980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Jens N
Jens N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Beagle Beagle

hej vil lige høre fra nogen der har eller har haft en beagle. jeg overvejer om det er sådan en jeg og familien skal ha. vi består af 2 voksne og 2 børn en på 11 og en på 15. vi har før haft cockerspaniel. nu har jeg hørt at sådan en beagle er svær at opdrage på og den er sig selv og den gør hele tiden og ikke er en særlig god hund. cokkeren er jo også en jagt hund kan man sammenligne de to eller ?? jeg skal ikke bruge den til jagt men troede da at hvis man kunne bruge den til jagt er de vel også til at opdrage på. ellers er det jo ikke smart at bruge den til det.. Håber på mange svar..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beagle
  • #1   13. jan 2014 beaglen er en støver = en helt helt anden form for jagt en cockeren... og deri ligger en del af forskellen. Beaglen er lavet til at have en fænomenal næse, og at følge en fært når den finde en (og altså uden en jæger/hundefører lige i hælene)
    Den er i høj grad selvstændig -det betyder ikke at man ikke kan lære den noget. Den er jo ikke dummere end andre hunde, og forstår man at finde en belønning den synes er fantastisk, så ka den da lære en masse... men man skal IKKE forvente at kunne lufte uden snor, for ifor de flestes vedkommende, lukker ørerne altså når de får fært af noget.

jeg synes det er helt forkert at sige at det ikke er en god hund -jeg synes det er en helt vildt skøn race. Samtlige jeg har mødt har været venlige og enormt charmerende, fungeret godt med andre hunde, børn osv.
    Og hvis man er ok med selvstændigheden og trangen til at følge næsen, så kan det jo være den perfekte race... ønsker man en kommende lydighedschampion, så skulle man måske lede videre.

Det er dog en aktiv race der skal have lov at lave noget og at bruge sin næse... ønsker man en sofakartoffel, ja så bør ma nok osse lede videre

• #3   14. jan 2014 Stine -jeg er osse stødt på en enkelt beagle som kan -men fakta er at det ikke er noget der er nemt at lære dem, og rigtig mange kan ikke. Så er det noget man prioriterer højt, så er det æppe den rigtige race at vælge... og skulle man så få den lært det alligevel, er det jo bare en bonus.

Jeg kender osse til en husky der er blevet A-hund i lydighed, men vi kan vel godt blive enige om at hvis man har seriøse ambitioner i den retning, er man nok bedre tjent med at vælge en race der er bedre egnet til formålet? Ønsker man derimod blot at træne for hyggens skyld (og er villig til en udfordring), så kan man da købe sådan en, og viser det sig at blive succes, jamen så kan man da glædes over det og være stolt at præstationen. Det afhænger jo helt af HVOR højt man prioriterer det.

Den beagle jeg kender som kan gå løs, kan man i øvrigt ikke bare gå sådan afslappet afsted med -man skal altså være "på" når den er løs, for ellers går den osse egne veje.

• #4   14. jan 2014 Melder mig enig med Michelle - min venindes beagle KAN godt gå løs, men selv i leg med andre hunde kan den pludselig finde en fært og gå sine egne veje. Og den GØR. Uden nogen grund nogle gange - hvis den altså bare sidder hjemme et kort stykke tid uden at blive aktiveret, så gør den. Det er ikke en stille gøen, og vi snakker om alt fra 10 min. uden aktivering til en halv time. Også om natten.

Vores egen er en blanding, og kan sagtens gå løs. Hun lystrer også når vi er ude, og kan godt være en sofakartoffel, men af og til er det tydeligt at se at der er beagle i hende, ang selvstændigheden.

• #5   14. jan 2014 Vi har en beagle blanding som adfærdsmæssigt er rigtig tæt på en beagle. Er vild med hans kombination af selvstændighed og sociale behov. Han følger os ikke i hælene, men når vi sætter os kommer han straks og vil gerne lege/hygge.

Får han fært (hvilket han gør nærmest hele tiden udendørs), så skal man godtnok have verdens bedste guf med for at få opmærksomhed. Har man så opmærksomhed så er han mega lærenem og med klikkertræning skal der ikke mange klik til før han har fattet pointen. Han er dermed ikke nem at trætte gennem træning, men et godt spor og han er udkørt. Ligeledes får han altså også meget ud af en gåtur, da han hele tiden bruger hjernen til at snuse = en smule selvaktivering.. Han kan ikke gå fri - men han har dog lært ikke at trække (kan svigte hvis der er meget stærkt spor - sker kun sjældent).

Han gør ikke af ingenting. Hvis han har opfanget et sstærkt spor i skoven og vi ikke går den vej han vio kan han gø. Ellers gør han kun når vi leger og er liiidt lang tid om at kaste hans legetøj til ham..

Han har en beagle-veninde og de minder rigtig meget om hinanden i adfærd..

Han gider ikke rigtig fremmede hunde, men hænger nok mest sammen med et overfald han var ude for, på et lidt følsomt tidspunkt i hans udvikling..

• #6   14. jan 2014 Beagler kan været ret opfindsomme smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=_ym0rxisOpw#t=137

Kommentér på:
Beagle

Annonce