{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.389 visninger | Oprettet:

Røde pletter hvad er det?!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til at lady klør sig lidt, og vil ha købt loppe middels elvom jeg ingen lopper har fundet endnu.
Nu her til aftens er jeg sådan en rød plamage på halsen og fandt en mere lige bag øret, det er svært at finde, og kan ik få det med på billede pga vinkel og lys lige pt, men det ligner det på halsen....

Hvad er det?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde pletter hvad er det?!?
  • #1   30. dec 2013 Billede 2

    profilbillede
  • #2   30. dec 2013 Frygter jo lidt hot spot ?!

  • #4   30. dec 2013 Måske loppeallergi?

    Et hotspot væsker:)


  • #5   30. dec 2013 Også mit gæt desværre. Hotspot. Hold øje med det, MEGET, HVIS det hurtigt bliver større = området der er rødt.
    Måske der er en som ser tråden der kan finde billederne af de hunde herinde fra som har været ramt af hotspots, så vil du forstå hvorfor du må være meget på vagt.
    Jeg vil ikke skræmme livet ud af dig, men et hotspot udvikler sig så hurtigt til et stort betændt sår, så derfor kig på det mindst hver ½ time, for omk. så hurtigt vokser den røde plet sig større.
    Bliver rødmen IKKE større så ring til en dyrlæge imorgen og spørg hvordan du skal forholde sig.
    Krydser finger for din vaps og dig.


  • #7   30. dec 2013 Et hotspot væsker helt fra starten af, har du undersøgt om i har lopper?
    Ellers så kør en tæt kam godt igennem pelsen på din hund, specielt nede ved haleroden, tag de overskydende hår læg dem på et stykke køkkenrulle og kom noget vand på, hvis der kommer små røde/brune pletter har i lopper smiley


  • #8   30. dec 2013 Der er ik meget pels på selve såret/udslættet.
    Det er på str med 2 kr begge steder... Har først lige opdaget dem kort før jeg skrev oplæget, så ved ik hvor længe hun har haft dem...

    Sys ikke rigtig det væsker., men er lidt mere mørkerødt end på billedet, tror blitzen lysner det lidt.

    Jeg holder øje med det ! Åh håber ikke det blir værre.... smiley


  • #9   30. dec 2013 UMIDDELBART ligner det ikke hotspot. Hotspot har oftest en gul "kerne" i midten.

  • #11   30. dec 2013 Har ikke fundet lopper nogle steder, og min søn blir gerne angrebet md det samme, og han har ik reageret endnu... Tjekker lige katten i morgen, om hun har lopper, men har ingen fundet på lady, prøver det med kammen i morgen tidlig, lyset er så ringe her om aftenen, og katten blir også lukket inde hele dagen, lså der kan jeg lige få tjekket godt igennem..hun har bare mega fluffy og tyk pels smiley

  • #12   30. dec 2013 Ok det sys jeg ikke der er, altså noget i midten

  • #13   30. dec 2013 Den kan jo også bare have været en enkelt der allerede er død, nogle er bare ekstremt sarte overfor spyttet smiley

    Selvfølgelig skal du holde øje, men jeg synes ikke det ligner et hotspot, men selvfølgelig hvis damen kløer i det kan det ende med at blive til et smiley
    God bedring smiley


  • #14   31. dec 2013 Katten er lige kælen og ligger på skødet, så har og kigget og kigget og delt pelsen ind til huden, kan intet finde på hende heller... Vi må ha usynlige lopper så smiley

  • #16   31. dec 2013 Undskyld mig men hvad er hotspot har aldrig hørt om det og hvad kommer det af

  • #18   31. dec 2013 Her er en god forklaring på hotspot. Så er jeg fri for at gentage mig selv fra mange mange tråde smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=jwT3L1LzzD4


  • #19   1. jan 2014 mange tak for vidioen Mette

  • #20   1. jan 2014 Hvor er det godt med den video Mette. Også lægger du den ind lige på rette tid, hvor jeg ihvertfald syntes at ha hørt og læst om alt for mange hunde som pt. har fået røde knopper, pletter og udslet og hvergang uden nogen logisk forklaring... og når man så ved hvor hurtigt hot spots kan udvikle sig, så er det nok derfor at man=jeg smiley straks tænkte ÅH Shit...HOT SPOT Alert..Again.. Jeg hader og frygter dem, selv om ingen af mine egne hunde dennem hele livet har haft nogle..Sir hurtigt 7-9-13 og banker under bordet..for sådan skulle det også gerne forblive..resten af livet. smiley

  • #21   1. jan 2014 Jeg har haft hunde med hotspot og det er noget fanden har skabt i vrede smiley

  • #22   1. jan 2014 UF ja.. Også derfor jeg frygter dem som pesten. Jeg kan huske flere tilfælde herinde fra, men idag eller lige nu kan jeg slet ikke huske hvem eller hvilke hunde der var ramt, men fy føj jeg kan huske hvor slem den ene hund så ud, den havde fået en plet oppe ved kinden eller øret, og efter næsten ingen tid, var det et enormt snasket sår som fyldte halvdelen af hovedet og hals. Og self.er det det som har givet mig skrækken for hot spots, for jeg har aldrig set nogle der var så slemme"Live" underligt nok.men det er jeg faktisk ret glad for.

Kommentér på:
Røde pletter hvad er det?!?

Annonce