{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Hund knurre.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har en dejlig American Bully på 3 år. Som er begyndt at knurre engang i mellem og det er ikke tit det sker.

Situationen er når man sætter sig ned og kalder ham til sig for at nusse ham, kommer han og logre med halen og ser glad ud og ville hilse, men lige pludselige begynde han at knurre og man kan se at man skal lade ham være.. eller han ligger på gulvet, sofaen ( i sofaen tager jeg ham ned, hvis han knurre og så det det) og slapper af.. når man så rør ham kan han begynde at knurre ( man se det på ham inden ) så vi går væk fra ham lader ham være.

Hvad ville i gøre, når han kommer og ville hilse, derefter knurre ?
Skal vi bare holde op og gå væk eller hvad tænker i ?

Skal lige siges han elsker når vi nusser og klør ham og det er måske en gang om dagen eller hver anden dag det sker. Men mest overfor vores døtre.

Mvh.
Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ting til genbrug 625 kr.
  • Oprydning i haven 3.000 kr.
  • Tømrer 1.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.500 kr.
  • Tilslutning af el ifm opvaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund knurre..
  • #1   23. jun 1. Lad være med at gå hen til ham, hvis han ligger og slapper af - uanset hvor han ligger.
    2. Når I kalder ham hen, og begynder at nusse ham. Så nøjes med at nusse kort (2-3 sekunder) og stop så. Hvis han selv viser, at han gerne vil mere, så fortsæt (igen kort, inden I stopper) og ellers lader I ham bare være.

• #2   23. jun Det kan være ungerne er for voldsomme. Lad være med at straffe ham for at knurre, for så lære du ham bare at man ikke må knurre når man gerne vil være selv, og så kan det være han går over til at bide istedet for.

Så at han knurre er godt, for så siger han bare "Lad mig være"

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.952
    #3   23. jun Nogen - formodentlig børnene - har overskredet hans grænser. Nu gælder det om at vise ham, at det ikke sker igen. Følg Karinas råd 100 %.

• #4   23. jun Tak for jeres input.

Men vores døtre er 20 og 22 er stille og rolige, og tænker ikke at det er fordi de er for voldsomme. Han kan også godt finde på at gøre det overfor min mand og jeg.

Vi skælder ham ikke ud. Og når han ligger i sin kurv for han fred.

Vi ville helt klart prøve det med at nusse i kort og lade ham være, med mindre han selv ligesom invitere og derved nusse kort igen, TAK!

*/ Maria

• #5   23. jun Vil få tjekket for smerter.

• #6   23. jun Hvorfor kalde på ham, for at nusse ham? Lad ham komme selv.
    Når han sover, så lad ham være.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.952
    #7   23. jun OK mht døtrene. Jeg tænkte på børn.
    Hvis der ikke er tale om grænseoverskridelser, ville jeg nok, som Ansofie skriver, sikre mig at knurreriet ikke handler om smerter.

• #9   23. jun Mine drenge kan ikke være tæt nok på eller blive nusset nok, Sheena ville "finde sig i det", men medmindre hun kommer selv, vil hun faktisk helst være fri for, at man "piller på hende". Ikke at hun kunne drømme om at knurre, men hun går sin vej smiley
    For mig er det helt fair - og ift. at komme hen og så begynde at knurre, så - for det første - ved han vel ikke, at det er for at blive nusset, man kalder ham hen? Og for det andet, så knurrer han vel ikke med det samme, men når han er blevet nusset et stykke tid?

• #10   23. jun Det er en adfærdsændring, som er tiltalende, skriver I.
    Hunden søger kontakt, men advarer på samme tid ... Det lyder som smerter.

Få vovsen tjekket grundigt, som vi bør, ved uforklarlige adfærdsændringer.

Smerter i bevægeapparatet er ikke ukendt ved jeres race. Så se om I kan tage det i opløbet ...

• #11   23. jun Med det beskrevne så ville jeg faktisk nok også lige få chekket om det er fordi det rent faktisk er ubehageligt for hunden at blive nusset pga noget fysisk. Så få checket om det er fordi hunden har ondt et eller andet sted. En af mine træningskammeraters gamle hunde fik et lignende adfærdsmønster; det viste sig at hunden havde en vældig voldsom svampeinfektion i sine øregange. Desværre noget der blev tilbagevendende pga allergi.

• #12   23. jun Altid først få tjekket hunden for smerter, gerne hos en behandler, som ser hele hunden. Er noget fysisk udelukket, så skal der arbejdes med årsagen til hans adfærdsændring.
    Han kan have ressourceforsvar, være irriteret, føle sig grænseoverskredet osv.

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #13   24. jun Jeg ville også tænke smerter, men generelt er der meget galt med racen American Bully, så det kan også "bare" være et dårligt sind.

Kommentér på:
Hund knurre..

Annonce