{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Julle
Julle
Tilmeldt:
21. okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 24

Fodre anderledes? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu har jeg læst flere debatter hvor folk anbefaler at fodre råt, og jeg går da og overvejer selv at gøre det. Men jeg ved absolut intet om hvordan jeg starter, hvor meget og hvad jeg gør hvis lille vovse får det dårligt fordi jeg kikser i det. smiley
Min fars hunde har altid fået tørfoder, og rester fra aftensmaden, altså kogt/steg kød/grønsager lign. derfor virker det "unaturligt" for mig at smide en klat rå kød i foderet, både fordi jeg ikke har prøvet dette før og i min verden er råt "giftigt" da jeg ikke selv lige spiser en gang rå oksekød når jeg er doven og ikke gider lave mad smiley

Så hvordan gør jeg lige, idealet er at vapsen fik det samme som os hver aften, så spiser vi hakkebøffer får hun lige en sjat i skålen, inden de er lavet? Eller hva?

Hun får pt Kingsmoor Pure Hvalpefoder, og er en Shetland Sheepdog på 4½ måned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodre anderledes?
  • #2   17. jan 2014 Med mindre man vælger et færdigt råfodringsprodukt, så skal man eddermaneme vide hvad man laver. Hunden skal have en meget præcis blanding af proteiner, fedt, vitaminer og mineraler.
    Jeg holder på at tørfoder er det bedste, suppleret med ben, med mindre man sætter sig grundigt ind i næring, optagelse og indhold. Grundigt! Så kan man godt råfodre.
    Vil du råfodre uden at uddanne dig først, så vælg et produkt som vom og hundemad. Det er færdigt.


  • #3   17. jan 2014 synes du skal Google BARF, eller råfodring ...

    medmindre I spiser meget varieret kan det der med at smide en sjat i skålen ikke gøre det ....

    hunde har brug for protein fra mange flere kilder end vi her i huset spiser ...

    når det er sagt så kan du sagtens give den af det du køber i supermarkeder og mange dage altså det samme som jer ... men de skal have indmad, og ikke indst ben også....

    Mine får fra supermarkeder : kyllingestykker, lår, anderlår, ribben/stegeben fra både gris og okse, ben fra okse, fars, koteletter, fisk (som skal fryses først) , lever....
    derudover køber jeg så ved BARF forhandler lam, heste, vildt osv, både i hakket form og i poser med ben og brusk, skrog fra kalkun, kylling/kalkunhalse og meget andet ....

    det er ikke hundens alder men dens vægt der afgør hvor meget den skal have ...
    går ud fra med den alder din hund har at den fodres flere gange dagligt, så ville begynde med at erstatte et måltid med råt og se hvordan den reagerer på det .....


  • #4   17. jan 2014 Det er ingen videnskab at fodre hunde, varieret, hele byttedyr så er man langt;)


  • #5   17. jan 2014 Jeg ville nemlig ikke kun fodre råt, men bare supplere det for hun får lidt lækkert og anderledes end bare tørfoder resten af livet. Eksempelvis en sjat af hvad vi spiser, hvis der er noget på tilbud og lign.

    Så køre tørfoder så jeg ved hun får hvad hun skal, og så forkæle med råt? Kan man det?

    Så tørfoder morgen (somregel i aktiveringsterning) og tørfoder + lækker rå aften?


  • #6   17. jan 2014 Jeg vil nødigt gøre noget forkert smiley

    Deres maver skal vel vendes til det stille og roligt som hvis man skiftede foder?

    Samtidigt er jeg trods alt på SU så det skal ikke være en kæmpe udgift, selvom hun selvfølgelig skal have det bedst muligt smiley


  • #7   17. jan 2014 Mine kan sagtens tåle det som du gerne vil gøre det, men det er ikke sikkert alle kan.

  • #8   17. jan 2014 Jamen er det så bare at prøve og holde øje med hende? smiley

  • #9   17. jan 2014 jeg fodrer ½ af hvert, som regel tørt morgen og råt aften, så det du vil er så absolut også muligt, du skal bare ikke give fuld ration af tørt og så råt oveni, synes du skal regne det rå, selvom det "bare" er for at det skal være lækkert, med i madmængden

  • #10   17. jan 2014 Nå ja selvfølgelig, ville fodre med lidt eller ingen tørfoder aften, afhængig af hvad der var af råt.

    Hvad startede du op med?
    Hvis vi spiser hos venner lign en dag sker der så noget ved hun ikke får råt?


  • #11   17. jan 2014 åh, jeg startede faktisk op med noget der hedder Natures Menu, noget der var meget fint hakket færdig pakket i blokke hvor der var både kød og grønt i, men det er vist ikke så godt, og der var ingen tygge udfordring i det ....

    nu var mine lidt ældre dengang, så gav også et kyllingelår i starten, og ellers lever og den slags ....

    Når hunden er vant til både råt og tørt kan du sagtens bare give det ene eller andet nogle dage ...

    har jeg et stort råt måltid til dem, fx større ben, så får de ikke tørt den dag ... har jeg ikke lige noget råt så får de bare tørt den dage eller nogle dage ....



Kommentér på:
Fodre anderledes?

Annonce