2.190 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvad er BARF/at barfe? Hvad er BARF/at barfe?

Hej Alle.

Jeg har været aktiv herinde omkring halvanden uge nu, og har set at den helt store bølge nu er at barfe.

Jeg vil gerne høre hvad det her faktisk er? Jeg har læst at det er det bedste for hunde osv, men altså, hvad er det helt præcist? Køber man bare en pose med koteletter til hunde, eller hvordan foregår det?

Er barf foder SÅ meget bedre end alt andet foder man f.eks. kan købe i supermarkeder?? Har læst at mange ikke foretrækker kornprodukter i deres foder, og jeg har også forstået hvorfor.

Jeg går og kigger på hund og vil den selvfølgelig det bedste. Det er derfor jeg spørger, og alle negative kommentarer ser jeg bort fra, da jeg prøver at gøre mit bedste for at forberede mig på at skulle have hund på bedst mulig vis.

Hilsen Sara. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er BARF/at barfe?
  • #1   23. jan 2014 Kort og godt, BARF er en forkortelse for biological appropriate raw food, eller bone and raw food.
    altså biologisk tilpasset rå føde, eller ben og rå mad.
    varieret udvalg af kød, ben og indmad, nogle giver grønt ved siden af.

• #2   23. jan 2014 men hvordan foregår fodringen så? Altså er det foder lige til at give, eller er det helt råt, f.eks. som vores kød er inden det bliver tilberedt? smiley

• #3   23. jan 2014 Alt skal være råt. Jeg køre efter at give ben 4 gange om ugen, kød med fedt 2 gange om ugen, indmad 2 gange om ugen, og struber 1 gang om ugen. Jeg fodre morgen, og aften. Så kødet er fordelt på 4 morgener.

Jeg giver rå æg 1-2 gange om ugen, og hokamix 1 gang om ugen. Ind imellem får de gulerødder, rå eller kogte, og en gang imellem nogle ærter.

• #4   23. jan 2014 Der er både "færdig barf" som købes hos forskellige forhandlere, og så kan du selv hygge dig med at sammensætte variationen.
    Men sæt dig ind i det, hvis det er noget du overvejer, det er vigtigt at det bliver gjort ordentligt.

• #5   23. jan 2014 Min hund er ekstremt kræsen, så jeg besluttede at barfe ham, som jo må være det ypperste føde for et rovdyr. Jeg købte to måneders forbrug (1,500 kr) og serverede spændt den første portion for min hund. Den kunne han så ikke lide.... Nå, men der var jo flere varianter i pakken, så dagen efter fik han noget helt andet - med samme resultat, osv...

• #6   23. jan 2014 Jeg har skam tænkt mig at sætte mig ind i det, og mange tak for jeres svar. smiley

• #8   23. jan 2014 BARF er et koncept. ALtså en forretningside. Bare i råt istedet for tørt. Råfodring er det mest naturlige for hunden og JA det er det bedste for hunden.

• #9   23. jan 2014 Simone. Rettelse, hunden er mere i familie med ulven, en ulv og en hund kan krydses, det kan en ræv og hund ikke smiley
    Og det er ikke noget man tror på at den er skabt til spise råt kød, det er noget man VED den er smiley

• #10   23. jan 2014 jeg bruger vom og hundemat og da skal jeg bare veje op maden de skal have , jeg fodrer 3 ganger daglig smiley også får de råe ben et par ganger i ugen smiley

jeg bor i Norge og bruger vel ca 500 kr mnd på 2 rottweilere , da jeg får rabatt ved at købe stort ind , jeg hved ikke pris i Danmark på vom og hundemad ,

jeg køber nå kun nr 33 uden laks så mine får selolje i tillegg smiley

• #11   23. jan 2014 Tak for informationerne alle sammen! smiley

Kommentér på:
Hvad er BARF/at barfe?

Annonce