{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Knurre... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal I høre og jeg håber nogle kan give mig et svar smiley

Min hund et tit med på besøg hos min mor og far, sammen med de andre hunde der er tilknyttet familien.. Det er ikke noget problem og de hygger sig alle sammen (de ser hinanden næsten dagligt, da vi alle bor i samme bolig område).

.... Men... Så kommer min moster og onkels blanding på besøg engang imellem også.. Hun er lidt overgearet, men det er hun overfor alle hunde..

Problemet ligger så i at min hun knurre af hende (MEGET), når hun er i nærheden. Også selvom min moster og onkels hund underkaster sig ved at slikke min hund i mundvigen og andet.. Er det ikke at underkaste sig? Det har jeg da lært smiley

Er det "bare" fordi de to hunde ikke er gode sammen eller er der noget vi kan gøre?

Jeg er IKKE tilhænger af at ALLE hunde skal kunne sammen.. Nej.. Vi kan jo heller ikke allesammen sammen smiley

Nogle gode forslag derude?

Synes det ville være synd at min hund altid skulle blive hjemme, da hun hygger sig med de andre hunde omkring hende.. Men at hun blev nødt til at være hjemme, for tænk nu hvis min moster og onkel kom forbi smiley Det ville da være surt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre...
  • #1   24. aug 2012 Siger hun ikke bare fra?

  • #2   24. aug 2012 Hun bliver ved..

    Jeg ville også mene at hun bare siger fra, men hun bliver ved?? Altså hver gang den anden kommer tæt på...

    Det er også lidt irriterende at høre på for mine forældre som ikke har hund.. De siger ikke noget når jeg er der, men ved de tænker "sådan en lille kælling og hvor er hun dog irriterende og måske en smule uopdragen", hvilket hun bestemt ikke er.. Kælling, jo, men meget velopdragen smiley


  • #3   24. aug 2012 Synes bare hun skal have lov at sige fra overfor den anden hund? Hun gør det trods alt ved at knurre og ikke ved at bide... Hvordan reagerer den anden når hun knurrer? Hvor gamle er de?

  • #4   24. aug 2012 Min er 3 og den anden bliver vidst nok 3 i slutningen af året..

    Ved ikke om den anden hund ikke forstår det, eller hvad.. Men husker tydeligt i går da den anden hun kom og slikkede min i mundvigen, min begyndte at knurre og den anden fortsatte med at slikke i mundvigen..

    Skal vi stoppe dem, eller må de selv finde ud af det?


  • #5   24. aug 2012 Men trækker den anden hund sig væk når hun gør det?

  • #6   24. aug 2012 Tænker hvis ikke den anden hund flytter sig er det jo klart hun bliver ved..

  • #7   24. aug 2012 Nej, hun bliver ved med at slikke hende i mundvigen..

    Den anden hund kommer ikke så tit ud og har tidligere opdaget at dens sprog ikke er vedligeholdt (men en knurren burde hun vel forstå).. Hun ville nok mest af alt have godt af at min hund svarede "ordenligt" igen.. Men det vil jeg på INGEN måde byde de to hunde (vil ikke bare sidde og se til, det kan jo ende i en situation vi helst skulle undgå).. Det burde kunne løses på en anden måde..


  • #8   24. aug 2012 Ja, i går skilte vi dem ad, da det også er irriterende at høre på og også er irriterende for hundene..

    Da mine forældre passede den anden hund, lige da jeg havde fået min egen hjem, var der ingen problemer.. Eller jo, lidt i starten og hvis den anden hund blev for voldsom.. Men overhoved ikke i samme grad som i går..


  • #9   24. aug 2012 Men det er jo klart hun bliver ved at knurre hvis ikke den anden hund fordufter når den bliver bedt om det?

  • #10   24. aug 2012 Har set den adfærd før herhjemme. Vores Bella lavede den samme semi-underkastende opførsel overfor Aya. Aya syntes det var grusomt irriterende og det endte med at vi fandt et andet sted til Bella. Det viste sig da at hun i virkeligheden er mgt dominerende. Så det kunne godt tyde på at adfærden er et skalkeskjul.
    Cindy skal ikke være nødt til at finde sig i det, skil dem ad når de er sammen. Hold en eller begge i snor, hvis det er Cindy der er i snor så beskyt hende ved at bede den anden hund om at gå hen og lægge sig hvis hun nærmer sig.


  • #11   24. aug 2012 Det skal bare aftales på forhånd hvem der har hund med og hvem der ikke har smiley

    Og så skal den anden hund nok ud mellem andre hunde lidt mere end hun plejer.. For da mine forældre havde hende og der kom hunde hver og hver anden dag var der ingen problemer.. I hvert fald ikke lige så slemt som i går..

    Måske Cindy også er lidt mere nærtagende lige pt efter overfaldet. Hun har knurret lidt mere end normalt efter det.. Hun skal nok bare lige have noget tid, samtidig med at den anden skal ud om møde en masse andre hunde smiley


  • #12   24. aug 2012 Er hun blevet overfaldet? For så er det måske usikkerhed.

  • #13   24. aug 2012 Ja, for 2 uger siden ca... Jeg opdagede først efterfølgende at den anden hund havde haft rigtig fat i hende og hun havde 2 sår på ryggen smiley Ville godt have haft opdaget med det samme.... smiley

    Hun har gø'et og været lidt utryk over for større hunde hun ikke kender siden... Men hun har mødt min moster og onkels hund før, men måske hun ikke rigtig kan huske hende?


  • #14   24. aug 2012 Okay måske er det usikkerhed så.

  • #15   24. aug 2012 Kunne det godt være..

    Blev bare ked af det indeni, for fik fornemmelsen af at alle i går synes jeg havde en uopdragen og larmende hund.. Det var en rigtig øv følelse.. For hun er simpelthen sådan en skøn hund, velopdragen og jeg ville ALDRIG bytte hende for noget.. Og normalt er hun jo ikke sådan.. Slet ikke overfor dem hun kender..

    Meget rart at få sat nogle ord på hvad det kan være og måske lidt hjælp til at komme videre smiley


  • #16   24. aug 2012 Ja det er jo svært at svare på sådan helt præcist.. Kender jo ikke din hund og har ikke set situationen smiley

  • #17   24. aug 2012 Nej, det ved jeg.. Men gode bud er altid velkomne.. Kunne ikke helt finde ud af hvorfor hun var så "slem" i går..

    Men ja, usikkerhed, irritation over den anden hund ikke lader hende være, er begge gode bud smiley

    Helt bestemt noget jeg fuldt ud kan forholde mig til.. Jeg er meget tilbøjelig til at tro det er en kombination af de to ting..

    1. Min hund er lige blevet overfaldet
    2. Den anden hund kommer ikke så tit ud og lege med andre hunde og kan derfor godt være en stor mundfuld for nogle hunde.. Og at den anden hund så ikke helt forstår min ikke vil lege..

    Giver det mening? Eller forskuer jeg tingene totalt? smiley


  • #18   24. aug 2012 Nej det giver ret god mening. Der er intet forkert i at Cindy siger fra og heller ikke at hun fortsætter med at sige fra når den anden hund ikke fatter budskabet.

    At hun er blevet overfaldet gør måske at hun ser nye hunde lidt mere an og måske bliver lidt usikker.


  • #19   24. aug 2012 Når en hund knurrer er det for at fortælle at dens grænser bliver overskredet. Det er mit indtryk at Cindy er ret okay med andre hunde som ikke er "in the face" på hende på den måde.
    Forestil dig at du var på besøg et sted hvor en af gæsterne hele tiden sad helt tæt på dig og snakkede til dig konstant. Det er godtnok overstrømmende komplimenter vedkommende kommer med hele tiden, men det er fuldstændig febrilsk og han/hun sidder næsten på skødet af dig. Lige meget hvilke hentydninger du kommer med om at nu skal du altså videre så følger h*n efter dig og bliver ved.
    Ville du ikke også få nok og have lyst til at sige noget grimt for at få vedkommende til at SKRIDE???
    Det er synd for den anden fordi h*n åbenbart ikke fatter en hentydning, men så må andre jo gribe ind og stoppe det inden du får nok.
    Kan du se metaforen?


  • #20   24. aug 2012 Ja, hun skal bestemt have lov at sige fra.. Ingen tvivl om det.. Kan bare godt blive lidt frustreret når den anden hund så ikke fatter det smiley Men så må det jo tydeligt være den anden hund vi vifter væk smiley

    Ja, nye hunde, men måske også overgearede og lidt voldsomme hunde? Selvom hun har mødt dem før...


  • #21   24. aug 2012 Og jo, Cindy er måske lidt hurtigere til at finde knurren frem, specielt pga hendes tidligere oplevelser.

  • #22   24. aug 2012 Ja det er den anden hund I må gribe ind overfor og sende væk fra Cindy.

    Ja hun er måske ikke helt sikker på deres kropssprog og måske gider hun bare ikke alle andre hunde. Der er jo ikke ALLE hunde der kan sammen smiley


  • #23   24. aug 2012 Corgi, er Cindy købt af dig?

  • #24   24. aug 2012 Helt klart.. Kan sagtens se det.. Og da jeg sad der i går, mente jeg ikke at det var min hund der var "noget galt med", men det kunne jeg godt se på de andre rundt om bordet at de mente..

    Har jo læst en masse om dæmpende signaler og har opdaget at Cindy bruger sine rigtig godt.. Da min far så sagde til mig i går at MIN hund ikke kunne sit hundesprog godt nok blev jeg ked af det.. For som I siger nu er det jo ikke Cindy der har problemet..

    Ved godt Cindy er en lækker dame og en god legekammerat, men vi vil alle gerne have fred engang imellem... Når vi går tur sammen leger det også rigtig godt sammen, men når vi kommer ind igen så kan den anden hund ikke lade hende, eller de andre hunde, være i fred.. De andre hunde finder sig nok bare i mere, måske fordi de er ældre?

    Blev helt glad for din metafor smiley Så fik jeg ret alligevel (med hensyn til min far).. Forså mig nu ret smiley For jeg mente jo bestemt at Cindy var i sin fulde ret i går...


  • #25   24. aug 2012 Overgearede, nærgående, voldsomme hunde - ja. Det gør hende usikker, og så siger hun fra. Du kan gøre jer begge en tjeneste og forebygge evt uheldige situationer ved at sige fra på hendes vegne i forvejen.
    Det behøver ikke at betyde at du skal gå hvis din moster og onkel kommer, men sørg for at hun ikke skal belemres med hundens overgearede opførsel. Bare sig til den om at gå hen og lægge sig eller noget, så den ikke vimser rundt i hovedet på hende.


  • #26   24. aug 2012 Nu som medløber:

    Helt bestemt og jeg er heller ikke fortaler for at ALLE hunde skal kunne sammen.. Vi kan jo heller ikke med alle mennesker...

    Jep, Cindy er købt er Corgitossen smiley


  • #27   24. aug 2012 Nu som.. - ja jeg har opdrættet hende og haft hende de første 3 år smiley

  • #28   24. aug 2012 Syntes nok du havde ret godt kendskab til Cindy smiley

  • #29   24. aug 2012 Ja, for min mor er helt forelsket i Cindy, så det ville da også være synd hvis hun ikke kunne komme derud og blive forkælet som de andre hunde, "i frygt for" at min moster og onkel skulle komme..

    Overvejer om en tur op på græsplænen og krudte af kunne hjælpe inden de kommer ind i huset? De 2 leger jo fint sammen, men det er når vi kommer ind og sætter os for at hygge, hun bliver for meget for Cindy..


  • #30   24. aug 2012 Hehe ja ik helt tilfældigt smiley

  • #31   24. aug 2012 Corgi, Nej det kan jeg så forstå smiley

  • #32   24. aug 2012 Sendte faktisk tråden på facebook til hende, fordi hun nok kender Cindy bedre end jeg, endnu i hvert fald smiley Så ville gerne høre hende også, men var for doven til at skrive det hele igen smiley

  • #33   24. aug 2012 Det er da forsøget værd - men det kan også blive værre. Tænker måske den anden hund har svært ved at slappe af igen når den har været ude og lege?? Ved det ik bare en teori??
    Men prøv da hvis de kan godt sammen i fri dressur. Og når I så kommer ind så stopper du den hvis den bliver ved og du kan mærke at Cindy bliver irriteret - inden hun knurrer sføli.


  • #34   24. aug 2012 Selvfølgelig.. ALT for min lille prinsesse smiley Hun skal jo have det så godt som overhoved muligt..

    Det er jo også derfor jeg skriver her, for kunne godt se på hende hun ikke var heeeelt tilfreds med situationen.. Hun har også været med derude i dag, sammen med Helenas hund.. Der er overhoved ingen problemer.. Min mor forkæler dem dog lidt meget smiley Og Cindy knurre hvis Bohema kommer for tæt på mens Cindy stadig har godbidder smiley Man nyder dem vel smiley

    Håber vi finder en løsning, ellers må det jo planlægges hvem der har hund med hvornår smiley


  • #35   24. aug 2012 Ork, det skal nok løse sig. Du viser bare Cindy at du har styr på situationen, så hun kan nøjes med at være "Street" smiley

  • #36   24. aug 2012 Man er vel fra A-town smiley En hård nød at knække smiley

    Vi prøver os lidt frem, men på en ordenlig og kontrolleret måde smiley Cindy kommer også hen til mig og sidder, hvis hun vil have fred for de andre hunde, så der er det nemt at tage styrringen smiley


Kommentér på:
Knurre...

Annonce