Valg af race? Valg af race?
Tiden er ikke lige nu til ny hund, men jeg tænker meget over hvilken race vi skal have når tiden kommer. Problemet er hvordan vælger man dog den rigtig race? Syntes der er så mange fantastiske racer og selv haft og kendt til forskellige racer.
Det skal være en dejlig familie hund som vil kunne bo på landet og være tæt sammen med børn og andre dyr. Den skal ikke være lang håret, gerne af den mindre racer, men ikke et krav.
Min egen favorit er rottweielren, men med små i huset ved jeg ikke helt om vi har tiden til en, har tidligere haft en og ved det kræver noget arbejde, men havde verdens bedste ven/hund i hende og savner hende, men der findes vel ingen mindre hunde af dens type?
nej, jeg er virkelig for forslag og gerne med en kommentar til hvorfor lige den race.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 360
www.dorthe-skovborg.dk - Kennel Xpected Diamond
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
mit/vores (mig og min kærestes) næste valg falder nok på en Bullmastiff, da vi bor i række hus med en mellem have og vi gerne vil have noget større og roligere og en som ikke behøver flere timers tonsen for at være tilfreds. jeg har haft Bullmastiff/dogue de bordeaux blandning da jeg boede hjemme og han var ligeså rolig som han var stor! han var min bedstefars ALLER bedste ven! jeg synes at en Bullmastiff er en dejlig stor hund som tror den er en skødehund og at den er lige så lille som en Chihuahua, den er kluntet, lalleglad og er god med børn.
det er ikke nemt at vælge race, for der er så mange dejlige racer, man må virkelig tænke over hvad man vil bruge hunden til og selvfølgelig hvor man bor. en Bullmastiff kan trives NÆSTEN hvor som helst
mar 2011
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 438
Fordi det er en blid og kærlig bamse som dine børn og deres venner kan tumle med uden risiko,
der er ingen risiko for at den bliver listehund, som der desværre er med rotten
Læs om den her http://www.dkk.dk/files/pdf/Landseer~.pdf og du er solgt
mar 2011
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 5 Emner: 12 Svar: 37
Hvad er en SBT?
Problemet er min hunde favoritliste er alt for lang:-)
Dansk/svensk gård hund har jeg også tænkt en del på.
Der er dog kommet nogle racer frem her jeg ikke kender til, hvilket jeg er glade for og vil se nærmere på.
Vi har klart tiden til en hund, men jeg vil lige meget hvad påstå at en rottweiler kræver noget mere end f.eks. en lab.
jan 2008
Ja, desværre er rottweileren på obs listen og jeg håber meget jeg når at få en igen en gang.
Når okat, nej så er en SBT ikke lige noget for mig.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.112
jan 2008
Ja, pudlen har jeg tit tænkt på kunne være en mulighed. Sidder og laver en liste over de hunde racer jeg kan lidt og tænker på, men åh jeg elsker hunde og der er så mange fantastiske racer:-)
Valg af race?