1.675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

flat coated retriever linjer flat coated retriever linjer

Er der nogle der ved noget om linjerne i denne race.
Jeg tænker især på udstilling og jagtlinjer, da jeg jo ved at det er meget delt hos labberne og golden, men hvad med flatterne?

Når jeg kigger opdrætter hjemmesider står der ved de fleste at de opdrætter dual hunde, jeg har ikke fundet nogle der skriver de opdrætter dissideret jagt linjer.

Er der stor forskel på linjerne indenfor racen, og evt. hvilke forskelle?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flat coated retriever linjer
  • #1   15. jan 2014 Spørg evt. flatrunner herinde. Hun har opdrættet flatcoated

• #4   16. jan 2014 Flatrunner. Tak for svar, jeg husker godt at du har givet mig råd tidligere.
    Jeg står ikke og er på vej ud at købe hvalp lige nu, der er lige nogle personlige ting der skal være styr på først og som tager tid.
    Jeg bruger så tiden på at finde ud af hvad jeg ønsker og hvad jeg ville kunne tilbyde.

Jeg er ret sikker på at det skal være enten en lab eller en flatter. Men jeg synes det er svært at finde ud af hvilken type flat, hvis det bliver den.

Træning er meget vigtigt for mig, ikke nødvendigvis konkurrencer, men jeg elsker bare at lave noget med min hund og vil gerne ha en hund der vil nyde det lige så meget.
    og så er det bare vigtigt at hunden har en god psyke, robust med mod på livet.
    og så skulle den jo helst være sund og rask.

• #5   16. jan 2014 Kan anbefale følgende kennel :

http://www.tanima.dk/

Jeg har selv en hund derfra og den er købt som træningshund/familiehund
    Jeg har fået det jeg søgte - en hund som bare er på når vi træner (både dch-.program og jagttræning) og så kan den også slappe af når den er inde smiley
    Jeg går meget op i konkurrence-træning og det går over alt forventning smiley

mvh Karin

• #6   16. jan 2014 Karin F: har lige været inde og kigge på deres hjemmeside og den ser super spændende ud, ser ud til de laver hunde som passer godt til det jeg ønsker.

• #7   16. jan 2014 Havde jo en lab før, og nu Floyd smiley

Synes der er stor forskel på de 2 racer.

Labben er langt mere pleasende og ikke nær så egenrådig, derudover er det 2 forskellige tempo.

Nu kom jeg jo så fra en halvgammel syg hund til en frisk lille hvalp og hold da op en omvæltning *GG*

Floyd er skøn, men vi har vores kampe

• #8   16. jan 2014 Rene: dejligt at høre fra en med kendskab til begge racer, jeg synes det er rigtigt svært at vurdere forskellen mellem dem.

kan du give nogle konkrete bud på hvor du oplever forskellen på de to racer, udover at flatten er mere egenrådig?

• #9   16. jan 2014 Som jeg skrev på andet forum for et års tid siden

havde jo en lab før Floyd (flatter), og der er ret så stor forskel, men havde tæve og har nu fået hanhund.

sådan umiddelbart, så er labben langt hurtigere til at fatte tingene , men det kan jo også være mig der ikke formår at få Floyd til at forstå hvad jeg vil have ham til.

Synes flatteren er mere "stædig" end labben og ikke en ligeså stor "pleaser", men igen, det kan også handle om mig og mine signaler til Floyd.

Træningsmæssigt er vi gået meget skævt af hinanden og det har slet ikke været optimalt, set i bakspejlet har Floyd gennem hvalpetiden fået alt for lang snor.

Flatteren har dog 1 eller 2 gear mere end labben, og er en fjollerøv uden lige,når Floyd sendes ud efter en dummy eller bold, så springer han gennem alt slags krat, på det punkt er han kold om det er brombær/hindbær krat den ligger i, den skal bare findes, Floyd er nu 16 måneder og tager mig stadig til hoved over ham og hans tossestreger

Omvendt så synes jeg flatteren er langt mere social, en kælepotte uden lige og vil hellere end gerne sidde på skødet.

Indendøre har jeg ingen problemer med ham (bortset fra når der er gæster, så kører han højt, men havde man besøg hver dag, så ville det nok ikk være slemt), ej heller da han lå stille omkring 10 dage, grundet trædepudeskade, så selvom der er et stor behov for aktivering/motion, kravler han ikke på væggene, når dette ikke kan opfyldes i f.eks 10 dage, nå ja, jeg bor i lejlighed

Floyd er en skøn dreng, men glæder mig til jeg finder vinklen på hvordan jeg skal få ham til at forstå, hvad jeg vil have ham til.

Det var bare lige lidt hurtige tanker

• #10   16. jan 2014 Rene: Tak

• #11   16. jan 2014 Han er nu 2,5 og stadig ikke "voksen", det bliver han nok aldrig, men der siver da langsomt noget ind efterhånden smiley

Men som jeg også skrev dengang, så er det jo også meget min indgang til ham og hvordan jeg får ham til at fatte helt 100 hvad han skal.

Som opdrætter engang skrev, ad/hd er opkaldt efter flatten smiley

• #12   16. jan 2014 det er jo også det der kan være lidt svært at vurdere, hunde indenfor en race er jo stadig forskellige, personlighed/køn, og så er der selvfølgelig os ejere der også spiller en rolle.
    Jeg synes det er svært at finde ud af hvad der passer mig bedst, men jeg har jo god tid til at overveje det i.

• #13   16. jan 2014 Maya
    Har du oplevet begge racer ?

Har oplevet både lab og flat og der er STOR forskel. Jeg synes du skal tage ud og opleve begge racer.Som jeg ser det er tænd og sluk knappen meget nemmere at træne på en lab end en flat. Og så har de andre skrevet klog info om racen.
    Klart der er forskel i personlighed og køn, men generelt er der nogle store forskelle..

Jeg synes der er så store forskelle at man næsten ikke kan se sig med begge racer- de kræver en helt forskellig hundeføre, som jeg ser dem. Hvis man matcher den ene, matcher man nok ikke den anden.

Dejlige begge to, men du kan jo nok regne ud hvilken race jeg er til smiley

• #14   16. jan 2014 Jeg synes flatrunners kommentar i den anden tråd, er meget rammende:
    "Hvis du vil ha det nemt, så køb en lab, og vil du ha udfordringer så køb en flat"

Vil du bruge hunden til træning ?
    Hvis ja til hvad ?
    Og har du erfaring med træning indenfor det felt du vil træne i ?
    Hvordan er din tålmodighed som hundefører ?

• #15   17. jan 2014 Bella: Tak for din kommentar. Jeg kender til labben føler jeg, min erfaring med flatten er mere begrænset, kendte en som barn og har mødt enkelte på træningsbanen/udstilling.

Jeg elsker at træne med min hund og tænker noget spor/søgning, lydighed, apportering, jeg har tænkt lidt på noget jagt træning, men kun for træningen da jeg ikke er jæger.

Jeg tror måske at problemet er at jeg er lidt i tvivl om hvad jeg egentlig ønsker, for synes jo at flatten lyder sjov/spændende, men jeg ved også med mig selv at jeg godt kan li at se resultater af træningen. Jeg har tidligere dyrket lydighed og agility, samt en masse forskellige ting hjemme, søgning af godbidder, samle ting op og aflevere og ellers alle de gængse tricks.

Er forøvrigt en super lækker vaps du har dig, har været inde og kigge nogle gange.

• #16   17. jan 2014 Hvorfor er det du er til flatcoated ?
    Kan du beskrive hvorfor du tror det ?

Tak er VILD med min Jackpot !
    Han har drift , tonsvis af selvtillid og er ikke bange for noget. Han er fed at arbejde med !

Hvad er dine tanker om mht. hvad du synes er minus for dig ved labben ?

Du er velkommen til at komme og hilse på min skønne Jackpot og se ham arbejde, hvis du skulle komme vestpå smiley

• #17   17. jan 2014 Hvad har du haft af racer før ?

• #18   17. jan 2014 Jeg kender en der kun har jagthunde.
    Han gik fra, at have en labber, til at have en flatcoated. Han er overbevist om at hans hund har ADHD. Jeg ved ikke om det er tilfældet, eller om det bare er en meget aktiv flatcoated han har fået sig.

• #19   17. jan 2014 Bella: Du stiller nogle rigtige gode spørgsmål smiley

I forhold til hvorfor jeg er til flatteren, jeg tror egentlig at jeg besluttede at det nok var labben der passede bedst til mine ønsker og det jeg kan tilbyde (jeg har været mange racer igennem) og derefter kiggede jeg så på nogle af de andre retrievere (golden og flatteren) og tænkte nok lidt at de var meget ens (var også mit indtryk i den gamle tråd) og så synes jeg flatteren er super smuk, og lidt nostalgisk havde jeg billedet af en flat tæve jeg luftede som barn.

Der er egentlig ingen minusser ved labben, synes jo den passer på alt det jeg ønsker, en super trænbar/samarbejds villig hund, venlig i forhold til fremmede.
    Dens ønske om at bærer passer godt til det jeg synes er sjovt at arbejde med og at den er fortrinlig til næse arbejde. Tror måske det er lidt overfladisk at labben er så almindelig af udseende.

Jeg ville super gerne møde din Jackpot han ser super dejlig ud.

• #20   17. jan 2014 Maya
    Jeg kan lige fortælle dig om min tur gennem beslutningen om race.

Da jeg startede med at lede efter hvilken race jeg skulle have efter Belli, (og efter Tikka, men der fik jeg så Belli i mellemtiden smiley ) ledte jeg højt som lavt og var mange racer igennem..
    Jeg nåede til golden retriever og endte med jagtgolden.. Synes de er meget smukke, labradors er kedelige... tanker i den dur..
    Jeg blev ved med at være lidt i tvivl om jeg ikke skulle have lab i stedet trods beslutningen.. Jeg talte og besøgte en del opdrættere og mange sagde det samme. Golden er lige tanden mere selvstændig end labben.. Og på min liste over evner der var rigtig vigtige for mig ved en ny hunde, var en will to please.
    Jeg tror nu nok jeg ville kunne tackle en golden af jagtlinier, men chancen for succes var større med en lab. Og jeg vil helst ´have så lidt odds mod mig som muligt, så kan jeg altid øge det senere, ved at få en jagtgolden eller anden race.

Da jeg besøgte kennelen hvor Jackpot er fra mødte jeg hans far- et energibundt på den fede måde !

• #21   17. jan 2014 Jeg lånte lige farmand og du kan se ham her:
    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/38859-laekker_lab

Han arbejder med stor motivation og energi. Selvfølgelig er det også måden han er blevet trænet på, men er ret sikker på at han drive er givet videre..

• #22   17. jan 2014 Du er velkommen til at hilse på JP- han er langt fra kedelig smiley
    Bare skriv pb, så kan vi aftale nærmere smiley

• #23   17. jan 2014 Jeg har været hvor du stod, og derfor ved jeg også hvilke spørgsmål der har hjulpet mig smiley

• #24   17. jan 2014 Bella: mange tak. og hvor er han lækker, det er jo sådan set sådan en hund jeg ønsker.

• #25   17. jan 2014 Maya
    Sådan havde jeg det også da jeg oplevede ham smiley

Hvis kuldet falder godt ud i sundhedsresultater, laver hun samme kombination som Jackpot er fra smiley

• #26   17. jan 2014 Se denne video
    http://www.youtube.com/watch?v=4TFMhtKb8uQ
    Fra 13.12 siger Philippa noget om hvor lang tid det tager at træne lab, flat og golden...

• #27   17. jan 2014 Super video. Hvo smiley r er den skøn den lille spaniel, men jeg tror godt nok jeg ville få stress af at bo med sådan en smiley men skøn.

Hørte godt det med at man kan træne 3 labs på samme tid som man kan træne 2 goldens og 1 flat, det giver jo et fint billede af forskellen.

• #29   18. jan 2014 Du glemte lige, man keder sig aldrig med en flat i huset smiley

• #30   20. jan 2014 Helt enig Rene smiley

Kommentér på:
flat coated retriever linjer

Annonce