{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.215 visninger | Oprettet:

Hundeloven (generelt) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley Håber i alle har en god dag, jeg har lige nogle regler jeg gerne vil indsætte (ved de er i selve sidens regler, men så ved alle dette)

- Jeg vil gerne have at alle snakker ordenligt til hinanden!
- Dette emne er for en generel (måske ok hyggelig) diskussion, hvor vi diskutere dette emne og alt som kan høre herunder.
-Det jeg skriver her er min mening og det er ikke for hverken at håne, nedgøre eller at snakke grimt om folk med anden holdning.

Tror det var det så kommer den holdning jeg gerne vil udtrykke herunder, jeg undskylder hvis det bliver en smule langt smiley

OK nu til min mening smiley

Jeg har i noget tid gået og tænkt over denne hundelov af vores, og har i lang tid funderet over dens forskelligt indhold. I starten var jeg selv skeptisk med om man skulle være for eller imod og har egentlig prøvet at være både for og imod på forskellige punkter, men nu er jeg desværre blevet skubbet ud over kanten og er nu så meget imod den lov som jeg kan være og det gælder alle punkter (jeg ved noget er den blivere revuderet men se bort fra det i diskussionen)

Jeg ved ikke, jeg syntes bare det er så forkert som det overhovedet kan være. Jeg syntes ikke det kan være rigtig at hunde som pitbull, amerikansk bulldog, amstaff og dogo argentino og mange andre skal være ulovlige?

Hunde er dyr! Ja det giver jeg jer fuldstændig ret i! Men mennesker er også dyr.... Hvor vil du hen med det spørger du mig, joooo jeg vil derhen at selvom mange mennesker og kloge hoveder der har haft hund længe siger til mig at hunde ikke kan føle. Nej! det er så forkert som det kan være i min mening self kan hunde føle.... smerte, glæde, skam og had.

Du menneskelig gøre bare dit dyr, siger i så. Jooo det kan godt være men flere eksperter mener også selv at dyr kan føle energi og følelser. Jeg kan simpelthen ikke tro at en hund kan blive hverken førehund, sygehund, børnehund osv hvis ikke de kunne føle bare en lille smule.

Jo siger i så igen hvor vil du hen med dette?

Jo ser i, jeg kan ikke se hvordan det kan være rigtigt at hunde der ser stærke og som nogle enkelte mennesker også ser som direkte uhyggelig og grimme i udseende skal være ulovlige kun på disse begrundelser.

Hvad mener du? Det var ikke kun på disse begrundelser at de blev ulovlige?

Jooo.... til dels, der var mange anmeldte og uanmeldte bid episoder i danmark, hvortil folket krævede at noget blev gjort! (nå ja så mo FOLKEtinget jo gøre noget) der blev set på disse andmeldelser og så blev der set på vores naboer om hvilke hunde havde de afskaffet. Jo ok den hund er farlig der, jamen det kan jo være den skyld(pit bull/tosa) hvad siger deres gamle race beskrivelse... ÅH GUD! den er jo avlet til kamp! På listen med den! Nå ja hunde der ligner eller er stærke og vogtende lad os putte dem på også... således nu har vi gjort noget??? Jamen WT? smiley

Jeg syntes ikke det kan være rigtigt at bare fordi de er stærkere så skal de fjernes? smiley

Jeg ser på det lidt således: Folk fra et land som indeholder mange forskellige størrelser. Heriblandt noget blod i forskellige linjer som gør at visse mænd er store og stærkere end andre. De er potetionelt farlige så derfor bør vi forbyde disse linjer!

Altså mufasa (fra løvernes konge) var da også den stærkeste, men alligevel fik scar (hjernen i familien) myrdet ham og over taget hans kongerige ikke? Han blev opdraget forkert* Han blev ledt på vildspor af hyenerne som fordervede hans sårbare sind. (fordi han var en meget følsom person, så blev han nemt fordervet)

Det vil sige fordi at folk er følsomme og stærke så skal e straffes og forbydes og aflives, fordi at de er blevet ledt på vildspor af andre.

Ok ok HVAD FANDEN MENER DU????? smiley

Hahah det jeg mener er at jeg syntes det er forkert at forbyde racer som pitt bull, amstaff, ambull fordi at de er store og meget bløde kæmper som tilfældigvis også er stærke bare fordi den person der er bag snoren ikke kan finde ud af lede dem korrekt!

Jamen aggression kan ikke trænes væk, det har vi jo sagt!

Det passer altså ikke og nu indblander jeg en fy person men jeg siger Cesar Milan! Og det siger jeg fordi jeg syntes han er genial, han giver fortabte hunde en ny chance, han indrømmer når det ikke gå og er ikke bange for at sige til menneskene at han ikke mener at hunden hører til i denne familie. Han opdrager ikke bare hunden men også mennesket smiley

Fyyy den mand er forfærdelig han slår dyrene!

aaaaargh jeg ville sku ikke kalde det og slå det ville jeg altså ikke smiley han makere det vil jeg give jer ret i men kun i de tilfælde hvor hundens energi er låst inde og hvor der ikke er mulighed for at få kontakt til den. (o ja jeg kender den med molly eller hvad den nu hed som bed ham i hånden ingen grund til at linke ;))

Mange mennesker kommer sku heller ikke på ret kurs igen før de har fået et klap i siden eller i hovedet når det er helt galt.

HVAD ER DET DU SIGER?!

Jeg siger ikke du skal gennem banke en person, men når min bedsteven går totalt i spåner så er han tabt for omverdnen og så er det eneste som hjælper ha et klask i hovedet og tro mig så kan jeg få kontakt igen smiley Han takker mig hver gang.

Hvorimod min mor kan stå og space totalt ud og man så kan kalde på hende 5 gange og hun hører intet -_-' men ligeså snart du lige rør ved hende så vender hun sig og pludselig er der kontakt.

Alt i alt så syntes jeg det er forkert at putte mundkurv på en hund bare fordi den er stor og stærk og er blevet puttet på en eller anden forbuds list.

Det vil jo svare til at alle boksere og gamle proffessionelle sportsudøvere som er stærkere end andre skulle gå med alt ligefra fod lænker til håndjern fordi de har mulighed for at udrette større skade end andre smiley

Åh jeg har så meget mere jeg vil sige men det er langt allerede sorry haha XD Jeg vil svare på jeres kommentare så godt jeg nu engang kan, mange tak for at i læste min mening allesammen ha en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven (generelt)
  • #2   6. jan 2014 Jeg takker for dit indlæg kommoden smiley Jeg er ikke helt med på hvad du mener med dette men det er du fri til at videre begrunde hvis du ønsker self.

    Jeg kan ikke se hvorfor at der er stor forskel på de to ting? En potentiel farlig Mand eller en potetiel farlig hund?

    Jeg undskylder hvis du ikke forstår min ringe udtrykte mening. ha en god dag smiley


  • #3   6. jan 2014 Jeg er enig i at raceforbud ikke er det rigtige for at mindske antallet af bidskader, men din argumentation kan jeg slet ikke følge.

  • #4   6. jan 2014 Hundene er ikke ulovlige pga. Deres udseende..
    De er ulovlige pga. Deres racemæssige egenskaber som kræver viden og indsats at håndterer og deres tendens til at tiltrække visse typer hundeejere, som sjældent kan hornorerer disse krav. To ting som ikke går godt hånd i hånd..

    Ingen steder står der at en hund af et bestemt udseende er ulovlig.

    Jeg synes det er rigtig godt vi har en hundelov. I den står der F.eks. At ejeren til en hund er ansvarlig for at hunden ikke kan skade andre, at hundekampe er ulovlige, at hunde ikke må holdes på steder uden beboelse m.m. Mange rigtig gode ting!



  • #6   6. jan 2014 Jeg er imod hundeloven men argumenter mod loven indeholdende løvernes konge, Ceasar milan, og stærke linjer indenfor mennesker har jeg svært ved at forstå...

    Dit indlæg virker lidt.. Spacy og ustruktureret smiley


  • #7   6. jan 2014 Smutt ug anton - du kan li' både onde hunde (amstaff, ambull) og onde personer (cm). Du er bare ung og forvirret. Vent til du bli'r voksen og har deponeret din selvstændighed til bank/realkredit, så lærer du at ta' afstand fra alt, du ikke kender eller forstår.
    mvh søren

    ps tag dig i agt for alle wannabe-dansklærerne!


  • #8   6. jan 2014 Housebuster: det er helt iorden, det var en tanke som slog mig over noget tid og jeg har prøvet at formulere den tanke, det er helt ok hvis du ikke forstår hvad der foregår i mit hoved smiley

    Ginne Bolognese: Nej det står ingen steder det har du helt ret i, men det var på denne måde bland andet at politikkerne tog deres beslutninger. Man kiggede på andre lande og deres ulovlige hunde, og man så på deres styrke og egenskaber, og så deres udseende. Men ja der er også rigtig mange gode holdninger i hundeloven.

    Minion: haha argh dog ikke smiley


  • #9   6. jan 2014 TF: haha det var fordi jeg havde svært ved at udtrykke min holdning smiley Så der kom nogle lidt specielle eksempler ind som jeg syntes kunne udtrykke nogenlunde hvad jeg mente.

    Søren: Jamen mange tak søren haha XD Jeg er faktisk i bank, men pyt nu med det haha smiley Og ja forresten alt er skrevet i lyner hast så stave fejl er der nok af smiley


  • #10   6. jan 2014 Tak for et godt eftermiddags grin smiley
    Håber ikke du mente det hele seriøst.

    Kan godt forstå at nogle vil synes at raceforbud er uretfærdige, hvis man ikke har sat sig ordentlig ind i hvorfor de er det. Men at sammenligne det med Disney klassikkere, sportsudøvere eller generelt bare andre mennesker er helt ude i hampen.
    - Meget ustruktureret indlæg. smiley


  • #11   6. jan 2014 Manse: Hej nej self gjorde jeg ikke det haha XD Det var mere for at starte op med en diskussion som måske kunne begynde en smule hyggeligt, og så var det sjovere at lave et totalt random indlæg med en total random holdning smiley Håber folk nød det en smule smiley alt i alt en metode for at prøve og starte en diskussion om et rimeligt seriøst emne men på en hyggelig måde smiley hav en god dag.... og endnu engang unskyld strukturen hehehe... ^^

  • #12   6. jan 2014 Nej, man bad et udvalg finde racer man kunne gøre ulovlige, ud fra en problematik her og nu og en "hvad tror vi bliver det nye sorte"..

    Hvis du ser på listen over ulovlige racer er det ikke entydigt bestemte udseender på disse hunde. Og der er masser af racer som minder om (i udseende og sandelig også nogen i type og egenskaber) som er fuldt lovlige.

    Personligt så jeg gerne flere af racerne komme af listen igen. Men jeg synes ikke det er forkert man har love omkring hvad folk må holde af dyr... Men mere fleksibel lovgivning, som gjorde det muligt at få tilladelse F.eks. Ville jeg synes bedre om.


  • #15   6. jan 2014 smiley

  • #16   6. jan 2014 Der er egenskaber som bare ikke hører hjemme i et lille,tætbefolket land som vores. Jeg synes forbudslisten er fin.

  • #17   6. jan 2014 #16
    Den var go'. Sten - glashus. Get it?
    mvh søren


  • #18   6. jan 2014 Jorden kalder.............

    De nævnte racer er ikke sat på listen pga udseendet - men pga indeholdet.

    Nej - det kan ikke trænes væk! ( Eller tæves hvis man er CM)

    Nej - mennesker skal heller ikke bare have nogen flade......det kommer der ikke noget godt ud af.

    Tegnefilm er ikke et samme som fakta og kan derfor ikke bruges som argument.

    Nej - mennesker og dyr (læs hunde) kan ikke sammenlignes på den måde.

    Håber godt nok ikke du arbejder i min bank, med mindre du også går ind for at alle skal have udbetalt det beløb de beder om, uanset størrelsen på beløbet, når bare de kommer og spørger pænt, for så kan det jo ikke have nogen betydning hvad der står på kontoen.................så kommer jeg lige forbi og henter et par millioner - og jeg skal nok se sød ud imens jeg gør det.


  • #19   6. jan 2014 smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #20   6. jan 2014 Kan godt være at man ikke får bideskader længere ned ud fra statistik. Derimod kan man få den ned blandt de racer der er på listen. Set ud fra de skader de har/kan lave er det ikke så dumt igen.

  • #21   6. jan 2014 Hahahah det ser ud til at de fleste fik sig en god griner og så var der dem som hvis blodåre i panden begyndte og dunke smiley

    Vi var 4 forskellige mennesker til at skrive dette indlæg, hvor vi hver især skrev et lille afsnit om forskellige ting i forhold til hundeloven bare i lidt sjov smiley (derfor så ustruktureret og fuld af fejl)

    Der var nogle der lurede os hurtigt og så at det var sjov og så var der dem der lige sad i gryden og kogede lidt smiley (undskyld vi kogte jer hihih)

    Så er det her vores gruppe gerne vil starte en rigtig diskussion op hvor vi gerne vil have at folk skriver deres holdning til hundeloven uanset hvor sindsyg andre må syntes den er (se bare på os vi startede godt ud smiley haha) og så at vi kan skabe en relativ debat om dette ellers så store tabu emne smiley


  • #22   6. jan 2014 Det "sjove" er jo desværre at der er folk der skriver præcis det samme i fuld alvor...............

  • #23   6. jan 2014 Ja men det har jeg som person så ikke så meget imod, det er deres holdning den skal de have lov at udtrykke som de ønsker skør eller ej smiley

  • #32   6. jan 2014 Og nu er der så 9 smiley Er det den fysiske eller den digitale postkasse, jeg skal holde øje med? smiley

  • #33   6. jan 2014 huh O_O fik du en advarsel kommoden ja det er jeg ked af, jeg syntes ikke din kommentar var ond eller grim? jeg undskylder! smiley

  • #36   6. jan 2014 Kan man fjerne et synes godt om ligesom på Facebook? For jeg fik trykket synes godt om startindlægget og jeg synes det er noget ævl. Og det kan jeg så forstå, at det også var meningen.

  • #38   6. jan 2014 Tak


  • #39   6. jan 2014 Jeg er FOR hundeloven generelt, for den indeholder mane flere ting end bare forbud imod visse racer. Enkelte ting kan og bør ændres, bl.a. skambidsparagrafen, og det bliver også ændret.

    § imod enkelte racer - Jo nogle enkelte racer synes jeg er ok er forbudte, med mindre man laver regler om, at det kræver et certifikat el.lign. at have disse racer - på lige fod med civilt hold af ulve eller ulvehybrider.
    Men med det sagt, synes jeg ikke at et forbud imod hold af 13 forskellige hunderacer på nogen måde løser problemet med de episoder, hvor en hund har angrebet en anden hund, eller hund bider baby. Dertil skal der en adfærdsændring til. og det er ikke hundenes adfærd jeg tænker på men menneskers. Ansvarlighed!!! Og så skal bøderne falde til de uansvarlige, om de så er ejere asf en fransk bulldog, schæfer, labrador eller staff. (og før ændring af loven også amstaff, ambull m.v.)

    Iøvrigt, kære TS, så er en Newfoundlænder, Engelsk Mastiff, en Pyreneer m.fl. både større og stærkere end de hunderacer du nævner. de har bare et andet sind og en anden mentalitet.

    Derudover har jeg en virkelig trang til pååååpcorn og cola....

    smiley *popcorn* smiley smiley smiley *popcorn* smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #40   7. jan 2014 PitBull staves med ét T smiley

  • #41   7. jan 2014 Miemiv: Se det var sådan noget vi gerne ville have igang! Super dejligt indlæg og læse smiley

    Jeg giver dig helt ret! Er enig i det meste du skriver, jeg har dog bare den holdning at jeg ikke syntes at nogen burde være på listen, da jeg derimod syntes det kræver ansvarlighed og træning, både af hund og menneske og at man tager et licens smiley

    Kom endelig med flere af den slags indlæg! smiley


  • #43   7. jan 2014 Nej det kan du jo selvfølgelig have ret i isabelle smiley

    Når det ved jeg nu ikke haha XD Ej self er vold ikke meningen (de fleste input var jo totalt skøre i starten) Meeeeeen vil dog lige sige at jeg havde en onkel som var på stoffer og røg ind og ud af fængslet lige indtil min morfar altså hans far gav ham en ordenlig gennem bankning ^^' Nu er han på ret kurs med job og afvænning men sådan virker alle jo ikke det ved jeg godt smiley

    Ja Isabelle det vidste jeg godt og det er jo også klart. Ligesom at der herhjemme er flest anmeldte bidskader indefor labrador racerne, det er jo også klart fordi det er en af de hunde som du finder flest af i Denmark, ligesom du i USA finder rigtig mange pitbulls smiley At det så er med dødelig udgang når vi taler pit, det er jo self fordi at hunden er så meget stærkere både i psyke og i fysik smiley Og self er der også nogle som bare slet ikke bliver håndteret korrekt. smiley


  • #44   7. jan 2014 Ingen af de andre listehunde klarer sig "godt" i statistikken. http://www.curiosityaroused.com/nature/top-10-most-dangerous-dog-breeds-based-on-bite-fatalities/
    mvh søren


  • #45   7. jan 2014 Altså af hvad jeg kan se på den der søren så er ingen af de forbudte hunde på den der liste over top 10 farligste hunde ifølge af en bid statistik smiley Jeg ser kun pit af dem som er på listen smiley

  • #46   7. jan 2014 netop! smiley

  • #47   7. jan 2014 Så du er også imod listen eller punkter i den? smiley



  • #48   7. jan 2014 Efter hvad man kan se for 1 år før loven og 1 år efter så syntes jeg ikke rigtig at det er blevet bedre?

    profilbillede
  • #49   7. jan 2014 Og her smiley

    profilbillede
  • #51   7. jan 2014 Hvem er det et spørgsmål til Maj-Britt? smiley

    Og er der andre der ikke kan se mine billeder? eller er det bare mig?


  • #52   7. jan 2014 ja det har fair dog og jeg kigger lige på hunde smiley lol så det var til mig haha undskylder Maj-Britt smiley

  • #55   7. jan 2014 Der er disse;

    profilbillede
  • #56   7. jan 2014 og her:

    profilbillede
  • #58   7. jan 2014 Helt iorden Maj-Britt det er jo smag og behag smiley

  • #59   7. jan 2014 Men her var den for andre dyr maj-britt smiley

    profilbillede
  • #60   7. jan 2014 Har du et sted hvor det står isabelle? smiley

  • #62   7. jan 2014 #47#
    Jeg er imod forbudslisten - det er fascisme af værste skuffe.
    mvh søren

    ps generelt imod forbud og for ansvar


  • #66   7. jan 2014 Pitbull er en gammel historie, de har været forbudte i over 20 år. Forhold jer til de seneste forbud (2010).
    mfh søren


  • #67   7. jan 2014 Maj-Britt det skal jeg ikke kunne svare på men hvis den er en blanding så kan man jo ikke generalisere ved at lave et forbud hvis det er blandingerne som bider? Det er bare min mening smiley

    Det var nu ikke det jeg mente isabelle en sted hvor der står den kun udgør 3% af USA hundebestand? smiley

    Ok søren jeg er så enig smiley


  • #68   7. jan 2014 Der er jo også denne: http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Sjaelland/2013/10/17/162922.htm

    Hvor de siger at 8 af de 13 forbudte aldrig har været skyld i en bid episode, ved den er lidt gammel og er fra sidste år, men stadig forholdsvis ny og ikke fra fair dog smiley


  • #72   7. jan 2014 Takker isabelle den vil jeg lige læse den der smiley

    Her Maj-Britt denne er lavet i samarbejde med DKK smiley


    profilbillede
  • #73   7. jan 2014 hov nej sorry my bad ikke dkk det var dansk hunderegister det var lige noget andet haha undskyyyyld smiley

  • #74   7. jan 2014 Jeg ser gerne løse bliver forbudte. Bortset fra i hundeskove. En del mennesker er bange for hunde. "Min hund bider ikke" - jow jow det ses tydeligt i bidstatistikken smiley
    mvh søren


  • #75   7. jan 2014 Der er jeg enig med Søren, Jeg forstår godt at folk vil have at der skal snor på folks hunde man ved jo aldrig om den kan finde på og bide smiley

    Jeg har hund selv, men jeg bryder mig bestemt ikke om løse hunde smiley


  • #78   7. jan 2014 I USA er det dog ikke kun pitbullen som dræber både rottweileren og endda pomsen kan slå ihjel smiley



    profilbillede
  • #79   7. jan 2014 #76# Du er en begavet debattør - jeg mangler svar.
    mvh søren


  • #81   7. jan 2014 Isabelle - Er det ikke de to damer der går med dem ? kan ikke huske om de har poms eller chi...

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #82   7. jan 2014 Hvorfor laver man ikke en undersøgelse på om der er færre bid fra de hunde der på listen. Det er jo det som kan vise os om loven har hjulpet. At der stadig er bid fra andre hunde kan vil ikke undre. Det vil det altid være,så det jeg vil se er om der er kommet færre bid og farlige overfald af de hunde på listen.

    Der er også folk der kører for stærkt hver eneste dag. Det gør vil ikke færdselsloven dum og får en til at mene den skal afskaffes


  • #83   7. jan 2014 Max det er umulig at lave en før-efter statistik, da der ikke er indsamlet data, fordi hundebid sjællent registreres efter race

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #84   8. jan 2014 Klart blandingshundene står højt, det er jo vores listehunde i forklædning , Boxer/Lab, SBT/DSG bla bla

  • #87   13. jan 2014 Godt indlæg susanne J! smiley

  • #88   14. jan 2014 Susanne, jeg er meget enig, at de, der ikke overholder loven og bevidst avler og/eller ejer de ulovlige hunde, burde kunne gives bøde.
    Men hvordan afgører man, hvem der gør det bevidst og hvem, der uden at tænke sig om, har skaffet sig en blandingshund, der ligger og "vipper på grænsen", men hvor ingen kan afgøre med sikkerhed, hvilke racer der ligger bag. Der er nok en gruppe af ejere, der bliver straffet al rigeligt ved at miste deres hund.

    Jeg tror ikke på ideen med kørekort. Det er der mange grunde til og det bliver måske lidt langt at komme ind på her, men jeg er nødt til at spørge dig, hvad skal der ske med de mange hunde, der ikke består lydighedsprøven ? Mange af dem måske velfungerende hunde med ansvarlige ejere. Man kan jo sagtens have velfungerende hunde, der ikke kan en masse lydighed, men ikke på nogen måde er til gene for deres omgivelser, fordi deres ejere er ansvarlige hundejere.


  • #91   14. jan 2014 Jeg synes heller ikke loven er ideel, men det synes jeg altså heller ikke ideen om et kørekort er, og da slet ikke med afsluttende prøve.

    Ja, alle kan vel lære deres hund gi pote og andre små øvelser, men at kunne det ændrer jo ikke ved, om man er en ansvarlig hundeejer. Hvis man har en hund, der f.eks. ikke kan med andre hunde, så er det jo bedøvende ligemeget, om den kan gi pote, men væsentligt om man formår at holde den fra andre hunde.

    Det. jeg mener, er, at hvis sådan en prøve skal gøre en forskel, så skal niveauet være ganske anderledes højt, og så er der pludseelig mange ansvarlige hundeejere, der måske ikke kan være med.
    Og som du selv nævner at genneføre et kursus er ingen garanti, for at man bliver en god hundeejer.

    Jeg ser ingen grund til at almindelige hundeejere med styr på deres hund skal tvinges til at gå til noget træning, der kan være problematisk at få til at hænge sammen med deres hverdag og som de slet ikke har lyst til at gå til. Hvem skal for øvrigt stå for alle de træningskurser ?

    Jeg kender folk, der er virkelig bange for at gå til prøver og eksamener, og tanken om at retten til at bibeholde sin hund afhænger af testresultatet, kan da nok få nogen til at gå helt i baglås.

    Nu ved jeg ikke, om du havde tænkt dig, at man skulle gå til fornyet prøve med hver hund man har, eller at bestået prøve med en cavalier giver ret til at anskaffe f.eks en kangal næste gang (ideen skulle jo være at forbudslisten var ophævet). Hvis kortet bare skulle erhverves en gang, så ville jeg som opdrætter klart foretrække at sælge til folk, der allerede havde kortet, og mon ikke mange opdrættere ville føle ligesådan. Så hvor skulle førstegangs hundeejerne mon så gå hen ?

    Og med hensyn til at videreformidle de dumpede hunde, hvem skulle stå for det ? Er du klar over hvor mange hunde, der allerede forsøges videreformidlet ? Hvorfor skulle hunde, som ikke er til gene for nogen, og hvis ejer gerne vil beholde dem, forhøje antallet af hunde, der behøver nyt hjem ?


  • #92   14. jan 2014 Isabelle, der er helt klart nogle gode aspekter i den tyske lov, også fordi den åbner mulighed for individuel vurdering.
    Til gengæld mangler der (i hver fald i den del du indsætter) en brugbar præcisering af hvad en farlig hund er. Hvordan forstås denne sætning:

    "Farlige hunde (Gælder alle racer, der har udvist farlig adfærd eller andet)"

    Så hvis en f.eks. bokser, gravhund, whatever, har angrebet og bidt voldsomt, så er det en farlig race eller ?

    Meget upræcist.


  • #93   14. jan 2014 Så hvis en f.eks. bokser, gravhund, whatever, har angrebet og bidt voldsomt, så er det en farlig race eller ?

    Meget upræcist
    .

    Ja det er jo det min hunderace er dømt på. Finder du også det upræcist?
    mvh søren


  • #94   14. jan 2014 Det er da i hvert fald mere præcist at nævne en race i loven end formuleringen fra den tyske lov.

    Om det er korrekt eller ej, at nogen race skal forbydes var ikke lige emnet, det var formuleringen, jeg forholdt mig til.


  • #95   14. jan 2014 Der er forskellige hundelove i de tyske delstater, men de fleste har en liste af racer, som de behandler som farlige på lige fod med hunde der har udvist farlig adfærd.
    Desuden er det forbudt at importere pitbull, amstaff, staffordsire bullterrier og bullterrier hele tyskland


  • #96   14. jan 2014 Lene - læs lige #93 igen! Min race er jo netop på listen, fordi nogle af dem "har angrebet og bidt voldsomt". Så må det samme vel gælde alle de andre racer, som også gør det. Lighed for loven eller hvad?
    mvh søren


  • #97   14. jan 2014 Søde Søren. Det var slet ikke det, jeg kommenterede på. Jeg kommenterede på formuleringen, som jeg synes var vag og upræcis i en lovtekst. Jeg kan så forstå, at der i de forskellige delstaters love er nævnt racenavne.

Kommentér på:
Hundeloven (generelt)

Annonce