876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Busser og regler. Busser og regler.

kan det virkelig godt passe man ikke må medtage en Dansk Svensk gårdhund i bus i aalborg, så længe den er i en taske? min lillesøster blev afvist og hvor chefføren afviste hende og sagde det ikke var en taskehund. men på hjemmesiden:
Førerhunde til blinde og stærkt svagsynede samt signalhunde er velkomne i alle busser, og de er gratis at medtage. Det samme er mindre hunde, såfremt de bæres i en taske og bliver i den under kørslen. Større hunde kan ikke medtages i by- og metrobusser, men gerne i andre busser. De større hunde medtages til børnetakst og skal altid være i snor under rejsen. De må ikke anbringes på sæderne.
Jeg vil helt klart mene han går ind mindre hunde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Busser og regler.
  • #1   20. jan 2014 Hmm, jeg fik at vide, at jeg måtte slæbe en Grand danois med i bussen, så længe den var i en taske, lige da reglen om, at hunden skulle være i en taske var kommet frem. Så ville jeg da mene, at en Dansk Svensk hund i taske også er tilladt.

• #2   20. jan 2014 Det er vel egentlig op til chaufføren at bedømme.

I Glostrup rejser jeg med en Golden Retriever i bus hver søndag, jeg får ingen klager og vil bestemt mene at det er en af de "større hunde".

Men sådan som deres regler er formuleret, kan i jo bare sige til chaufføren at i ikke mener at det er en af de større hunde. Der står jo sådan set ikke nogen konkret beskrivelse af størrelsen.
    Så fortæl ham at i har betalt for en billet til hunden, så den har ret til at køre med samt at han bare skal passe sit job og køre bussen. smiley

• #4   20. jan 2014 Det kan godt være den går ind under mindre hunde, men hvis det var en bybus/metrobus (gule og røde) skal den være i taske ellers kommer den ikke med. Det står også tydeligt i reglerne fra NT smiley

• #5   20. jan 2014 Emma - Hunden skal altid være i taske nu, når den er med i bus eller tog. Tror også TS's søster havde hunden i taske?

• #6   20. jan 2014 Jeg havde forstået det som om den ikke var i taske, min fejl smiley Men generelt er de ikke vilde med hunde i busserne i Aalborg.

• #7   20. jan 2014 Jeg har altid min mops på (11 kg) med mig i bussen i taske.. og jeg er aldrig blevet afvist og vi tager også bussen i Aalborg. Din søster har ret til at tage hunden med i taske, så længe den er i taske..! Ærgerligt at nogen buschaufføre ikke overholder reglerne.. Synes at du skal klage smiley

• #8   20. jan 2014 Hvis jeg nu skal fra hjerm til holstebro og omvendt skal jeg så købe en børne billet hvis den ligger under min jakke ? Eller bliver tæt på mig ? PS det er en mops

• #11   21. jan 2014 Selvom han er på sædet, er han jo i taske eller bur, han rør jo ikke sædet på nogen måde. Jeg åbner bare så at jeg kan kæle for ham, ellers piver han hele turen, og det genere nok andre passagere.. Kan ikke se problemet i det jeg gør??? Desuden var jeg nok bedt om at sætte ham på gulvet, hvis det andet ikke er tilladt. Jeg har set utallige mennesker have deres hund med i bussen, som sidder på sædet med dem, hvor de selvfølgelig er i taske. Så forstår ikke lige din kommentar smiley

• #12   21. jan 2014 Faktisk står der i reglerne hos rigtig mange busselskaber at hunde ikke må være på sæderne;( så få dem ned på gulvet eller til nøds på skødet, aldrig på et sæde! Det ødelægger det for andre hvis andre mennesker bliver trætte af hunde i bussen!

• #13   21. jan 2014 Min venindes mor (som er buschauffør) siger at det er tilladt at have dem på sæderne i taske eller bur, så det forsætter jeg med. Ødelægger intet for andre, så det er noget pjat. Men hvis jeg bliver bedt om at sætte tasken på gulvet af en bestemt buschauffør gør jeg selvfølgelig dette.
    Igen.. det er op til den enkelte chauffør at vurdere.. smiley

• #14   21. jan 2014 Men Muffin - Du skrev jo ikke at du kun åbnede buret for at kunne kæle hunden du skrev at du "lukkede hunden UD på et af sæderne" Jeg forstod det også som at du lod hunden sidde på sædet og folk der gør dette synes jeg er respektløse overfor andre mennesker.

• #15   21. jan 2014 Jeg lader ham nok ikke sidde på et af sæderne, det jeg mener i kommentaren længere oppe, er at min transporttaske ligger på et sæde, hvor jeg åbner for at kæle for ham, netop for at slippe for at han piver hele turen, så han ikke er til gene for andre.
    Utroligt at nogle folk har så travlt med andre :o) Hvordan jeg håndtere transport af min hund behøver andre ikke at blande sig i, så længe at jeg gør det korrekt og aldrig har været til gene for nogen.

Desuden omhandler emnet om ts og hendes søster som ikke kunne komme med bussen i Aalborg pga. en fejl, som jeg synes de skal klage over, for det er tilladt at have hund, kat, ko eller en giraf med i bussen så længe at de er i en taske eller i et bur. LOL smiley

• #16   21. jan 2014 Venter på bussen .... Min mor åbner øverst og aer mig, så jeg ikke larmer smiley

profilbillede
Kommentér på:
Busser og regler.

Annonce