1.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Små racer valg Små racer valg

Hej
Jeg er bare lidt nysgerie, og tænkte at der måske sad en eller flere der kan svare på mit spørgsmål smiley

Findes der nogen små hunde racer som er rolige, som ikke konstant er i bevægelse og har brug for at der skal ske noget hele tiden for at man kan holde ud at være i nærheden

Altså en rolig race som ikke kræver voldsom meget motion og hjernestimilation smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små racer valg
  • #2   3. feb 2014 Jeg syntes den roligste race jeg har haft af de små er en shiba Selvfølgelig skal den have motion og stimoli men ikke som en bordercolli feks. smiley

• #4   3. feb 2014 nu ved jeg ikke hvor lille den skal være men en fransk bulldog er et godt bud.

• #5   3. feb 2014 Hvad er meget motion og hjernestimilation for dig?
    Eller.. hvor meget tid vil du bruge på luftning og træning?

• #6   3. feb 2014 Tænker to/tre gå ture på en varighed af 20-30 min
    Og øve tricks ca 5-10 min
    Og måske noget foder søgning, eller en foderboldt

• #7   3. feb 2014 Det lyder da godt Michelle Det er nok til en shiba og nok også til andre små hunde smiley vil jeg mene

• #8   3. feb 2014 Pia. Selvfølgelig er der ingen racer der kan det men det er nu heller ikke det jeg spøger om
    Jeg er førtidspensionist og har masser af tid til at hygge med hunden
    Det kniber bare med at kunne gå lange ture og lave for meget mentalt stimulation
    Og så ville det være rart med en race der ikke løber på vægen af kedsom hed fordi den har brug for mere en hvad man kan tilbyde smiley

• #9   3. feb 2014 Shiba her det ikke en meget svært. Hund at have med at gør jeg har ikke den store afaring med hunde

• #11   3. feb 2014 Hvad med pelspleje?

• #12   3. feb 2014 Lhasa apso er for selvstændig og gøende

Jeg er selv en meget blød person så det skal være en blød hund eller hvordan man nu lige skal forklare det smiley

Fransk bulldog syntes jeg at have læst at de kræver en del

Størrelsen må helst ikke være meget støre end en cavaliere

• #13   3. feb 2014 Jeg syntes at Shibaen er meget nem og rolig de kan være en del reseveret og nok ikke en hund man skal lade løbe løs Min gøede aldrig og så er de jo smukke Syntes jeg Og meget nemme pelsmessige smiley

• #14   3. feb 2014 Jeg er enig med Pia, den er nok tilpas "kedelig" (sry til jer der har den race, den er bare for sukkersød til min smag) ellers er der Shih Tzu, men den har mere pels end pekingeser, så der må man påregne tid til at holde den enten lang eller klippet, går man efter en ST så tjek op på om forældrene er tjekket for pnp (nyresygdom).

• #15   3. feb 2014 Tucksen
    Jeg er i tvivl omkring pelsplegen er ikke 100% sikker på jeg magter den
    Har haft en del kig på shih tzuen men er i tvivl om pelsen er noget jeg kan/vil

• #16   3. feb 2014 Har lige læst om Shiba og umildbart tiltaler den mig slet ikke da den er for selvstændig

• #17   3. feb 2014 Ok Michelle Hvad så med en Mops

• #18   3. feb 2014 Mht. pelspleje, så kan f.eks. shih tzu jo klippes, så pelsen er lettere at have med at gøre.
    Jeg holder selv min Lhasa lidt kort i pelsen.
    Så skal man jo bare lige tænke over hvordan man gør med klipning, om man selv gør det, eller får andre til det. Det kan jo gå hen og blive en stor udgift, hvis ikke man selv klipper.

• #19   3. feb 2014 Jeg selv har en bla af pomeranier /pappilon hun er utrolig nem at have Men hun har jo lidt pels De har lidt tendens til at gø men det kan man jo træne væk Hun er en rigtig putte gøj smiley

• #20   3. feb 2014 Du skal jo tænke på at mange af de små racer er avlet til alarmhunde, så at få en der er mussestille er nok svært.

• #21   3. feb 2014 Hvad med en chihuahua? Mine ville være tilfreds med det du kan tilbyde, den er nem at have med rundt og elsker selskab. Spørg bare for at kigge dig godt for hvis du vælger den race ( gælder i øvrigt de fleste racer)

• #22   3. feb 2014 Flere af de såkaldt gøende hunde, kan jo så også trænes til ikke at gø så meget.

Nu kommenteres det f.eks. ved Lhasa'en. Jeg har selv en og bor i lejlighed med ham og han er derfor trænet i hvad der ikke er behov for at reagere på, så han larmer altså ikke mere end så mange andre hunde smiley

• #24   3. feb 2014 måske noget ala japanese chin?

• #25   3. feb 2014 Hvad med en Griffon ?
    Den findes i 3 varianter Griffon Belge (sort ruhåret), Griffon Bruxellois (rød ruhåret) og Brabacon (rød eller black and tan korthåret)
    Jeg tror, at de svarer meget godt til det du efterlyder.

Der er også Boston Terrier

• #27   3. feb 2014 En malteser kunne også være en mulighed, kan også klippes, den har en fin pels smiley

• #29   3. feb 2014 Malteseren er et godt bud, meeen der er en del pelspleje, særlig fra hvalpen er ½ år og indtil den er omkring 1½ år, i den periode bør hunden børstes hver eneste dag. Men selvfølgelig hjælper det en del, hvis man vælger at klippe den. En malteser skal dog også vaskes med jævne mellemrum (1 til flere gange om måneden).

• #30   3. feb 2014 Undskyld jeg lige spørger Hvorfor skal en Malteser vaskes så tit Lise Lotte?

• #31   3. feb 2014 En Malteser skal da vel ikke vaskes hyppigere end andre hunde?
    Det er jo en hund, så det kan ske de ruller i lugtende ting, men derudover skal de vel ikke vaskes.. smiley

• #32   3. feb 2014 Jeg synes, at deres pels er umulig at holde, hvis de ikke bliver vasket. Jeg tror nok, at andre med maltesere vil give mig ret. Jeg har selv 4 stk. så det er ikke helt tilfældigt:-)
    Grunden til at jeg skriver det, er, at jeg synes det er vigtigt, at man ved, hvad man går ind til, når man anskaffer sig en bestemt race. Jeg har rent faktisk læst på en malteseravlers hjemmeside, at det er fint, hvis malteseren bliver børstet én gang om ugen, og det vil jeg simpelthen kalde en stor løgn:-)

• #33   3. feb 2014 Liselotte, hvis den er med lang pels, ja så vil jeg også synes det er alt for lidt.

• #34   3. feb 2014 Aino - ja, jeg kan godt blive lidt småsur, når folk, som påstår, at de har forstand på maltesere, skriver sådan noget på deres hjemmeside.
    Hvis man tager en malteserhvalp, og kun børster den én gang om ugen, så har man en totalt filtret hund senest når den er et halvt års tid.
    Jeg plejer at anbefale, at man børster hver dag i starten, så man får føling med pelsen.

• #35   3. feb 2014 Mange tak for alle jeres svar
    Chihuahuaen er alt for trippende
    Min mors venindes cavaliere kræve mere en jeg kan magte
    Mops syntes jeg også at have læst kræver en del
    Ved de fleste små hunde er alarm hunde det er også Okey så længe man kan træne dem til at det er så lidt som muligt

japanese chin har jeg også haft kig på med ved ikke hvor rolige de er smiley
    Malteseren syntes jeg også at have læst kræver mere en hvad jeg umildbart tror jeg kan magte at tilbyde

De tre Griffon har jeg også kigget lidt på men igen ved jeg ikke vor rolige de er smiley

Umildbart heller jeg mest til shih tzuen for den kender jeg mest til men da jeg rigtig gerne vil udstille er jeg i tvivl om jeg orker den lange pels den skal holdes i smiley

• #37   3. feb 2014 Jeg kunne i forhold til aktivering godt anbefale min egen race - men er man i tvivl om man har lyst og mod på pelspleje, så er Bolognesen, bichonnerne, malteser osv simpelthen bare udelukket.
    Man kan klippe pelsen ja - men de kræver stadig pelspleje i større omfang end de fleste racer - og ja en malteser (og ande bivchonner kræver bad ca. en gang i måneden) De er anderledes i plejen end andre hunde.
    Vil man ikke det, så køb en anden type hund.

• #38   3. feb 2014 Mit indlæg #37 gælder også for shih tzu..
    De kræver pelspleje..

Man kan gøre det til en hyggestund. Det er man nødt til smiley

• #39   3. feb 2014 Overvejer om det skal være en unghund eller lidt ældre hund
    Men ved ikke om det er muligt i forhold til jeg gerne vil udstille

• #40   3. feb 2014 Ginne, Helt enig! # 37 - 38
    Herhjemme har jeg erfaret en ST med fuld pels bør bades min. hver 14 dag og børste hver dag, lure øjne - sætte pelsen på toppen, så er det nemmest at holde pelsen.
    En klippet ST, herhjemme kan det være med ca. 1 til 1½ måneds mellemrum imellem et bad, børster med lidt dages mellemrum, men det er så med sådan som jeg klipper min ST, der er stadigvæk at lure øjne, med jævne mellemrum at holde pelsen kort over snuden - fjerne pels imellem trædepuderne osv.

• #41   3. feb 2014 Hvad med en Russisk Toy Terrier?
    Min veninde har en skøn en af slagsen.
    Den er utrolig lydig, går sjældent i snor og er meget rolig.
    Pelsplejen er overkommelig selvom du skulle vælge den langhårede.

• #45   3. feb 2014 Inger r den skriver jeg lige på sedlen også så den kan blive undersøgt

• #47   3. feb 2014 Ja en ældre hund er måske den bedste beslutning
    Men er det over hovedet muligt når man gerne vil udstille uden det koster en formue ?
    Tror jeg skal have fundet ud af om jeg magter pelsplegen hvis jeg gør tror jeg det skal være en shih tzu
    Hvis jeg ikke gør er jeg lidt på bar bund
    Måske det så skal være tibetansk spaniel eller en af de tre griffoner eller en helt anden

Puddel har jeg ind tryg af er trolig kloge og nem kommer til at lave en masse ravage af ked som hed

• #48   4. feb 2014 fransk bulldog kræver ikke særlig meget. Vores kan sagtens nøjes med et par gåture og ellers vil hun meget gerne bare ligge og kæle. Hun gør aldrig, vi er i tvivl om hun overhovedet kan.

• #49   4. feb 2014 Det koster omkring 400 kr. pr. udstilling. Der til er der så transport og diverse udstyr, og alt efter racen indkøb af pelsprodukter.
    Men man kan jo gøre mere eller mindre ud af det.

Jeg startede med at tage toget, havde en klapstol og et tæppe med.
    I dag har jeg bord, stol, bur, ekstra snor, børster og diverse dulleting med.

• #51   4. feb 2014 Ginne kender godt til ca udgifter til at udstille smiley det var mere
    Om prisen på en unghund ældre hund når man gerne vil udstille blev voldsom stor hvis de fleste hvalpe koster 10.000

Så vil en fransk bulldog komme på listen som skal under søges ved dog ikke om jeg tør med alle de sygdomme der ligger til racen smiley

• #52   4. feb 2014 Geser så kommer den også lige på liste med hunde racer der skal undersøges smiley

• #55   4. feb 2014 Hvis du godt kan lide Fransk Bulldog, men er nervøs for sygdomme, så prøv at kigge på Boston Terrier.
    De har selvfølgelig også nogle skavanker som de fleste racer har, men ikke så mange som Fransk Bulldog.

Griffonerne som jeg nævnte før, er ikke særlig støjende og de kræver ikke den helt store aktivering.

• #56   4. feb 2014 Boston terrier er super lækker men kræver meget mere en hvad jeg kan tilbyde

Griffonerne vil jeg få kigget noget mere på smiley

Pia H pu det var lidt det jeg frygtede smiley

• #57   4. feb 2014 Hvis det er lidt af et pengespørgsmål, har du så overvejet at få en udstationerings hund ?
    Du ville jo være et godt emne til at tage en udstationeringshund, da du gerne vil udstille.

• #58   4. feb 2014 Anni den har også være lidt i tankerne at det måske kunne være en mulighed smiley

• #59   4. feb 2014 Helt alternativt bud og nok lidt større end du efterspørger, men en voksen whippet vil fint kunne tilpasse sig det, du tilbyder.

Den er rolig og ikke gøende indendørs og kræver ikke, som mange tror, timelange gåture. Den kan klare lange gåture, men det er ikke et must.

Det væsentligste er, at man har muligheden for at lade den strække ud uden snor, 10-15 minutter dagligt.

Jeg skriver med vilje voksen, Whippethvalpe/unghunde er krævende og i opførsel fuldstændig modsat den voksne hund.

• #60   4. feb 2014 Det kan jo også være en hvalp som kommer retur til opdrætter af diverse årsager.
    De er som regl ikke til samme pris som små hvalpe men dog stadig koster de jo lidt.

Ellers pensionerede avlsdyr er også ofte lidt billigere end hvalpe.

• #61   4. feb 2014 Okey hm det var måske også en mulighed hvor stor er sådan whippet smiley

• #62   4. feb 2014 Ginne det med pensioneret avlshunde har jeg selv tænkt på og tænker det måske kunne være en god muligehed
    Det med hvalpe der kommer ratur til opdrætter har jeg slet ikke tænkt på men det kunne bestemt også være en mulighed smiley

• #63   4. feb 2014 en cavalier som skal udstilles kræver en del pelspleje for at den er super flot.
    Generelt kræver en cavalier ugentlig pelspleje i form af grundig børstning for at de smukke faner ikke filtrer til.

Og så koster en voksen cavalier med udstillingspotentiale og undersøgt ordentlig helbred ret mange penge. Hvis man da overhovedet kan få fingrene i det.... det er jeg ikke sikker på.

• #64   4. feb 2014 Michelle - 46-52 cm og 12-15 kg.
    Ingen pelspleje ud over at blive tørret med et opvredet vaskeskind, jeg kan gøre 3 whipper udstillingsklare, med bad, klipning af kløer, studsning af halehår på under 1 time smiley

• #65   4. feb 2014 Okey så er den noget støre en hvad jeg lige umildbart har lyst til men skriver den bag øret smiley

Kommentér på:
Små racer valg

Annonce