{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Knurre {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er en der kan hjælp mig med at forstå her.
Cazzi lå med et kødben ved siden af sofaen igår aften, også lægger jeg hånden ned for at kæle lidt med hende. Men der begyndte hun så at knurre, og var helt spændt i kroppen...
Men hvis jeg så sidder på gulvet kommer hun selv hen til mig og ligger med sit ben og der kan jeg gøre alt ved hende...
Hvordan skal det lige forstås???
er det fordi jeg er hævet over hende når jeg sidder i sofaen?
og trænes det bedst ved at blive ved med at nusse, imens hun ligger med benet?

Mvh. Alex Rasmussen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre
  • #2   22. maj 2013 Det kan jo være det lige smagte ekstra godt lige der og bare ville have det i fred...

  • #3   22. maj 2013 Isabelle vi har også vennet hende til at kunne tage alt fra hende. og det kan jeg også fra sofaen. men ja syns bare det var underligt hvorfor hun lige pludselig skulle til at knurre og være anspændt

  • #4   22. maj 2013 Anika ja det kan da godt værre hehe smiley

  • #5   22. maj 2013 Hvis du har vænnet hende til at du tager ting fra hende, så har du bedt om den situation, du nu er i.
    Hun stoler ikke på, at hun kan have sine ting i fred fra dig.

    Der har du givet dig selv en opgave.


  • #6   22. maj 2013 også når hun får tingen med det samme? og man bytter med godbid? Men hvad er den korrekte måde så?

  • #7   22. maj 2013 Jeg er enig med CH.

  • #8   22. maj 2013 At lade være.

    Lad hunden have sine ting i fred. Når den har tillid til dig helt generelt, så vil den også stole på dig de ekstremt få gange, der er brug for at fjerne noget fra den.

    Hvis du absolut skal bytte, så skal det være med noget af minimum samme værdi som det, den har.


  • #9   22. maj 2013 Enig med CH
    Når man træner at tage ting fra hunden lærer man den at man kan finde på at the dens ting


  • #10   22. maj 2013 CH. Tak for svarret der må jeg erkende det vidste jeg ikke.
    men nå man lære jo hele tiden.


  • #11   22. maj 2013 Alex, det er der mange, der ikke gør - og der er da også nogle, der er dybt uenig i ovenstående og er sluppet fra det.

    Selv har jeg ikke brug for at udfordre det overhovedet, så her er tingene hundenes medmindre det virkelig er nødvendigt at fjerne. Og så går det også fint.


  • #12   23. maj 2013 Jeg ser ud fra hvad du skrive to forskellige situationer.

    1) Når hunden ligger med sit ben, og du vil kæle. Trænge du ind på hundens space. Og et lækkert kødben er en høj værdi-genstand. Som hunden, i mine øjne, vil beskytte fra at blive taget fra den.
    I denne situationer jeg enig med ch. Lad hunden være og lad hunden have sin ting i fred.
    og hvis du endelig skal tage noget så byt med værdi-genstand af samme værdi.

    2) i den anden situation, kommer hunden friviligt hen til dig. Altså den går ind i dit space. Og derved føler den sig ikke truet,da det er dens egetvalg at opsøge dig med den give genstand.

    Når hunden føler at den ikke er truet, vil du kunne komme og gå i dens space uden reaktion. Det kræver tillid og tålmodighed. Taler af personlig erfaring da goofy ikke ville lade mig kæle eller blot passere tæt forbi ham når han lå og hvilede,i de første måneder efter han var flyttet ind. Nu kan jeg komme og gå i hans space uden at han er utryk, jeg kan flytte ham hvis han ligger i vejen og hvad der nu eller kan være brug for.
    Goofys tillid er vokset og vokser stadig. Min tålmodighed har givet ham rum og plads til at udvikle sig. Såsom de andre skriver tillid og tålmodighed.
    Ros ham når han opsøger dig med en genstand og lad ham være hvis han ønsker ro.

    Held og lykke.


Kommentér på:
Knurre

Annonce