere der var sådan, som du selv siger oplever jeg dem som nogle store krammebamser smiley


  • #14   8. jul 2018 Hvis han kun er usikker, når han er på egen pote, burde det kunne trænes. Hvis I respekterer hans grænser, og går roligt frem.

Kommentér på:
hund der knurre

Annonce