10.395 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Svamp i pote Svamp i pote

Hej alle og god søndag smiley
Lige et spørgsmål, Maliq har suttet og suttet i den ene pote, og nu har han så mistet hår i mellem puderne, og er helt rød/brun, jeg tænker svamp, oven i hatten har han fået en bule på siden af poten, nu halter den stakkels dreng , når han har været ude og gå, han vil sagtens støtte, men ligger mest ned. Vi ringer selvfølgelig til dr dyr imorgen, og hører om vi kan komme forbi!
Men mit spørgsmål er egentlig, kan potesvamp gøre en hund halt, og er der nogen der har en ide om hvorfor der er kommet en bule på siden af poten?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svamp i pote
  • #1   5. jan 2014 Kan også være det har sat sig til hotspot, sådan sår slikkes hurtigt op.

Pote skader/sår kan sagtens give halten, ligesom vi mennesker kan halte på grund af en vabel

• #2   5. jan 2014 Svamp klør, derfor slikker og snasker hundenidet. Når huden hele tiden er fugtig åbner overhuden sig, eller hunden får måske kløet hul i huden. Nu er der grobund for infektioner.
    Længere varende svampeinfektioner kan også give forandringer i sig selv.
    Dårlig og ødelagt og åben hud gør ondt at gå på...

• #3   5. jan 2014 Bulen ved jeg ikke hvad men mine hunde bliver også somtid rå mellem trædepuderne vhvis man kan komme til at klippe hårende væk er det godt jeg smøre med kopattesalve ,de får det fordi vi har så fugtig vejr

• #4   5. jan 2014 Tak for svar rene og ginne! Det var også min tanke, at det selvfølgelig gør ondt at gå på!

• #5   5. jan 2014 Poten

• #6   5. jan 2014 .

profilbillede
  • #7   5. jan 2014 Bulen

profilbillede
  • #8   5. jan 2014 Det ligner det vores Audi får når hendes allergi bryder ud. Det ser ikke så slemt ud endnu på din.
    Vi plejer at få brentacort hos dyrlægen til påsmøring to gange daglig. Og en shampoo til potevask. Så er det væk i løbet af nogle dage, men vi behandler så længere for at slå det helt ned.. Hårene skal vokse hvide ud igen..

I skal ikke bare påsmører fedtcremer. Der skal noget svampedræbende til via dyrlægen. Så kan man give creme ind i mellem også. Men det er sekundær til behandling.

• #9   5. jan 2014 Okay Ginne. Håber da ikke da det er allergi :s
    Jeg smøre ingenting på, for når jeg ikke er 100 på hvad det er, vil jeg ikke gå og prøve al muligt, uden dyrlægen har været inde over og se på det. Hvis jeg bruger fed creme gør det vel også bare at det blive ved at være fugtigt :s

• #10   5. jan 2014 Farven ligner lidt det som hunde med lang pels har i "skægget", når der er meget fugt, det er i hvert fald en svamp e.l. de har mener jeg - ved ikke om det kan være det samme

• #11   5. jan 2014 celine

jes,DET er potesvamp.

Mopsen lider især i fugtigt vejr af potesvamp.
    Og,så for mopsens side,er det også lidt racerealeteret.
    Verner har det faktisk kun i højre pote.

Og,ja,det gør satans ondt,især når der kommer en byld.

Nu har jeg OG Verner,affundet os med.
    Det jeg så gør selvfølgelig i samråd med dyrlægen er:

1. En gang om ugen,MEN kun en gang pr.uge
    Vaske poterne med FED lunken sæbespånevand(Bades der for meget,kan poterne tørre ud,,har jeg fået at vide)
    Skyl poterne fri for sæbe,og tør godt bagefter

2.Er der kommet en byld,(og man kan faktisk se den ækle byld vokse)så,dup forsigtig der hvor bylden er,eller hævelsen mellem poterne,med brintoverilte 3%,en billig afart af Klorhexedrin.Du kan fortynde det eller lade være.Jeg bruger det selv,til min sarte psoriashud,hvor jeg får sår,meget let.Jeg fortynder det ikke,det svier ikke på min hud.Det renser.

3. Så min egen opfindelse,er kartoffelmel.Når poterne er tørre,så bruger jeg kartoffelmelet,,for at,få de svampe angrebet poter tørre(svamp kan jo komme af fugt) .Kun lidt,og jeg puster faktisk det overskydende mel af,så det ikke klumper..

4. har fået af min dyrlæge(,fordi hun stoler på at,jeg ikke overdriver,og ikke er ude på at gøre min hund til "narkoman")noget smertestillende,der skal gives oralt,afhængig af hunden vægt,det hedder
    LOXICOM.som regel ca.1 time før den første gåtur.

5.Derudover har jeg også fået,noget cortisonespray,det hedder
    CORTAVANCE.
    det skal sprayes mellem poterne,der hvor hævelsen og rødmen er værst.

MEN hverken det smertestillende,og cortisonen,må IKKE bruges sammen.der SKAL være en dags interval,imllem de to præpreater..

af og til,når Verner er "gået i seng",så smører jeg hans porter let med kopattesalve.Men jeg gør det KUN,hvis han ikke har fået noget af dyrlægens ordineret medecin.

6.

Men mopsen,er storforbruger,af ballonsko.Dem,tørre jeg,og hælder lidt kartoffelmel i,så glider de lettere på,og mopsen,går lidt "blødt" på melet.Og,så er jeg fri for div.saltproblemer,OG,en dum byld,der kommer ved en gåtur i mudderet.

obs.ballonskoene,har han KUN på udendørs,og ALDRIG om sommeren,hvor der er tørt,og han ingen poteproblemer har.
    Og,han har kun en dum højrepote.Men for at "få ligevægt",og som forebyggende,får han også skoene,på den venstre pote.

Og prompte,jeg kommer ind i opgangen,hiver jeg skoene af ham,så tæerne kan få luft

Men de ting jeg "behandler" med,tager faktisk,kun 20.min-til 1/2 time,en gang om ugen.

OG KUN hvis det er nødvendigt.Men en byld på poten kan IKKE overses.Og,så snart jeg tager fat på behandlingen,kan jeg se bylden mindskes,og til sidst er væk,og verner,får et udtryk i ansigtet,som når et menneske har haft hård mave i nogle dag,og så lige pludselig"løsnes det".
    Ja,det er faktisk sådan jeg sammenligner en byld der går hul på,og en tarmfunktion,der lige pludselig fungerer normalt.

Nå,ja når man taler om noget seriøst,så er det altid,en lettelse,at drage en sammenlignig til noget "latrinært"

Held og lykke med poterne

hilsen
    vibeke

.

• #12   5. jan 2014 Jeg tilstår lige med det samme at jeg ikke har læst hele tråden.

Vil blot sige at vi også for ganske nyligt har oplevet at Coffey havde fået slikket sig en lille byld til mellem trædepuderne.

Vi løste problemet med daglig vask med Dermastel shampoo temmelig koncentreret i godt og vel en uge.

I den tid havde han en sok på om natten så han ikke snaskede videre...

• #13   5. jan 2014 chr

helt o.k.,du ikke har læst alle trådene.

Men kort,jeg ville om natten,lade poten være fri for en sok.

luft ska der til.

godt med den shampoo

m.v.h.
    vibeke

• #14   5. jan 2014 Verner - hvis man skal vælge mellem at hunden vedblivende snasker i poten mens man sover og en sok, så er sokken at foretrække - for så forbliver den netop tør i modsætning til alternativet.

• #15   5. jan 2014 ch

ja,ja,

hver eneste gang,man kommer med et lille "pip,af et råd.,her på h.g..

Så er der straks et meget meget klogt modråd.

Og,så er det jeg tænker:

"rend mig et vist sted."

"hr,og fru klogensen"her på h.g.

Har i virkelig ikke andet at,lave,end at gå ind,og korrekse ved et hvert velmende råd ;;

Nå,ja måske er jeg selv sådan,så giv mig bare "fingeren".

Nu skal jeg se fru hyacint,den bedre viden og den påtaget kulturelle.OG,jeg elsker hende.

hilsen
    vibeke

• #16   5. jan 2014 Øh???

• #17   5. jan 2014 Tusind tak for råd alle sammen smiley Vi tager i hvertfald til dyrlægen imorgen og hører hvad de har at sige, det går jo ikke han ikke kan røre sig uden at få ondt!
    Det med sokken lyder som en god ide, når nu poten er tør, så kommer der jo ikke fugt gener nede i poten, og det er langt bedre end den åndsvage skærm som Maliq hader smiley

• #18   6. jan 2014 Bulen var evt fr en rift så der skal vi smøre med antibiotika salve, og poten skal have brentan salve! smiley så håber vi det forsvinder, heldigvis var der ingen feber:)

• #19   6. jan 2014 c h

ja ja,øh hva `

hvad for et alternativ,taler du om ,ch ??

vibeke

• #20   6. jan 2014 Ærligt talt, Vibeke, så gider jeg ikke - synes ikke jeg har fortjent sådan en svada der og har ikke længere lyst til at være i dialog med dig..

• #22   6. jan 2014 Også i den grad, Søren *GGG*

• #23   6. jan 2014 c h

helt o.k.

det respekterer jeg til enhver tid

vibeke

Kommentér på:
Svamp i pote

Annonce